John Williams - Jurassic Park (1993)

Score
Label: MCA

1. Opening Titles (0:32)
  2. Theme from Jurassic Park (3:27)
  3. Incident at Isla Nublar (5:20)
  4. Journey to the Island (8:52)
  5. The Raptor Attack (2:48)
  6. Hatching Baby Raptor (3:20)
  7. Welcome to Jurassic Park (7:55)
  8. My Friend, the Brachiosaurus (4:16)
  9. Dennis Steals the Embryo (4:55)
  10. A Tree for My Bed (2:12)
  11. High-Wire Stunts (4:08)
  12. Remembering Petticoat Lane (2:48)
  13. Jurassic Park Gate (2:03)
  14. Eye to Eye (6:32)
  15. T-Rex Rescue & Finale (7:39)
  16. End Credits (3:38)
  17. The History Lesson * (2:28)
  18. Stalling Around * (2:32)
  19. The Coming Storm * (3:58)
  20. Hungry Raptor * (2:05)
totale tijdsduur: 1:10:25 (1:21:28)
avatar van Chainsaw
Eén van John William's beste ! De theme van Jurassic Park is (net als zoveel themes van John Williams) heel bekend en de muziek op deze CD is dan ook erg leuk om naar te luisteren !

avatar van Daan
Deze CD moet zo snel mogelijk in mijn CD collectie komen. Altijd al groot fan geweest van Jurassic Park. Ik ook zowat alles wat er te koop was van de film, alleen de soundtrack had ik dus nog niet. 5 sterren.

neo
Zeer toegankelijk score. Het bruist van de energie; het opwindende thema, het geringe maar indien goede gebruik van synths. Zelfs de andere thema's zijn prachtig. 5 sterren

kevin15
weer prachtig filmmuziek van John Williams. Dit is zijn beste cd

vroeger probeerde ik obsessief "Journey to the Island" gelijktijdig te laten afspelen met het stuk in de film...
het is me nooit gelukt...

Haha, jij ook al??

aah? nog iemand???
Leuk te weten dat ik niet de enige "freak" ben dan !

Ja! Ik wilde gewoon weten hoe het was als je alleen de muziek bij de film had zonder de bijgeluiden, en volledig onwetend nam ik gewoon aan dat het beiden dezelfde stukken waren (ik gaf constant de schuld dat ik het zelf bij het verkeerde stuk had aangezet).

Ik geloof dat het niet (alleen) Journey to the Island was, maar een ander gedeelte van de film (het was mijn allereerste score), en ook met andere films zelfs heb ik het gedaan....

avatar van JohnWilliams
Dit vindt ik echt John Williams zijn beste album, hij crieert hier weer zijn apparte steil.
Ik vind John Williams een prima composer (vandaar mijn naam), waarom: Omdat John Williams hele intensse muziek kan crieeren en ook nog zielig.
Het is voor mij de beste composer die er op dit moment is, en met dit album in "93" maakte hij zich hellemaal bekend.
Maar ondanks zijn goede prestatie vind ik het jammer dat hij hier geen award voor heeft gewonnen, dit vond ik ook jammer van het album "Memoirs of a Geisha" waar John ook géén award voor won. Voor dit mooie album geef ik 5 sterren, want dat is het zeker waard!

neo
JohnWilliams schreef:
en met dit album in "93" maakte hij zich hellemaal bekend.

Niet met Star Wars? Je mag em trouwens ook wel best een componist noemen.

Ja, daar zit wat in.
Met zijn Main Theme werdt hij inderdaad bekend.
Ik had gelezen dat de Star Wars Saga het best verkocht zijn van alle soundtracks ooit.
Zelf heb ik nog niet Attack of the Clones maar wel heb ik op bol.com een stukje geluisterd (en bij de film zelf ook), wat een nummer die "Across the Stars", en dan zeggen ze dat Attack of the Clones een slecht album was, voor mij in ieder geval niet!

avatar van Bart Tönjann
Oke, maar het betreft hier Jurassic park.
Ik denk wel dat ik me redelijk kan vinden in de stelling dat dit Williams' beste album is. Hij geeft het echt een apart sfeertje mee. Redelijk fantastisch wat de man hier flikt. Het enige nadeel is dat ik deze cd wat te vaak heb beluisterd, of in ieder geval de muziek. Want nu kan ik niet echt meer het biezondere erin ontdekken. Maar het is gewoon heel mooi. Het zit ook mooi in de film verwerkt. Als je bijvoorbeeld voor het eerst dat eiland ziet in de film, gaat de muziek ook een soort van 'open'. Dat resulteerd dat ik echt kippenvel kan krijgen bij dit soort scenes. Ik denk echt dat de soundtrack de film naar een hoger niveau tilt. Ik weet niet of ik nog zo onder de indruk zou zijn als het een heel ander, minder mooie soundtrack zou zijn. Dan zou ik de film geeneens zo heel goed vinden.
Goed dus, 4.5 sterren waard denk ik.

