Slayer - Live Undead (1984)

Label: Metal Blade

1. Black Magic (4:02)
  2. Die by the Sword (3:58)
  3. Captor of Sin (3:32)
  4. The Antichrist (3:12)
  5. Evil Has No Boundaries (2:58)
  6. Show No Mercy (3:02)
  7. Aggressive Perfector (2:28)
  8. Chemical Warfare [Studio] * (6:02)
  9. Captor of Sin [Studio] * (3:29)
  10. Haunting the Chapel [Studio] * (3:56)
  11. Aggressive Perfector [Studio] * (3:28)
avatar van master-rens
Eddie schreef:

Ik neem aan dat je 'Show no Mercy' & 'Hell Awaits' bdoeld

Niet helemaal waar. Dit nummer wordt live nog wel gespeeld,niet bij elk optreden, maar het wordt nog zeker live gespeeld. En ook nog eens zeer verdienstelijk. Kijk maar eens naar de DVD van de 'Alliance chapter II'

Ook wat betreft de muzikale kwaliteiten van de heren ben ik het niet met je eens. Ik vind ze nu in alle opzichten zo veel beter dan ten tijde van 'Live Undead', Niet de platen maar de muziekanten zelf, ze spelen nu strakker, en ook de oude nummers worden beter gespeeld dan destijds.

Sorry foutje, ik bedoelde inderdaad Show No mercy en Hell Awaits.
En ik heb niks gezegd over de kwaliteiten van de heren, alleen dat Tom Araya de screams niet meer haalt en dat hierdoor sommige nummers minder klinken.

avatar van Eddie
ah duidelijk, ik kan die hoge uithalen zelf missen als kiespein, Araya zing nu gelukkig een stuk lager wat ik mooier vind.

avatar van Metalhead99
Ik heb me nooit zo verdiept in het werk van Slayer, maar voor 3 euro kon ik deze niet laten liggen. Een geweldig live plaatje, al klinkt Araya tegenwoordig inderdaad heel anders. Grappig om dat verschil te horen.

Hier draai ik de laatste tijd vaker de plaatversie van. Wat een te gek ophitsend album! Show no mercy vond ik altijd wel leuk, maar ook net wat te dunnetjes klinken. Op dit album worden nummers van dat album in de 45 toeren versie gespeeld, zo snel gaat het! Tom Araya klinkt hier ook zo heerlijk gemeen. Slayer was toen live echt een sensatie!

SPEEDROCK schreef:

HAHA! daar kwam ik na een paar noten ook achter.. dacht eerst, wat spelen ze toch bijzonder traag, misschien een intro ofzo, maar nee, de speler stond nog op 33 toeren....