Donna Summer - Once upon a Time ... (1977)

Alternatieve titel: ... Happily Ever After

3,76

Dance / R&B
Label: Casablanca

1. Once upon a Time (4:02)
  2. Faster and Faster to Nowhere (3:34)
  3. Fairy Tale High (4:24)
  4. Say Something Nice (4:43)
  5. Now I Need You (6:08)
  6. Working the Midnight Shift (5:06)
  7. Queen for a Day (6:00)
  8. If You Got It Flaunt It (4:45)
  9. A Man Like You (3:37)
  10. Sweet Romance (4:30)
  11. (Theme) Once upon a Time (0:51)
  12. Dance into My Life (4:09)
  13. Rumour Has It (4:54)
  14. I Love You (4:42)
  15. Happy Ever After (3:53)
  16. (Theme) Once upon a Time (3:59)
17 BERICHTEN
avatar van sq
sq
geplaatst: 8 mei 2005, 21:49 uur [permalink]
Het dubbelnummer Now I Need You-Working the Midnight Shift is in mijn ogen een van de mooiste dansnummers ooit gemaakt. Nooit opgenomen in een retrospectiefje discoclassics of ´greatest hits´, zelfs niet als het over Donna Summer zelf gaat. Onbegrijpelijk.

avatar van E-Clect-Eddy
geplaatst: 26 februari 2006, 21:15 uur [permalink]
Dit is een tijdloze klassieker uit het hoogtepunt van de disco geproduceert door Giorgio Moroder. Persoonlijk vind ik deze beter dan de opvolger hitalbum Bad Girls. De teksten zijn mooier en met veel meer gevoel gezongen door de disco-diva met een hemelse stem die niemand kan negeren. Het is een levensverhaal van begin tot einde waarschijnlijk gebasseerd op haar eigen leven. Als je ooit maar 1 disco album wilt hebben, aanschaffen dan is dit degene. Op een onbewoond eiland zul je je nooit eenzaam voelen met Donna's stem op de achtergrond.

avatar van judgepaddy
geplaatst: 23 mei 2008, 14:09 uur [permalink]
sq schreef:

Yep.
Moroder: Techno avant le lettre.
Ook mooi: Giorgio, From Here to Eternity

avatar van sq
sq
geplaatst: 23 mei 2008, 16:06 uur [permalink]
Ja natuurlijk 👍. Albums horen bij elkaar. Ik vind trouwens ' Chase ' Moroders' beste.

avatar van judgepaddy
geplaatst: 23 mei 2008, 17:09 uur [permalink]
Ah, ok. Gelijk ff checken, Thnx!
Ik heb alleen deze en Cat People qua Moroder

avatar van Rinus
geplaatst: 28 november 2008, 09:40 uur [permalink]
Erg goed album, en een showcase voor Donna's zangtalent. Op CD.

avatar van Kronos
geplaatst: 9 september 2009, 18:46 uur [permalink]
De laatste reactie hier van bijna een jaar geleden... Ik heb dit album op dubbel vinyl voor een eurootje gevonden (ik vind 'm wel 20 waard). En nog meerdere albums van Donna Summer. Een leuke aanwinst in mijn collectie want van deze muziek had ik nog niks in huis. Meestal vis ik vooral in het water van de rockmuziek en parels als deze uit de jaren '70 ontdek ik nu door oude lp's te kopen. Het verbaast me wel hoeveel nummers ik al ken zonder dat ik wist dat ze van Donna Summer zijn. Als kind heb ik die muziek natuurlijk wel vaak op de radio gehoord. Wat me wel het meest opvalt is hoeveel warmer de dansmuziek van toen klinkt tegenover wat nu zoal allemaal de mensen op de dansvloer moet krijgen.

avatar van @wards

geplaatst: 30 januari 2010, 17:31 uur [permalink]
Kronos schreef:

Hier sluit ik me volledig bij aan. Ik kwam hem voor 1,50 EURO tegen. Maar dat is ie ook meer dan waard. 😉

avatar van Kronos
geplaatst: 30 januari 2010, 18:13 uur [permalink]
Proficiat. 🙂

avatar van brooklyn

geplaatst: 12 februari 2010, 15:01 uur [permalink]
sq schreef:

Zo'n post wou ik al maken hier 😐 😉

Absoluut fantastische tracks en wat een genialiteit van Moroder hier. I Feel Love is natuurlijk ook geweldig, maar deze gaan me meer aan het hart.

avatar van kareltjemusic

geplaatst: 24 april 2010, 05:07 uur [permalink]
De tracks waarbij de synhtesizer up-tempo te horen is zijn super van donna summer, zoals SQ al aanhaalde met de tracks op sit album.
Kant 4 van de dubbel lp Bad Girls is ook zo'n juweeltje.
Moroder was toen zijn tijd ver vooruit.

Off- topic
Moroder heeft ook een paar leuke dingen gedaan met the Three degrees. The runner, Giving up Giving in, en set me free moet je beslist een keertje horen
Ook heeft hij nog 2 albums voor Sparks gemaakt, klinken iets meer poppy, maar ook hier voren de Synths en de drumcomputers hoogtij

avatar van FunkStar
geplaatst: 6 augustus 2010, 19:59 uur [permalink]
FIjn album van Donna uit 1977 met gek genoeg maar 1 Nederlandse hit, Rumour Has It.

Rumour Has It, I Love You, Fairy Tale High, Once Upon A TIme en Happy Ever After vind ik persoonlijk het lekkerst!

geplaatst: 20 maart 2011, 13:47 uur [permalink]
Dit was de laatste studio plaat van Summer (hierna kwam alleen nog Alive & More) bij Casablanca. De maatschappij begon haar steeds meer te controleren, en daar werd ze almaar meer ontevreden over. Daarbij moet wel gezegd worden dat Summer bij Casablanca (Kiss, Angel, Village People) wel haar artistiek sterkste tijd heeft gehad. 4,0

avatar van evert-jan
geplaatst: 12 september 2011, 22:33 uur [permalink]
Een dijk van een vrouw, stem, talent, producer, alles wat een album nodig heeft om te worden tot een klassieker te worden zijn aanwezig! Een vrouw met een stem om verliefd op te worden!
Een nummer als "Now i need you" dat wordt toch tegenwoordig niet meer gemaakt, bijna te briljant voor woorden, zo fout als de pietenh, maar zo verschrikkelijk bloedstollend mooi!!!!!

avatar van edje1969
geplaatst: 12 juli 2014, 22:33 uur [permalink]
Sterk album dat niet verveelt. Disco ten top...

avatar van vigil
geplaatst: 25 december 2015, 12:47 uur [permalink]
Kronos schreef:

Ik ook 🙂

Zelfs met de originele tekst vellen er in perfecte staat nog bij.

Laatste bericht was inmiddels anderhalf jaar oud dus dat kwam goed uit 😉

avatar van vigil
geplaatst: 25 december 2015, 12:49 uur [permalink]