avatar van Carfreak
goede muziek ik hoor het vaak me broer zet het nogal vaak op haha

avatar van JohnWilliams
Dan heb je een wijze broer, want dit is de beste Score van John Williams allertijden!

avatar van Carfreak
wijze broer het is dombo hahahahahahahahahaha

ik heb alleen the Jurassic Park Theme van zijn Best of Cd dat hij een paar jaar geleden uitbracht, mooie verzamelaar btw

avatar van Bruce Almighty
Verdient wel een plaatsje in de Top-lijst als je het mij vraagt hoor want ik vond de muziek echt prachtig om te horen en ook de film van Jurassic Park vond ik gewoon prachtig om te zien en dat samen met de Filmmuziek is Jurassic Park gewoon in één woord : Prachtig!

* * * * *

avatar van JohnWilliams
Dit blijft de mooiste Score die Williams ooit heeft gemaakt.

avatar van Dirigent
Dit vind ik ook hele Goede Filmmuziek van John Williams.
Ik ben benieuwd hoeveel we nog horen van deze Goede componist.
Oh ja .... de film vind ik ook Goed.

Dirigent schreef:
Dit vind ik ook hele Goede Filmmuziek van John Williams.
Ik ben benieuwd hoeveel we nog horen van deze Goede componist.
Oh ja .... de film vind ik ook Goed.

Niet veel omdat hij natuurlijk op leeftijd is, maar hij gaat wel gewoon rustig door. Het wachten is natuurlijk op de nieuwe Indiana Jones waarvoor hij de score zal componeren (natuurlijk).

avatar van JohnWilliams
Heb de cover even verandert want hij was rood en niet roze.

music_kaza
Goede muziek die tot mijn verbazing nog beter is dan de film zelf. Er zitten mooie rustgevende tussen, maar ook echte avontuur-soundtrack die past bij de film. Helaas ben ik niet o'n fan van de film maar John Williams weet zeker met de muziek het goed te doen.

4 sterren.

avatar van Albus Dumbledore
ik noem dit: the best of John Williams. Ik houd van Jurassic Park, en toen ik de film voor het eerst had gezien had ik heel die deuntjes al in mijn hoofd. Ja, hij verdient vijf sterren en een plaatsje op de top 1 van mijn top 10.
Vooral a journey to the island is perfect!

avatar van JohnWilliams
Jij snapt het Albus, net als mij heb je deze op nummer 1!

avatar van davy jones
Geniale Soundtrack van een Geniale componist

John Williams heeft met deze Jurassic Park, de beste soundtrack gemaakt dat ik thuis liggen heb.

John is en blijft mijn favoriete componist.

Geweldige soundtrack! Zeer sterke themes waar je kippenvel van krijgt. Vooral de theme tijdens Journey to the island geeft me elke keer weer kippenvel.

Het onderbouwt ook tijdens de film een zeer goede sfeer!

Groot meesterwerk!

avatar van thomzi50
Ik vind het een stuk minder. Heb het nu drie keer geluisterd, dus kan er nog geen haarfijn oordeel over geven, maar wat me opviel was dat het enige wat me bijblijft van deze score de main theme is. De rest kan me eigenlijk gestolen worden; het raakt me op geen enkele manier, en heeft geen effect.
Het hoofdthema is wel mooi, maar ook dat vind ik het zeker niet halen bij andere thema's die ik van Williams ken.. Slecht wordt het echter ook nergens, dus hou het op 3*

zalige score. gewoon een van de beste scores. ik heb hem al meermaals gehoord en hij blijf heel goed. de theme is zo bekend en zo zeer goed. de beste score die ik van John Williams al gehoord heb. zeer goed werk.

avatar van cd-me
Zeker een redelijk album, de film vond ik geweldig, en de muziek net wat minder.
Leuk om naar te luisteren.

avatar van JohnWilliams
Naar mijn mening tilt de muziek juist de film omhoog cd-me.