Bear in Heaven - I Love You, It's Cool (2012)

Rock / Electronic

8. Warm Water
  9. Space Remains
  10. Sweetness & Sickness
avatar van Nanne-1995
Kijk hier erg naar uit na hun vorige album. Die was werkelijk geweldig. Kan me ook totaal niet voorstellen hoe dit gaat klinken. Er is ook al een online streaming van het album, maar die is 400% langazmer. Hoe Avant-Garde ben je dan?

avatar van FRNKY
Vet! Klinkt erg goed bij de eerste luisterbeurt. Sinful Nature tot nu toe mijn favoriet.

avatar van Sammy
Oeh, klinkt erg lekker! Wel wat anders: meer richting een soort discopop, maar nog steeds heerst er een lekkere spanning. Ik moet een beetje denken aan een wat vlottere versie van Cut Copy.

avatar van Sammy
Na meerdere luisterbeurten neem ik meen Cut Copy vergelijking terug...voordat we daar ruzie over krijgen

avatar van Sir Odolf III
Ik heb erg veel zin om deze plaat precies 4,25 ster te geven, maar aangezien ik in een gulle bui ben, zal Bear in Heaven het met 4,5 ster moeten doen.

Allereerst: Geweldig artwork, geweldige titel!

Voorts is de spanning op deze plaat zwoel as fuck, de songstructuren zijn soms vrij onconventioneel en het geheel is geproduceerd als een heerlijk organisch geheel. Het heeft een luisterbeurt of acht geduurd voordat ik besloot dat mijn mening over deze plaat een positieve is, maar inmiddels vind ik het wel een van mijn leukste ontdekkingen van het jaar.

avatar van remmer
Geweldig artwork? Ik vind dit net een van de lelijkste albumhoezen die ik afgelopen jaar zag...

avatar van remmer
Maar de plaat zelf is een van de beste die ik dit jaar al hoorde

avatar van Eveningguard

avatar van jurado
Eveningguard schreef:
Bear in Heaven, dat is altijd lekker! Lijkt t een beetje op het vorige album?

Ja , alleen wel minder pakkend.

Eveningguard schreef:
Bear in Heaven, dat is altijd lekker! Lijkt t een beetje op het vorige album?

Iets meer poppy voor mijn gevoel, maar minstens net zo goed als de vorige.

avatar van Eveningguard
Reflection of You klinkt echt geweldig. De band gaat weer lekker eigenzinning te werk, maar wel compleet anders dan het vorige album.

avatar van Kuk
Kuk
Dit is fijn. Het wil op drie, vier tracks na nog niet zo onderscheiden, maar de vibe is prima. Heb wel het idee dat op Space Remains na de tweede helft wel wat minder bij gaat blijven.

avatar van wibro
Dit album ben ik nu voor de tweede maal aan het beluisteren en ik kan niet anders zeggen dat dit beregoede muziek is. Het nummer Sinful Nature is van hemelse schoonheid. De naam van de band is dus zeer goed gekozen .

Waardering; voorlopig 4,5*

avatar van jistme
Speciaal voor deze plaat eindelijk maar eens een accountje aangemaakt.
Lang geleden dat ik een plaat helemaal grijs kon draaien met de oordopjes tegen de pijngrens aan...