Ladytron - Light & Magic (2002)

Electronic / Pop
Label: Emperor Norton

1. True Mathematics (2:22)
  2. Seventeen (4:37)
  3. Flicking Your Switch (3:26)
  4. Fire (2:49)
  11. Nuhorizons (4:03)
  12. Cease2xist (4:37)
  13. Re: Agents (4:53)
  14. Light & Magic (3:35)
  15. The Reason Why (4:14)
  16. Seventeen [Soulwax Mix] * (4:27)
  17. Cracked LCD [Live in Sofia] * (2:56)
  18. Light & Magic [Live in Sofia] * (3:24)
  19. Evil [Pop Levi Mix] * (3:13)
  20. Blue Jeans [Josh Wink Remix] * (6:04)
avatar van titan
titan (crew)
Net iets minder dan 604, maar deze pakkende en prikkelende synthipop voor mensen van nu is zeer de moeite waard. 4*

heel aangenaam album. de zangeres van deze groep heeft een prachtige stem.

Vorig jaar gezien op Pukkelpop, waar ze volgens mij oko een cover deden van Zoot Woman's Living In A Magazine (dat vind ik zo'n geweldig nummer). Ik heb dit album nog niet zo vaak geluisterd, maar ik werd wel blij vna dat concert. Alhoewel Fischerspooner (de band die erna kwam) veel beter was.

avatar van starbright boy
Ik zag ze op lowlands en vond het enigszins tegenvallen. Echt slecht was het niet, maar niet zo geweldig als ik hoopte.
Fischerspooner heb ik ook gezien en dat was hoogte- en dieptepunt tegelijk. Ofzo. Ik weet na een jaar nog steeds niet wat ik van dat optreden vond eigenlijk.

Ik stond op de eerste rij bij Fischerspooner en werd helemaal meegesleept. Misschien dat ik wat er wat minder in was opgegaan - en dus wat minder enthousiast was geweest - als ik verder naar achteren had gestaan. Qua show vond ik het in ieder geval een van de beste concerten die ik ooit gezien heb (eigenlijk kan alleen Flaming Lips daarmee wedijveren), qua muziek was het goed, maar geen hoogvlieger.

Favoriet nummer van de cd: The Reason Why. Ik ga helemaal voor de lalalala's op het einde van het nummer. De gehele cd is erg goed. Vooral nummers als Seventeen, True Mathematics en Light and Magic.

avatar van 93.9
Fijne plaat!

Electro_
De Interpol-remix van Blue Jeans vind ik beter dan het origineel eigenlijk.

avatar van Shinobi
Wel een vermakelijke album van Ladytron, alleen net iets minder dan hun debuut. Volgens mij sluit hun eerste nummer van dit album aan bij het laatste nummer van hun debuut.
Verder wordt het nergens echt bijzonder of zo. Gewoon een album die je zonder diepe betekenis kan luisteren.

3, 5 Sterren.

avatar van wibro
Gelijkwaardig aan hun debuut maar toch een stuk minder dan de opvolger "Witching Hour". Niettemin blijft het lekkere muziek van Ladytron met heerlijke zang van de dames Helen Marnie en Mira Aroyo.
Mooiste nummers van dit album vind ik 'Blue Jeans' en het instrumentale 'Turn it On'.

De CD (Ltd Edition) die ik vandaag heb aangeschaft bevatte nog twee extra tracks;
16. USA vs White Noise
17. Seventeen. (Soulwax Mix)

avatar van matthijs
Al 7 jaar geen berichten over deze prachtplaat!
Boeiende sound: de muziek en vocalen combineren op een unieke wijze. Tracks 10, 14 en 15 zijn hemels!