Molotov - ¿Dónde Jugarán Las Niñas? (1997)

Mexico
Hip-Hop / Metal
Label: Universal

1. Que No Te Haga Bobo Jacobo (3:25)
  2. Molotov Coktail Party (3:34)
  3. Voto Latino (2:58)
  4. Chinga Tu Madre (3:19)
  5. Gimme the Power (4:11)
  6. Mátate Teté (4:30)
  7. Más Vale Cholo (4:45)
  8. Use It Or Lose It (4:22)
  9. Puto (2:08)
  10. ¿por Qué No Te Haces Para Allá? Al Más Allá (4:47)
  11. Cerdo (2:48)
  12. Quítate Que Ma'sturbas (3:57)
  13. Gime tha Power [Urban Mix] * (3:55)
  14. Voto Latino [Remix] * (3:02)
  15. Puto [M+M Electronica Dub] * (6:06)
avatar van Jorge-E
Arg.... aaarg!
Ik wou nog eens wat Mexicaanse muziek luisteren en op Brownpride stond dit als Rap/Metal dus ik checken. En man, man, man... Wat klinkt dit goed!

Enkel spijtig dat het soms in't Engels is.

avatar van MAS
MAS
Je dacht dat het Rap/Metal was en op MuMe staat pop. Wat is het dan?

avatar van Jorge-E
Het is Rap/Metal, gelukkig maar.

avatar van MAS
MAS
Nu ben ik wel nieuwsgierig geworden. Binnenkort maar eens checken dan.

avatar van fabblwaps
Klinkt interessant dit, ik ga er ook maar eens achteraan.

avatar van E-Clect-Eddy
Volgens Discogs: Hip Hop, Rock, Latin > en ook Alternative Rock, Ska > op Wikipedia ook als Funk Metal en Rap Metal aangemerkt.

Eigenlijk Cross-Over op zijn Mexicaans, van een feestband die duidelijk de confrontatie opzoekt met provocerende teksten, Spaanse 'urban-slang', vloeken en schelden: seksistisch en niet politiek correct. Maar waarschijnlijk net als Rammstein met een dikke knipoog naar de 'gevestigde orde'.

Ze hebben er in elk geval veel zin in en het enthousiasme springt er dus vanaf. Ze kunnen prima op hun instrumenten spelen en de nummers zitten goed in elkaar. Niets bijzonders of origineels voor Cross-Over anders dan dat in het Spaans gaat met wat invloeden uit de Latijns-Amerikaanse muziek.

De vraag: ¿Dónde Jugarán Las Niñas? (waar zullen de meisjes spelen?) blijft wel onbeantwoord. Volgens Wikipedia is het (gezien de hoes) een dubbelzinnige pun op Maná - Dónde Jugaran los Niños? (1992)

De singles: Voto Latino / Gimme the Power + promos: Cerdo / Puto