Tangarine - Wintersongs (2010)

Alternatieve titel: The December Sessions

Folk
Label: DRC

1. Beyond the Sake of Sound (2:30)
  2. Carry Your Stones (3:04)
  3. Path of the Climb (4:02)
  4. White of the World (3:04)
  5. Howling Wind (2:38)
  6. Dreamland (4:30)
  7. Nothing but a Shade (2:20)
  8. Farewell Dear Friends (2:48)
  9. Into the Wide Open Sky (3:29)
  10. Each Moment in Time (3:43)
  11. Inside the Blue (2:18)
avatar van RoyDeSmet
Heerlijke winterplaat. Perfect voor de Kersttijd.
Mooie rustige muziek die een gevoel van gezelligheid en de warmte van een haardvuur uitstraalt.

'Dreamland' maakt dit echt een Kerst-CD, tot mijn ongenoegen.
Dat, en de titel, maakt deze CD zo beperkt.
Je kunt haast niet in Juni hiernaar luisteren.

Live met slechts twee gitaren kan Tangarine een mooi optreden neerzetten,
op plaat -met band- krijgt het toch een andere dimensie!

Hendrik68
Zie de naam best wel vaak voorbij komen, maar een liedje van hen had ik nog nooit gehoord. Tot ik gisteravond even ging teleteksten op RTV Drenthe. Ik ging even de nieuwtjes bijlangs en toen ik hem weer op beeld zette zag ik 2 heren alleraardigst spelen. Aan het eind kwam er onderin beeld Tangarine te staan. Ik dacht, dat gaan we morgenvroeg eens even beluisteren. Ik heb net dit album beluisterd en deze heren (de tweeling Brinks uit Assen) zijn geinspireerd (volgens Wiki) door de Beatles, Simon & Garfunkel en Bob Dylan. Dylan haal ik er niet uit, de andere 2 wel. Vooral S&G hebben een grote rol gespeeld in de muziek.

Het begin van dit album is prima, maar al gauw vlakt het wat af. Met Dreamland (ja die) wordt het dieptepunt bereikt. De laatste 5 nummers zijn echter van een uitstekend niveau en doen mij uitkijken naar meer. Vooral Farewell Dear Friends is een prachtig nummer en de afsluiter Inside the blue is schitterend. Die afsluiter is wel erg snel afgelopen trouwens. Drenthe mag rustig een beetje trots zijn op dit talentvolle duo. En RTV Drenthe is dat blijkbaar ook.

avatar van centurion81
Komende zondag naar een optreden, nav hun optredens in DWDD. Ik vind Seek & Sigh een beter album, maar deze CD is zeker niet slecht. Alleen het numme Dreamland vind ik zum kotzen, maar daar heb ik gelukkig een next button voor

avatar van nlkink
Hendrik68 schreef:

Dylan haal ik er niet uit

Dat kan kloppen. Als je een album wilt horen met wat duidelijker Dylan invloeden dan zou je eens naar hun debuutalbum 'Between The Lines' moeten luisteren. Op dat album klinken als Bob Dylan zoals deze klonk op pakweg zijn eerste vier of vijf albums.

Anyway, over 'Wintersongs':
Ten opzichte van 'Fields Of Poetry' - ik sla even het met 'Friends' opgenomen gospel concept album 'A Mystery That Binds Us, Still' even over - is 'Wintersongs' wat voller georkestreerd. Het klinkt ook allemaal wat warmer dan de voorganger. De invloed van The Everly Brothers en Simon & Garfunkel zijn overduidelijk aanwezig maar de broers geven er hun eigen draai aan. De cover 'Dreamland' detoneert een beetje. Het nummer heeft misschien ook een beetje een 'bad rep' gekregen omdat Andre Hazes en Paul de Leeuw zich eraan hebben vergrepen. Ik zet deze CD graag op rond de kerstdagen. Zo voorkom ik dat de vrouw de CD speler en de sfeer thuis verrampeneert met mierzoete kerst CD's want zij is bij ons thuis de echte Tangarine fan.