Sinéad O'Connor - Collaborations (2005)

Ierland
Label: EMI

1. Special Cases [Radio Edit] (3:48)

met Massive Attack

4. Guide Me God (3:31)

met Ghostland

5. Visions of You (4:21)

met Jah Wobble's Invaders of the Heart

6. Release [Album Edit] (4:14)

met Afro Celt Sound System

7. Wake Up and Make Love with Me (4:58)

met Blockheads

8. Kingdom of Rain [Album Version] (5:51)

met The The

9. I'm Not Your Baby (5:50)

met U2

10. Tears from the Moon [Album Version] (4:18)

met Conjure One

11. Blood of Eden [Radio Edit] (5:05)

met Peter Gabriel

12. Harbour (6:25)

met Moby

13. Up in Arms (3:40)

met Aslan

14. It's All Good (4:23)

met Damien Dempsey

15. Heroine (Theme from "Captive") (4:25)

met The Edge

16. Monkey in Winter (5:01)

met The Colourfield

17. All Kinds of Everything (2:44)

met Terry Hall

Mijn favorieten: Harbour (wat een prachtsong!), Special Cases en 1000 Mirrors.

Tiens, ik dacht dat ze er zo'n paar jaar geleden mee was opgehouden om boeddhist te zijn ofzo.

Ze spreekt zichzelf duidelijk tegen want ze werkt aan een nieuw album. Dit daarentegen is een mooie verzameling 'oude songs'.

Guide Me God en Tears From The Moon zijn mooier in de diverse remixen die er van zijn.

Xfofaxx schreef:

Volgens mij heeft ze zich op een andere religie gestort...

Tears From the Moon is trouwens van Belgische makelij, maar de naam van de band ontsnapt me nu even.

Wat bedoel je Bloompje?

avatar van Zachary Glass
Dat Tears from the Moon een cover is van Lunascape (een groepje uit België, meer bepaald uit Deinze ).

Grappig, Lunascape produceert O'Connor-achtige soundtexturen en O'Connor covert vervolgens een liedje dat haarzelf kopieert.

It's a Strange World, Jim

avatar van starbright boy
herman schreef:
Volgens mij heeft ze zich op een andere religie gestort...

Volgens mij is ze zelfs nooit Boeddhist geweest. Ze heeft meer een constante haat-liefde verhouding met het katholieke geloof.

Zachary Glass schreef:

Lunascape dat is het inderdaad. Die cd heb ik. Niks meer gehoord van deze band, jammer.

avatar van reptile71
Waar ze wel of niet in gelooft doet er niet toe. Wat mij betreft zet ze alles wat ze aanraakt om in goud.

avatar van Shelter
Ik vind dit echt een gewedlige cd met een mooi geluid, alle samenwerkingen voegen wat toe. Ze heeft zelf natuurlijk al een aparte stem maar vooral een stem met veel gevoel. Ik kan het stem gemiddelde hier echt niet begrijpen, naar mijn mening een top album. 4,5*

avatar van IntoMusic
Mee eens Shelter: uitstekend album die ik nu pas van O'Conner op MuMe heb gevonden. Elk nummer heeft weer zijn eigen klasse en er zit alles in: reggae, pop, folk, singer/songwriter etc.
Eigenlijk vanaf track 1 (die mij deed denken aan de samenwerking tussen Massive Attack en Madonna op het nummer I Want You) is het raak en ben ik geboeid tot de laatste seconde. Wat ook te denken van Harbour met Moby... beauty.
Aanrader en 4,5 ster om mee te beginnen .

avatar van Crush
Jammer dat 'Reaching for the rail' (met Rick Wright) ontbreekt. Ook erg mooi.

avatar van Castle
Gisteren in de UK gekocht, de meeste songs had/kon ik al, dus ik kon me geen buil vallen.
Maar wat voor mij nieuw was ( samenwerking met TheThe, The Edge, Terry Hall en Blockheads) is zeker niks minder, geweldig! Moeilijk om nog een echte favoriet te kiezen...

TheArtfulDodger
Jammer dat Skibbereen met de Chieftains en Don't Give Up met Willie Nelson er niet op staan.

avatar van spinout
Volgens mij kan er nog wel zo'n cd samengesteld worden, zo populair is ze bij mede muzikanten om mee te zingen.

TheArtfulDodger
spinout schreef: