Prong - Carved Into Stone (2012)

Label: Long Branch

1. Eternal Heat (3:53)
  2. Keep on Living in Pain (3:43)
  3. Ammunition (3:30)
  4. Revenge...Best Served Cold (4:23)
  5. State of Rebellion (3:55)
  6. Put Myself to Sleep (3:46)
  7. List of Grievances (2:54)
  8. Carved Into Stone (5:22)
  9. Subtract (3:51)
  10. Path of Least Resistance (4:15)
  11. Reinvestigate (2:50)
avatar van MindkillerNL
Zojuist deze plaat op de deurmat gevonden, pre-order binnen. En ik moet toegeven, Prong (en met name Tommy) heeft het weer geflikt hoor. Een heerlijk album, meer snelheid dan vroeger, maar nog altijd voelt het vertrouwd aan. Duidelijk een band uit het verleden die zich op perfecte manier weet te moderniseren en wat mij betreft zich op die manier nog altijd een plaats weet te bemachtigen tussen de vele jonge concurrende bands. Zoals altijd weer op hun eigen manier metal maken, precies zoals het hoort bij Prong!

avatar van james_cameron
Na twee tegenvallende albums, Scorpio Rising en Power Of The Damager, die vooral in productioneel opzicht teleurstelden, komt Prong nu onverwachts op de proppen met een uitstekende plaat. De band heeft zich prima herpakt en heeft zich gerealiseerd waar men goed in is: hoekige riffs, pompende industriële ritmes en snauwerige zanglijnen. Plus hier en daar een beetje melodie natuurlijk. Het resulteert in elf unaniem sterke songs. Het tempo van de songs ligt lekker hoog en alles beukt heerlijk door. De productie is ditmaal gelukkig wel dik in orde, zodat het songmateriaal prima uit de verf komt.

deze Prong knalt weer als 20 jaar terug, cleansing was hun laatste echte goede plaat maar deze mag er bij hun beste gerekend worden, prachtig

Ozric Spacefolk
Ik luisterde deze op youtube: YouTube - Prong - Revenge Best Served Cold (official)

Wow, wat klinken ze nog vers en fris.

Heb zin om de plaat aan te schaffen.

avatar van Lau1986
Een vermakelijke plaat van deze band. Het klinkt allemaal prima. Ik ben zelf denk ik alleen niet zo een fan van het industriële geluid. Het neemt niet weg dat de band goede nummers kan schrijven. Ook de zanger komt goed uit de verf.