fun. - Some Nights (2012)

Label: Fueled by Ramen

1. Some Nights (Intro) (2:17)
  2. Some Nights (4:37)
  3. We Are Young (4:10)

4. Carry On (4:38)
  5. It Gets Better (3:36)
  6. Why Am I the One (4:46)
  7. All Alone (3:03)
  8. All Alright (3:57)
  9. One Foot (3:32)
  10. Stars (6:53)
  11. Out on the Town * (4:22)
  12. Carry On [Acoustic] * (4:08)
  13. We Are Young [Acoustic] * (4:32)

met Janelle Monáe

14. Why am I the One [Acoustic] * (4:22)
  15. We Are Young [Alvin Risk Remix] * (4:09)

avatar van Sundance
We are young: Wat een ontzettend lekker nummer

avatar van Mctijn
O zo aanstekelijk, maar o zo vlak.
Waar Ruess met The Feeling nog hier en daar wat hooks in nummers wist te brengen, ziet hij zijn nieuwe band meer als een hitmachine met cliches die andere "straight-in-liners" als Mika en The KIllers beter hebben uitgewerkt.

Neuh, ik pak Dog Problems er maar weer eens bij....

Produced by Jeff Bhasker (Kanye West, Alicia Keys, Drake) en ik dacht nog "welke idioot zit hier achter de knoppen", vraag beantwoordt!

Aim and Ignite was al een aardig theatraal werkje en de band lijkt er hier nog een schepje bovenop te willen doen. Ergens tussen Sufjan Stevens, Patrick Wolf en Freddy Mercury ofzo? Live zeer waarschijnlijk een feestje, maar op plaat niet doorheen te komen.

Zoals al eerder gezegd, is de productie namelijk om te huilen. Overstuurde bassen en veel pitch correctie en autotune op de vocals, dat heeft Nate helemaal niet nodig. Geen idee dus waarom er is gekozen voor zo'n Britney Spears achtige productie

Zorgt er wel voor dat ik het einde van dit album niet heb gehaald, een beoordeling blijft dus ook achterwege.

avatar van Mctijn
De productie is inderdaad een draak. Een raadsel waarom hij zich "verlaagd" heeft tot dit non-niveau. Hij heeft het in ieder geval voor elkaar gekregen dat ik een volgend album waarschijnlijk geen luisterbeurt meer geeft. Ik hoop dat hij daar wakker van ligt en zich bezint

avatar van NewYorkCityLight
Mooie, sfeervolle hoes. We Are Young vind ik ook een sterk nummer en is/wordt terecht een hit.

Tot nu toe mijn verrassing van dit jaar. Heerlijk vrolijke en aanstekelijke popsongs. Luisterd lekker weg en voor je het weet ben je mee aan het zingen

All alone (met dat kermis-riedeltje) is m'n favoriet.

avatar van Sander14
Precies Mika.
'We are young' toch een stuk beter dan de teleurstellende rest van dit album.

De band leren kennen met hun radio hit "we are young" welke mij al gelijk zeer goed in de oren lag. In tegenstelling tot vele vond ik het een erg origineel nummer, waarop ik de gehele plaat een kans gegeven heb. Het gehele album is op niveau van "we are young", originele en leuke pop nummers. Het is een plaat die ik nog lang heel vaak zal draaien.

Het album is inderdaad bassrijk, maar ik vind dit niet af doen aan de geluidskwaliteit. Deze vind ik uitstekend (beoordeeld op de vinyl uitvoering)

avatar van Emile93
We are young blijft een van de beste singles van dit jaar, maar de rest vind ik maar matig.

sanquin
Erg weinig reacties nog op deze helaas want er zit weldegelijk wel iets in deze plaat naast de 3 welbekende (erg lekkere) nummers.
voorlopig even 3.5!

avatar van Kees Peter
Ik moet toch even melden dat ik We Are young misschien de beste hit van 2012 vind. Some Nights is echter een stuk minder

avatar van AartdeGraaf
Waarom hoor ik niemand over 'Why Am I the One'. Vind ik toch een van de betere van dit album.

avatar van meneer
Dit is nu echt een band waar van ik niet weet wat ik er mee moet. Ik vind ' Carry On ' echt een verbeterend, feel good, zeldzaam, opzwepend, heerlijk, nostalgisch, de gevoelige snaar rakend nummer. Mooie opening, daarna vol overgaand in power, goed op gebouwd, retestrakke drum en een sterke tekst.. Zeldzaam, juiste nummer in de juiste tijd oftewel zet het maar op als je de barricades op gaat en zing het uit volle borst mee.. Vlag al wapperend in de wind..

Dan beluister ik dit album, hoor een 2-tal nummers die ik van vorig jaar nog ken en dat toen erg gladjes vond.. Niet wetende dat ' Carry On ' ook van deze band is..

Mika ? Mercury ? Ik dacht eerst dat het gezongen werd door een vrouw. Overproductie van het album, van een band ? Een zeer uitbundig uitziende zanger die zich duidelijk geeft, tot op het randje af.. Maar wel open..

Dus blijkbaar, voor mij, het juiste nummer, de juiste timing, die snaar rakend die muziek voor mij betekend..

Hell, wat een nummer, ik kan geen beoordeling geven aan dit album want ik snap, eerlijk gezegd, de muziek nog niet van deze band..

Maar ' Carry on '..? Een 10 sterren als het kon....

meneer schreef:

Probeer dit album eens: The Format - Dog Problems (2006)
Het eerste bandje van de zanger van fun. Ook zwaar over de top, maar naar mijn mening vele malen beter dan de bagger die hij tegenwoordig maakt

avatar van tbouwh
Het is enorm jammer dat dit album niet ontzettend veel toevoegt aan de geweldige singles We Are Young en Some Nights....
Alleen Carry On vind ik nog een echte toevoeging

avatar van tbouwh
Matige plaat, want waar Some Nights en We Are Young meesterlijke nummers zijn, is de rest weinig boeiend en vaak over de top. Carry On is erg mooi, en bonustrack Out on the Town bevalt ook goed. Score komt voort uit deze toppers, want verder vind ik het niet geweldig ( redelijk vermakelijk ). Een voldoende om de goede nummers die erop staan.3,0*.

avatar van Shelter
Geheel tegen de verwachting in vind ik deze plaat best leuk om te horen.
Ben over het algemeen helemaal niet van de zoete pop, maar deze gast heeft een unieke fijne stem en ik kan het prima aanhoren. Zou het nooit zelf kopen though.
Some Nights, We Are Young, Carry On, Why Am I The One, All Alright vind ik best ok.

avatar van Brunniepoo
Dat je met zulke sterke openers toch nog op zo'n laag gemiddelde kan komen, het leek me sterk. Na beluistering van de hele plaat kon ik het wel prima plaatsen, al die autotune is behoorlijk vervelend...