No Dice - 2 Faced (1979)

Label: EMI

1. Momma Do Stop Your Children Watching What Your Momma Do (3:30)
  2. Shooting in the Dark (3:06)
  3. I Keep It to Myself (3:47)
  4. Angel with a Dirty Face (4:09)
  5. No Stone Unturned (3:27)
  6. Come Dancing (6:05)
  7. If You Had Nothing (5:50)
  8. Bad Boys (2:29)
  9. Upt Up 'N' Left Me (5:35)
avatar van Dibbel
Uitstekende Engelse jaren 70-rockplaat.
Na een 5-sterren recensie in de Muziek Express kocht een vriend van mij deze LP, waarna ik hem natuurlijk op een bandje zette.
Vele jaren later nog eens kunnen scoren bij de kringloopwinkel.
Zanger Roger P. Ferris heeft een fijne rockstem met een rauw randje.
Muziek hangt tegen de hardrock aan met een lichte soultouch.
Momma Do Stop Your Children is een heerlijk boogieende met mondharmonica rocker die er meteen inhakt, gevolgd door het even uitstekende Shooting In The Dark.
Come Dancing werd op single uitgebracht en kreeg wat airplay, maar haalde de lijsten niet.
Een vrolijke meestamper ook al en had wellicht een klassiekertje kunnen worden.
No Stone Unturned is een ballad die mij wat minder doet dan de tearjerker en werkelijk prachtige If You Had Nothing (compleet met dames-soulkoortje en gitaarsolo).
Ook Angel With A Dirty Face en Upt Up 'n' Left Me zijn prima rockers.
Bad Boys (een weinig zeggend rocknummer) en het rustige No Stone Unturned vind ik wat minder.
Songs voor het merendeel geschreven door bassist Gary Strange en geproduceerd door Rupert Holmes.
Groep ontbonden in 1984, maar schijnen dit jaar weer te hebben opgetreden.
Ik weet niet of deze ooit op CD is verschenen, maar zie je de LP nog ergens (hoewel die ook redelijk zeldzaam zal zijn) dan zeker meenemen.

avatar van marathonman
Mooie plaat, heb hem ook destijds als lp aangeschaft puur voor ja,ja: Upt up 'n'' left me, geweldig nummer bij Alfred L gehoord in beton uur...
Die 5***** recentie heb ik nu nog, lachen is dat......