Kees van Hondt - 100% Keeswaardig (2011)

Folk / Wereld
Label: EMI

1. Pater Moeskroen - Fist (3:59)
  2. BZB - Een Zee van Tijd (2:20)
  3. De Drie Tieten - Melk (2:52)
  4. De 3 J's - D'n Barg (2:53)
  5. Henk en de Stainless Steelband - Wij Willen WW (2:37)
  6. Alexander Curly - Aggesus (3:33)
  7. Bots - De Bevalling (1:59)
  8. Pigmeat - Roei Dyn Eigen Skou (2:25)
  9. Drs. P. - Dubbele Punt (2:34)
  10. R.K. Veulpoepers B.V. - 2 Emmertjes (4:38)
  11. Robert Long - Jacob (3:42)
  12. Cocktail trio - Pretka Jenka (2:18)
  13. Mooi Wark - In de Blote Kont (3:49)
  14. Riverflow - Weej Gaon Door (5:50)
  15. Johan Cruijff - Oei, Oei, Oei (Dat Was Me Weer een Loei) (3:02)
  16. Kalio Gayo - Lorre (3:13)
avatar van Bert Wasbeer
Na het afsluiten/afbreken van Lowlands, Sziget, Zwarte Cross en nog menig ander festijn, is er dan eindelijk ook een legale compilatie-CD van Kees beschikbaar voor de huiskamer. Het betreft in dit geval een Keeswaardig rondje door eigen land. En zoals gebruikelijk gaat het dak er af! Dus ruk die kamerplanten uit de vensterbank, blaas je strandspullen op en stort je in een polonaise rond de (al dan niet crowdsurfende) salontafel!

Niet alle NL-Keesklassiekers staan er overigens op, ik mis bijvoorbeeld Varkens, geiten, boerenkool, Drink meer prik, Land van maas en waal en menig Andre van Duin nummer. Maar alleen al het Cocktail trio en de Veulpoepers zijn een reden om deze CD onmisbaar te verklaren voor iedere malloot die kwalitatief hoogstaande flauwekul in zijn platenkast wenst. Ik kijk nu al uit naar de mogelijk pan-Europese opvolger waar in het CD-hoesje naar wordt gehint (mooi Artwork van Typex trouwens).

avatar van Amicus
Eehh, qua artiesten moet ik toch wel even wennen denk ik, een combinatie van De 3J's, Drs P, Robert long en Johan Cruijff geeft mij toch het gevoel of iemand in de kroeg iets in mijn drankje heeft gegooid...........

serieus, ik krijg allemaal rare beelden voor me van een fucked up Amstel Live ofzo

avatar van Bert Wasbeer
Met Amstel live zou ik de koning van Lowlands toch niet graag willen vergelijken maar fucked up zijn de feestjes wel in zekere mate. Hoe groot is de kans dat je tijdens Amstel Live een crowdsurfende picknicktafel, kliko of opblaaszebra in je nek krijgt?

Voor de enkele onwetenden die er wellicht nog zijn: YouTube - Lowlands 2010 - Kees van Hondt - Feest!