Lau1986 schreef:
Een vermakelijk album. Ik moet zeggen dat ik niet met al het werk van de band bekend ben. Het is in ieder geval een leuke kennismaking met de band.
Das mooi. Maar alles uit de 6 jaar hiervoor zou een betere kennismaking zijn imo.
andnino schreef:
1. That's the Way of the World
2. All 'n All
3. I Am
4. Head to the Sky
5. Spirit
6. Faces
7. Earth, Wind & Fire
8. Last Days and Time
9. Raise!
10. Open Our Eyes
(vanaf hier houd ik het bij een top 10, anders wordt het een erg lange lijst...)
Je bent Gratitude vergeten!
Met That's the way hun beste werk (half live / half studio, maar beide delen zijn het waard).
Mijn lijstje zou zijn:
1. That's the Way of the World
2. Gratitude
3. Spirit
4. Open your eyes
5. All 'n All
6. I am
Hun overige 4 albums t/m Faces, waarmee ze dan nog net met acceptabel niveau de jaren 80 aantikten, vind wisselvalliger maar minimaal voor de helft goed. De oudjes vind ik origineel, maar wel zoekend. Open your eyes vind ik het eerste album waar ze hun kenmerkende sound hebben.
Tja, en hier was het dan over met de goede EWF albums. Deze Raise is hun eerste plaat waar ik niet heel positief over kan zijn, ondanks de grote hit Let's Groove en Wanna be with you.
De rest van de het oeuvre kun je af doen met de singles Fall in love with me, Magnetic en System of survival. Raar eigenlijk voor zo'n klasse band dat ze nooit meer terug zijn gekomen met een sterk album. Maurice White is er ook nog lang bij geweest.