Polar - 1 (1996)

1 stem

Zwitserland
Folk
Label: How I Feel

1. I've Lost My Friends (2:17)
  2. Trapped in My Head (3:28)
  3. My Best Friend (2:11)
  4. My Own Private Xmas Song (1:19)
  5. Broken Man (4:21)
  6. 4 AM to 5 AM Sleepwalking (4:20)
  7. Love You, Kill You (3:46)
  8. Could I Be a Killer (2:18)
  9. Forgive Me (1:59)
  10. Pain (2:32)
  11. Red (3:29)
  12. Murderer (4:10)
  13. My Devil Has Been Fed (5:51)
Draai m weer eens na jaren.

avatar van ZAP!
Grootfaas schreef:
...Prachtige donkere folk noire zoals het wel vaker gemaakt werden in die jaren, tegen de lo-fi aan...
Ik ken niet veel zoals deze (hooguit Will Oldham die ook wel deze kant uitgaat, maar toch weer anders), dus ben wel benieuwd naar evt. tips?

ZAP! schreef:

Dank.
Je zou eens kunnen luisteren naar Songs: Ohia, Smog/Bill Callahan, Sparklehorse, Elliott Smith (1e platen), Beck (voor loser) en wat minder bekende als Mountain Goats, Daniel Johnston, Bill Ding, Appendix Out, Geoff Farina (van Karate), East River Pipe, David Pajo (van Slint),
Iets anders meer gepolijst zijn bands als the American Analog Set, Kepler, Early Day Miners
Er zijn er nog veel meer natuurlijk...

avatar van ZAP!
Grootfaas - ik kende er kennelijk toch wel een aantal van, maar niet heel veel en vaak ook weinig.

Bij mij heeft Polar, en dan specifiek dit debuut, toch wel een apart en speciaal plaatsje ingenomen.
Maar ik zal es wat checken, op z'n tijd. Thx!

ZAP! schreef:

Maar ik zal es wat checken, op z'n tijd. Thx!

Dank je, neem de tijd, ze zijn het waard, luister nu naar Mel van East River Pipe, je hebt mij weer in mijn back catalogue gebracht!