Ed Sheeran & Yelawolf - The Slumdon Bridge (2012)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Label: Slumerican

1. London Bridge (4:54)
  2. You Don't Know (For Fuck's Sake) (3:33)
  3. Faces (3:19)
  4. Tone (2:17)
avatar van KILLERBEE99
London Bridge

avatar van Colucci_Era
Deze combinatie pakt verrassend goed uit. Hopelijk gaan ze vaker samenwerken en blijft het niet bij een EP.

avatar van Gloeilamp
1,5
Ben hier erg benieuwd naar, het is een erg bijzondere combinatie. Ik wist al wel dat Ed graag met rappers werkte maar ik weet niet wat ik hier van moet verwachten.

Ik laat me verassen!

avatar van Rhythm & Poetry
1,5
Best een foute plaat, een combinatie van vrij kitscherige pop/rock met bovengemiddeld zwakke raps.

bennerd
Oh, wat is dit slecht. Faces is dé grote uitschieter hier en tevens ook de enige goeie track. De rest voelt vooral pijnlijk kut aan.

avatar van Yestsida
Ik ben één van de weinigen dat dit wel een geslaagde combinatie vond denk ik.

Wel eentje dat niet meer voor te stellen valt natuurlijk. Yelawolf is weer meer naar de underground verschoven terwijl Ed Sheeran per album dat hij uitbrengt enkel nog maar een grotere wereldster wordt. Het zijn twee totaal verschillende artiesten maar ik ben liefhebber van het solomateriaal van alle twee.

London Bridge is héérlijk, één van de toppers in de discografieën van zowel Ed Sheeran als Yelawolf als je het mij vraagt. Heerlijk serene productief, Yelawolf rapt er gecontroleerd over en Ed Sheeran is met refreinen als dat op zijn best. You Don't Know (For Fuck's Sake) is een toffe collaboratie dat heel wat opgewekter klinkt als de magnifieke opener. Faces is ook een geslaagde combinatie al vind ik het refrein net iets te overgeproduceerd en is er daar een echo te veel op Ed Sheeran zijn stem gegooid.
Tone is het zwakste en voelt ook niet helemaal op zijn plaats op deze FreEP aangezien het een solo-track is van Yelawolf.

Het zal wel niet gebeuren maar deze heren mogen nogmaals samen in de studio duiken om een sequel te maken op The Slumdon Bridge. Blijkbaar is dit micro-projectje op maar 10 uren tijd gemaakt dus veel tijd zal een vervolg ook niet in beslag nemen denk ik.