The Rolling Stones - Hampton Coliseum (Live 1981) (2012)

Alternatieve titel: From the Vault – Hampton Coliseum [Live in 1981]

Label: Rolling Stones

1. Under My Thumb (5:04)
  2. When the Whip Comes Down (5:06)
  3. Let's Spend the Night Together (4:32)
  4. Shattered (4:50)
  5. Neighbours (4:23)
  6. Black Limousine (3:28)
  7. Just My Imagination (9:46)
  8. Twenty Flight Rock (1:47)
  9. Going to a Go Go (4:03)
  10. Let Me Go (5:25)
  11. Time Is on My Side (4:13)
  12. Beast of Burden (7:24)
  13. Waiting on a Friend (5:55)
  14. Let It Bleed (6:58)
  15. You Can't Always Get What You Want (9:35)
  16. Band Introductions (1:42)
  17. Little T & A (3:58)
  18. Tumbling Dice (4:48)
  19. She's So Cold (4:25)
  20. Hang Fire (2:40)
  21. Miss You (7:46)
  22. Honky Tonk Women (3:42)
  23. Brown Sugar (3:39)
  24. Start Me Up (5:06)
  25. Jumping Jack Flash (8:43)
  26. (I Can't Get No) Satisfaction (7:28)
avatar van Thunderball
Fantastische nieuwe download van de Stones, die hier mee in 1 klap alle bootlegs van dit concert (incl. de Swingin' Pig box) wegvagen. Zo goed en helder heb je het nog nooit gehoord!

Het complete verjaardagsconcert van Keith in de best mogelijke geluidskwaliteit van het destijds allereerste rechtstreekse Pay per view TV concert op de Amerikaanse TV.

Pure rauwe rock'n'roll, dampend en smerig door je speakers de huiskamer in.

Definitieve live versies van oa Under my thumb, Just my imagination, Beast of Burden, Time is on my side, Honky tonk women en Start me up!

Integenstelling tot al die overgeproduceerde live albums op silvere schijfjes nu GEEN geknoei in de studio met overdubben etc, maar precies zoals het was.

Verplichte aanschaf voor iedere Stonesfan
en wanneer je je bootleg bij de vuilnis zet, stop Still life er dan ook maar bij, want DIT is DE ultieme toursouvenir van de '81 Tattoo you tour!

Het krijgt van mij dan ook -net als Brussels Affair- de volle mep: 5 sterren!

Ik verbaasde me altijd voor de - naar mijn bescheiden mening - belachelijk lage waardering van dit live album: The Rolling Stones - "Still Life" (1982)
Nu betreft dit hetzelfde concert, alleen op Hampton Coliseum horen we het complete concert. Dit keer is de waardering wel hoog. Ik snap het enorme verschil werkelijk niet. De heerlijke 'rock 'n roll sfeer', de prachtige uitvoering door the Stones in topvorm: ja, het blijft toch echt om dezelfde avond gaan.

Verschil is natuurlijk dat er nu een flink aantal nummers meer op staan. En daar zitten, vooral richting het einde, een paar prachtnummers tussen. Met name de uitvoering van Miss You is om door een ringetje te halen. En meestal ben ik niet zo'n fan van Jumpin' Jack Flash, maar deze versie mag er zijn zeg!
Echter, sommige extra songs zijn niet zo bijzonder (uitgevoerd), zoals één van mijn live favorieten You Can't Always Get What You Want en één van mijn favoriete singletjes Waiting On A Friend. Maar het blijft leuk om het hele concert nu te hebben, zeker op 3LP. En wat is LP3 on fire! Super gespeeld, super strak tempo: (veel) beter krijg je the Stones niet.

Ik eindig hetzelfde als bij mijn review bij Still Life:
Net als bij Love You Live geldt dat de sound van the Stones rommelig was in die tijd. Maar dat klinkt toch juist geweldig?! Je hoort de joints bij wijze van spreken door de speakers heen komen. Dit is beter dan de latere soms ietwat te gelikte optredens uit de jaren '90 en '00. Dit is pure rauwe eerlijke rock 'n roll. Veel beter krijg je het niet.