Dans Dans - Dans Dans (2012)

Belgiƫ
Jazz / Rock
Uitgebracht in eigen beheer

1. Freedom Suite - Movement 2 (4:19)
  2. River Man (5:55)
  3. Waterpoort (7:19)
  4. El Is a Sound of Joy (6:23)
  5. Misterloso (8:39)
  6. Lanquidity (6:39)
Waterpoort is een schitterend nummer zeg. Zo ontspannen en vrij gespeeld, behoorlijk indrukwekkend (en dat voor een debuterende band). Ik ben benieuwd naar de rest.

avatar van jassn
Het zijn wel artiesten met ervaring. Bert Dockx (Flying Horseman), Fred Jacques (dit jaar bassist van Mark Lanegan op die zijn tour) en Steven Cassiers (Dez Mona)

avatar van inquestos
De opener is meteen goed, Waterpoort is absoluut heerlijk, maar daarna sterft het album toch langzaam naar de achtergrond.

avatar van repelstefan
Zo Waterpoort is inderdaad lekker zeg. Doet me een beetje denken aan Wolf People. Het meer Jazzy ' El is a sound of joy' mag er ook zeker zijn, evenals de opener. Erg fijn dit, en eens wat anders.

avatar van VictorJan
Waar is deze (in zijn geheel) te beluisteren?

avatar van snarf349
Fantastische live uitvoering van Waterpoort: YouTube - Dans Dans - Waterpoort

avatar van repelstefan
22 april nieuwe album ' I/II '. Gezien dit op iTunes komt verwacht ik niet dat het op Soundcloud wordt gezet. Kijk er wel erg naar uit. Waterpoort geeft me telkens weer kippenvel, zeker die liveuitvoering.

avatar van The Eraser
De nieuwe staat op Soundcloud, benieuwd of er daar ook zo'n topper als Waterpoort opstaat

avatar van deek
nieuwe staat nu op luisterpaal.

avatar van spoiler
De plaat is heruitgebracht op LP. Eindelijk aan kunnen schaffen na een prachtig concert in Tilburg afgelopen week.