John Williams - Jurassic Park (1993)

Score
Label: MCA

1. Opening Titles (0:32)
  2. Theme from Jurassic Park (3:27)
  3. Incident at Isla Nublar (5:20)
  4. Journey to the Island (8:52)
  5. The Raptor Attack (2:48)
  6. Hatching Baby Raptor (3:20)
  7. Welcome to Jurassic Park (7:55)
  8. My Friend, the Brachiosaurus (4:16)
  9. Dennis Steals the Embryo (4:55)
  10. A Tree for My Bed (2:12)
  11. High-Wire Stunts (4:08)
  12. Remembering Petticoat Lane (2:48)
  13. Jurassic Park Gate (2:03)
  14. Eye to Eye (6:32)
  15. T-Rex Rescue & Finale (7:39)
  16. End Credits (3:38)
  17. The History Lesson * (2:28)
  18. Stalling Around * (2:32)
  19. The Coming Storm * (3:58)
  20. Hungry Raptor * (2:05)
totale tijdsduur: 1:10:25 (1:21:28)
avatar van cd-me
Ja, dat is waar.
Zonder muziek heeft een film totaal geen sfeer.
Dus je zal wel degelijk gelijk hebben!
btw. Ik ben ps3me van GM

avatar van JohnWilliams
Ohw lol hoi hoi!

avatar van cd-me
XD

avatar van De Daniël
Beste filmmuziek ooit gemaakt naar mijn inziens.

Demon99
Fantastische film met een hele goede Soundtrack. Een mooie 4*

avatar van Demon.
Welcome to Jurassic Park

avatar van SpaceyKing99
Het eerste album wat ik van John Williams hoorde, en ook een van de beste. De beste tracks zijn toch wel

1. Hatching Baby Raptor
2. Welcome To Jurassic Park
3. Journey To The Island
4. A Tree For My Bed

Hoe dan ook: deze score geeft je helemaal de sfeer van de Jurassic Park-film.

4.5*

avatar van WeZet
Mijn favoriete soundtrack aller tijden. Als klein jongetje keek ik Jurassic Park zo vaak het maar kon op VHS band. Onbewust ben ik geïndoctrineerd met John Williams muzikale genialiteit. Het thema zou niet misstaan als koraal van J.S. Bach, en dat is een gigantisch compliment. Emotie; melancholie, sfeer. Jurassic Park doet het altijd goed op de achtergrond.

avatar van HANSZIMMER
grappig... Als ik naar deze soundtrack begon te luisteren had ik het gevoel dat ik luister naar mijn 5 jarige zelf die opwindend naar een film zoals deze keek. Tis echt duidelijk muziek van een andere tijd, met van die stoffige avonturenhelden ala Indiana Jones. Heb hier een boeiende ontdekking gedaan en ik denk dat het ouder werk van JW eens interessant is om me in te verdiepen. Ik ga alvast met veel plezier verder mijmeren op deze ...

avatar van Ducoz
Dan was jij niet de enige! Dat deed ik ooK!

Toen ik een klein jongetje was, was Jurassic Park één van mijn favoriete films, en ik heb heel wat tijd doorgebracht de muziek van John Williams te neuriën. Het thema van de film en Journey To The Island mogen dan ook wel jeugdsentimentjes van me genoemd worden - helaas is de rest van de soundtrack volgestouwd met behoorlijk inwisselbare avonturenfilmmuziek. Spannend of verrassend is het nergens, helaas: als ondersteuning van de film werkt het prima, maar op zichzelf valt er weinig leuks te beleven. De afwezigheid van dinosaurussen haalt alle spanning uit de muziek.

avatar van JohnWilliams
Niet mee eens! De score van Williams maakt de film, en los van de film is deze score ook heerlijk om naar te luisteren!

avatar van shimahero
nostalgisch of niet nostalgisch. Er is iets magisch aan deze filmscore.

avatar van Nicolage Rico
Demon. schreef:
Welcome to Jurassic Park

Die zit inderdaad in de allerhoogste categorie.

Recent is de score uitgegeven op limited 2LP met een werkelijk prachtige fold-out hoes:
John Williams (4) - Jurassic Park (Original Motion Picture Soundtrack) (Vinyl, LP, Album) at Discogs

Op 180 gram vinyl geremastered klinkt deze prachtige muziek mooi als nooit tevoren!

Dit is toch wel één van de soundtracks die dankzij het bekende terugkerende (park-)thema het meest met een film verbonden is. De muziek is een wel heel belangrijk onderdeel van Jurassic Park en wat Jurassic park is hoor je terug in de muziek. Prachtige mooie momenten (zoals Welcome to Jurassic Park), met fraaie (soms pompeuze) klassieke muziek, worden afgewisseld door hele spannende scenes (zoals the Raptor Attack), met donkere muziek die de spanning alleen maar opvoert. Omdat de kwaliteit van werkelijk de hele soundtrack ook nog eens van een erg hoog niveau is, komt dit werk van John Williams dichtbij de perfecte filmmuziek.