Disco Mania (1975)

15. Silver Convention - There Is Always Another Girl
  16. Maggie MacNeal - Nothing Else to Do
  17. Tumbleweeds - Somewhere Between
  18. Barry & Eileen - If You Go
  19. Retta Young - Sending Out an S.O.S.
  20. Nat Gonella with Ted Easton's Jazzband - Oh Monah
  21. Catapult - Seven Eleven
  22. Shabby Tiger - Slow Down
Met Shabby Tiger, zaaf.

Deze heb ik dus zelf nooit gehad maar ik herken de meeste titels wel. Lang niet alles kan me bekoren: 6, 7, 9, 11, 12, 17, 18, 19, 20 en 21.
Wat ik echt niet ken: 13, 14, 15, 16, 20 (met afstand de meligste track) 21 en 22.

Wat ik in 1975 echt gaaf vond: 2, 3, 4, 8, 9, 10.
Maar daar valt ondertussen ook wel wat op af te dingen, want 9 vind ik nu te melig voor woorden.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Deze had ik ook vroeger. Kwaliteit was wel minder maar ontzettend vaak gedraaid.
Rubettes sloeg ook een keer of 6 over, en was zo klaar

avatar van zaaf
Ik kan, in retrospectief, erg genieten van het lulligerdanlullig Barry and Eileen.
Vond en vind Catapult van grote klasse en Don't Call Us een wereldnummer.

En nlkink dat je Oh Mona niet kent. Dat was echt een dikke Toppophit in 1975. Maar ja, geen Penny he...

avatar van nlkink
Don't Call Us is super catchy. Catapult kan ik niet over oordelen want deze track van hun ken ik niet.
Best wel een leuke bezigheid om al die verzamelaars op te sporen....

avatar van zaaf
Ik ben allemaal afspeellijsten aan het maken. Vanavond ben ik 12.

avatar van nlkink
Oh Mona ken ik wel, zaaf. Vind het een superflauw en -melig nummer. Zelfs de Havenzangers hebben zich eraan vergrepen.
En Nat Gonella is zeer zeker geen Penny McLean!

avatar van zaaf
Hohoho, dat zijn niet de eerste de beste.

avatar van nlkink
Dat gaat ook nog een projectje worden. Het beoordelen en recenseren van de Havenzangers! Maar liefst 9 albums staan er op MM.

avatar van zaaf
Ja, dat kost tijd om dat op waarde te schatten.

avatar van bikkel2
Galaxy-Lin, leuk dat ie er op staat.
Was zo'n beetje het laatste echte wapenfeit van Robbie v.Leeuwen.
Lang niet alles disco overigens
De laatste stuiptrekking van de glam is ook nog aardig vertegenwoordigd.

avatar van zaaf
Kijk daar zal je m hebben. Jij kent natuurlijk alles uit Van Der Piks collectie. Pollens!

avatar van DjFrankie

DjFrankie schreef:
Barry and Eileen was er ook in het frans
Alain Barriere & Noelle Cordier Tu T'En Vas 1975
En dat was ook het origineel
Hahahaha, dat is echt erger. Nou moet ik nog een drankje nemen voor ik de slaap kan vatten.
Ik heb ergens eerder het marimbaspel in de Engelse versie becomplimenteerd. Sterk geïnspireerd door Ruth Underwood.

avatar van Dibbel
En ja, echt waar, dit was de allerlaatste die ik gisteravond/nacht nog gedraaid heb.
Heb hem zelf ooit toegevoegd, zie ik.
Dit speelt zich allemaal af in voorjaar/zomer 1975.
Een van de beste K-Tel/Arcade compilaties van die jaren.
Ook hier weer genoeg leuke nummers, ik doe ze even achter elkaar door:

Foe Dee Oh Dee: The Rubettes gaan hier helemaal Mud en dat is OK.
Seventy Five: Goed funkrocknummer van de groep Limousine rond Okkie Huysdens, wat niet op hun enige LP staat, die ook meer dan aardig is.
Uncle: Little Eve was de nieuwe sidekick van Mouth (R.I.P.), maar liedje is ietwat melig geworden.
The Hustle: Lekker, zo goed als geheel instrumentaal disco/funk-nummer van de veel te vroeg overleden Van McCoy (dit nummer kent iedereen).
Girls: Zoo'n lekker sexy pre-disco nummer van Moments & Whatnauts en werd een terechte nummer-1 hit.
Disco Shirley: Mindere opvolger van nummer-1 hit Shame, Shame, Shame, maar toch een gezellig soul-nummer.
Coconut Woman: Gezellig en melig in Harry Belafonte stijl en kan op een zomeravond en ja Sweet Okay Supersister is toch echt gewoon Supersister.
Don't Call Us, We'll Call You: Heerlijk droog en aanstekelijk poprocknummer van Jerry Corbetta & Sugarloaf en beste nummer van deze LP.
The Opera: The Dizzy Man's Band mag ik altijd graag horen, dit is een van hun grappigste hits.
Long Hot Summer: Fantastisch enigszins folkpop(?)-nummer van de nieuwe groep van Robbie van Leeuwen (na Shocking Blue) die jammer genoeg niet lang bestaan heeft en waarvan ik de LP's nog steeds zoek.
S.O.S.: Een van de mooie, vroege hits van Abba.
Ramaya: Erg leuk, aanstekelijk en zomers. Check de clip van deze Afric Simone en zie: Kijk Mama, zonder handen!
Hasibaba: Enigszins vreemde opvolger van nummer 1 hit Hey Mal Yo, kan de soort muziek van deze Johnny Rodrigues niet echt plaatsen, behalve dan dat het Portugees is.
Bump Me Baby: Ook weer een lekker meezing pop-soulnummer van Dooley Silverspoon, een eendagsvlieg.
There Is Always Another Girl: The Silver Convention met een niet meer zo'n minimalistisch disconummer en daarom ook niet meer zo leuk.
Nothing Else To Do: Aardig rocknummer van Maggie MacNeal, die hier haar na de scheiding van Big Mouth haar eerste solohit mee scoorde.
Somewhere Between: Echte country en echt goed gezongen, maar is niet echt aan mij besteed, deze Tumbleweeds.
If You Go: Guilty pleasure, net als het origineel van Alain Barriere en meer zeg ik niet.
Sending Out an SOS: Doorsnee soul-disco nummertje van Retta Young.
Oh Monah: Hier ging ik vanzelf mijn bier sneller van drinken, beetje bigband jazz met een beetje een Louis Armstrong stem. Past op drinkcompilaties.
Seven Eleven: Weer een hele aardige hit voor Catapult, beetje funky ook deze keer.
Slow Down: Twee na beste nummer op deze plaat. Een fijn droog rocknummer van
Shabby Tiger met een wereldrefreintje. De opvolger hiervan is ook zo leuk.

En 4 sterren jonguh, makkelijk!

Dibbel,

De twee albums van Galaxy-Lin zijn een jaar of wat geleden in een gecombineerd boxje op CD uitgebracht. Om de prijs hoef je het niet te laten, die ligt rond de € 12,-- voor een boxje. In dezelfde serie zijn ook boxjes verschenen van o.a. Ro-d-ys en Sandy Coast.
Zolang je ze niet op LP hebt is er dus een alternatief.