Frozen Sun - Unspoken (1996)

Label: DSFA

1. Face Down (3:57)
  2. Heritage (Break the Chain) (4:50)
  3. This Identity (4:00)
  8. Cosmic Truth (3:29)
  9. Choke (3:54)
  10. Unspoken (7:30)
avatar van Eddie
Dit is echt zo', band die in de loop der jaren in de vergetelhijd is geraakt, in 1996 kwamen ze met een dijk van een debuut plaat, kregen veel airplay op MTV maar wisten nooit egt door te breken alle grote metalbladen waren erg enthousiast maar toch wisten hun succes niet te consolideren, jammer maar helaas.
Zij zijn een van de vaandeldrager van wat later nu metal zou worden, als band zijn ze erg onderscaht maar ik denk dat ze wel van erg grote waarde voor de metal van nu zijn geweest.

avatar van The Scientist
Berichten verplaatst naar Frozen Sun

avatar van Seamus
100% eens met het bericht van Eddie
Het is zo'n plaat dat elementen bevat van wat later nu-metal zou worden, maar dit was 1996.

Een band met een grote plaat in de massa verdwenen maar ik draai ze nog regelmatig.

avatar van knoltor
Wat vond ik dit toch een geniale plaat destijds! Nog steeds overigens, hoewel ik moet toegeven dat ik hem niet meer vaak opzet.
De beste heren gingen (in 1996 volgens mij) op tour met Gorefest en Transpunk. Die laatsten waren dan ook weer net zulke vernieuwers als Frozen Sun.
Jammer dat de band zo snel weer van het toneel verdween. Slechts twee albums heb ik van deze heren mogen genieten. En nog een demo-track met een andere zanger op een nu-metal verzamel cd. Dat was het dan.
Maar deze is in ieder geval meer dan de moeite waard.

Ik ben het helemaal eens met wat er hier staat zeker ook dat commentaar met betrekking tot Transpunk wat een band was dat zeg destijds helaas jammer dat dergelijke muzikanten en groepen niet meer aandacht kregen.

Maar goed herrineringen zijn ook mooi zeker als terug denk aan het festival wat ik destijds organiseerde en waar beide bands gespeeld hebben dan heb ik toch het idee dat ik het wat muziekstijl altijd wel bij het rechte eind had LOL

YouTube - ‪FROZEN SUN - Unspoken (Live 1996)‬‏

Leuk linkje naar wat video materiaal van Frozen Sun het optreden op Best On The Rocks in Best op 11 augustus 1996.

Grtzzzz Rob