Obie Trice - Bottoms Up (2012)

Label: Black Market

1. Bottoms Up (Intro) (3:10)
  2. Going No Where (3:44)

15. Crazy (4:22)

met MC Breed

16. LeBron On * (4:15)
avatar van Yestsida
Heel benieuwd naar dit album, vooral naar Richard. Dat nummer heeft niet alleen een gastbijdrage van Eminem, maar ook een productie van Dr. Dre.

bennerd
Dr. Dre-producties maken me altijd wel enthousiast. Die track wil ik ook wel horen, ondanks dat ik niet echt benieuwd ben naar het gehele album.

avatar van Harderwiek
De beste man heeft mij nooit weten te overtuigen. Maar ga dit toch wel proberen en inderdaad leuk dat er een productie van Dre op staat. Afwachten.

avatar van Septua
Zo jammer.. heel leuk en aardig dat Eminem en Dr. Dre alsnog met hem werken, maar ik vind het zo ontzettend jammer van Obie Trice niet meer bij Shady getekend staat.
Ik ga er dan ook vanuit dat zijn album niet meer de echte "shady" sound zal bevatten, veel willekeurige beats, weinig samenhang dus.

avatar van UmindC
Uitgesteld naar 3 april. Ben hier wel erg benieuwd naar, en vooral naar die Dre beat .

Dre heeft overigens Bottoms Up (Intro) geproduceerd, niet Richard

avatar van Shelter
Obie Trice is niet echt constant op eigen albums naar mijn mening. Staan altijd 3 leuke nummers op en de rest is gemiddeld tot slecht.

avatar van UmindC
Boy schreef:
Dre heeft overigens Bottoms Up (Intro) geproduceerd, niet Richard

Klopt, Richard is van Statik Selektah.

avatar van Game
Het zal natuurlijk gaan om een oude Dre productie en een oude Eminem verse, kan me niet voorstellen die die twee nog met Obie werken, helaas. Dre is bezig met Detox en Eminem is de afgelopen jaren druk geweest met Yelawolf en Slaughterhouse.

Maar Obie heeft Em & Dre ook helemaal niet nodig. Vond zijn vorige 2 albums erg sterk, stonden een aantal pareltjes op. Don't Come Down blijft voor mij een van de beste hiphop nummers ooit.

Boy
Nou ja, niet nodig. Cheers en Second Round's On Me hadden respectievelijk Dre en Em op hun hoogtepunt qua productie. Denk dat dit een beetje een flauwe cd gaat worden, aan de eerste twee singles te horen.

En die ene Dre-beat die er op staat, ik denk niet het een oude is, maar meer zo'n slappe instrumental die hij eens in de vijftig jaar weggeeft, zoals Game op z'n laatste mixtape had.

avatar van TheLegacy
Ik vind de snippets opzicht nog best wel goed te doen Er zitten naar mijn mening wel een aantal sterke beats tussen die goed passen bij Obie's flow. Ik had het een stuk slechter verwacht in ieder geval.

avatar van Jordyp
De snippets klinken idd hoopvol, van het weekend maar is een paar keer luisteren dit album.

avatar van Flipm0de
My Time en Richard

Verwacht dat dit echt heel erg gaat tegenvallen. Ben grote fan van zijn eerste 2 albums, maar heb hier geen hoge verwachting van.

avatar van Game
Richard vind ik niet eens zo slecht. De beat is matig (Statik S. kan veel beter) maar ik ben in iedergeval blij dat Obie een nieuwe verse van Eminem te pakken heeft gekregen.

avatar van TheLegacy
Vanmiddag maar is even goed beluisteren, heb er zin aan!

avatar van Jordyp
Voorlopig geniet ik volop van dit album, vooral het begin van het album is keihard. Daarna word het wat minder, maar het blijft heel redelijk allemaal.

Nog even op repeat, voordat ik echt kan oordelen over dit album.

Boy
Artiesten die ooit op de loonlijst stonden van Shady/Aftermath kunnen zichzelf maar nauwelijks staande houden zonder de hulp van producers van dit soort maatschappijen. Eerst bracht Stat Quo een behoorlijk oninteressante versie van het ooit zo gehypte Statlanta uit en in feite is het met Bottom's Up hetzelfde verhaal. Obie Trice blijft hangen in de tijd waarin Eminem nog geen Rihanna nodig had om bovenaan de charts te staan en alle ogen op Shady Records waren gericht. Zo doen de inhouse-producers van zijn Black Market Entertainment hun uiterste best om de beats van Cheers en Second Round's On Me te imiteren, confronteert Obie de luisteraar meermaals met de situatie van weleer en geeft hij zelfs schrijnende shoutouts naar figuren als Ca$his en Bobby Creekwater.

In tegenstelling tot Stat Quo heeft Obie nog wel iets over gehouden aan zijn periode bij Shady, namelijk een tien seconden durende loop van een Dre-beat die fungeert als instrumental voor de intro en een gastverse én productie van Eminem. Ze vormen gelijk de hoogtepunten van Bottom's Up. Hier en daar komt nog wat leuks voorbij, maar echt interessant wordt het nergens.

avatar van KILLERBEE99
De tijden van Cheers en Second Rounds on Me zijn voorbij voor Obie, erg jammer... er staan gelukkig nog wel een aantal erg chille tracks op.

RTW
Vandaag een aantal tracks gehoord. Ik denk dat het inderdaad wel anders zal zijn als voorheen. Rond de periode van '02 - '05 was er nog echt die shadyvibe wat er uiteraard nu niet meer is.

avatar van Ralph.
Ja want Dre beats van de laatste jaren zijn goed..........................

avatar van thgryda
Hier wist ik dus helemaal niks van, ik vond second rounds on me erg tegenvallen tov cheers (vond ik wel vet), ik ga het album toch checken maar de verwachtingen liggen niet erg hoog

avatar van Rhythm & Poetry
Richard is een heerlijke track, de uitschieter op een verder wat wisselvallige plaat. Obie Trice is een vermakelijk rapper maar weet toch niet het gehele album te boeien. Hetzelfde kan ik zonder al te veel problemen over de producties zeggen, kijk maar: de producties op Bottoms Up zijn vermakelijk maar weten toch niet het gehele album te boeien. Ik ben een toprecensent.

PriestMaiden
Yestsida schreef:

En is dit wat de moeite?

avatar van Yestsida
Het is wel eens een luisterbeurt waard. Maar om eerlijk te zijn weet ik er niet zoveel meer van, niet echt een album dat blijft hangen dus. De Dr. Dre-beat (de Intro) valt wel zwaar tegen. Richard (met Eminem) is daarentegen wel de moeite!

PriestMaiden
Dr. Dre valt zowiezo tegen tegenwoordig, geef me maar een beatmaker als Warren G maar toch dank u voor de info