Destiny's Child - Survivor (2001)

R&B / Pop
Label: Columbia

1. Independent Women Part 1 (3:42)
  2. Survivor (4:14)
  3. Bootylicious (3:27)
  4. Nasty Girl (4:18)
  5. Fancy (4:13)
  6. Apple Pie À La Mode (2:59)
  7. Sexy Daddy (4:06)
  8. Perfect Man (3:42)
  9. Independent Women Part 2 (3:46)
  10. Happy Face (4:20)
  11. Dance with Me (3:44)
  12. My Heart Still Beats (4:08)
  13. Emotion (3:57)
  14. Brown Eyes (4:36)
  15. Dangerously in Love (5:06)
  16. The Story of Beauty (3:32)
  17. Gospel Medley (You've Been So Good / Now Behold the Lamb / Jesus Loves Me / Total Praise) (3:25)
  18. Outro (DC-3) Thank You (4:04)
Erg goed album,muziek moet het vooral hebben van de makkelijke meezing teksten en catchie beats.Het nummer survivor zuigt overigens aan alle kanten.3,5*

Jammer van die Gospel Medley. Dat maakt het album ineens veel minder leuk, voor mij.

Toch wel een goede CD. Ook van mij 3,5 ster.

Jessie
EEn hele goeie plaat!! zoals iedere keer!!! die gospel vind ik niet erg!! ze zijn hunzelf!!! en das het voornaamtste!!! in het beluisteren van de album hoor je dat ze volwassen worden!!!en dat zijn ze ook!!! dangerously in love vind ik persoonlijk de mooiste en het meest swingende is natuurlijk bootylicious!!

avatar van brooklyn
Jessie, volgens mij vind je het volgende album ook wel goed:

avatar van Nubis
Gekocht vele jaren geleden.
Vond het toen erg leuk, nu stukken minder.
Fancy vond ik altijd mooi, trouwens.
Luister niet (meer) uit mezelf naar Destiny's Child, alleen naar een aantal nieuwere nummers zoals Lose My Breath. Die vind ik vaak toch wel lekker klinken, die beats enzo.

Dit is toch wel een goed album van hen. Straks eens naar de andere luisteren.

is wel een goede cd maar die gospel medley.. mag ik even kotsen
het eerste wat ze doen in hun bedankjes is god bedanken
maar mogen ze van god dan wel bont dragen

Dit is toch een van hun beste albums, zoveel zalige liedjes op 1 cd! Een voor een nummers waar je gewoon mee MOET zingen!

Ik heb het ook niet echt voor de gospel medley, ben nooit voor al het christelijke gedoe op een cd maar ja.

Het nummer survivor is juist zo goed gevonden, toen een of andere DJ eens met hun lachtte alsof ze iedereen wegstemde zoals op de tv serie "Survivor" hebben ze dat gewoon verwerkt in een liedje, het is ook duidelijk gericht op de 2 eerste dames die buiten werden gegooid "Thought I couldn't sell without you, sold nine million!"

brooklyn schreef:
Jessie, volgens mij vind je het volgende album ook wel goed:

ghehe

dollie
beste album van dc, vooral fancy en happy face wordt ik niet beu, een van de enige albums die hun geld misschien wel eens waard kunnen zijn

Lekker groove klinkend album, enige nadeel zijn de ballads (hoewel ik Emotions wel oke vind) die halen het tempo een beetje eruit.

natuurlijk zal er hier wel flink gesampled zijn, in Bootylicious herkende ik Edge of Seventeen van Stevie Nicks.

avatar van jowietje
De cover klopt geloof ik niet.

dollie
jowietje schreef:
De cover klopt geloof ik niet.

cover klopt wel hoor... bij mij toch

avatar van FunkStar
Het beste album van de meidengroep Destiny's Child.
Niet alle liedjes zijn even geweldig, maar het merendeel van deze cd is toch echt geweldig! Survivor is een opzwepend nummer met inspirerende tekst, Bootylicious is heerlijk swingend, Apple Pie A La Mode is lekker speels, Perfect Man is een perfecte r&b track en als je van Happy Face niet vrolijk wordt, dan weet ik het niet meer. De hoogtepunten zijn de ballads Emotion (wat een vocalen) en Dangerously In Love en natuurlijk de Gospel-Medley, waarmee DC wederom bewijst tot de top te behoren.

avatar van tnf
tnf
Ik heb zowel deze als zijn voorganger (Writing's on the wall) weleens geleend bij de bibliotheek. Déze legt het wat mij betreft behoorlijk af tegen die andere. Gefabriceerder, minder speels, minder 'echt'. Voor de styling ging vanaf dit album hetzelfde op. Beetje te doordacht allemaal, daar werd het niet leuker op. Jammer.

Oudere tracks als 'No no no (Wyclef Jean-versie), 'Get on the bus', 'Bugaboo' en 'Jumpin jumpin' vind ik heerlijk, maar iets van hetzelfde niveau heb ik op dit album helaas niet gevonden.

Kortom: Het is allemaal goed gezongen en technisch klopt het aan alle kanten, maar het mist de 'x-factor'.

avatar van Wib0__
Hun beste album naar mijn mening. De nummers zijn lekker..

Goede plaat. Vooral survivor, bootylicious, emotion, independent woman. Brown eyes is ook mooi nummer.

avatar van Carolaah
Stiekem, vind ik deze cd best leuk.
Er staan best veel goede, leuke, fijne nummers op.

Gewoon lekker catchy, vrouwelijk en mooi.

3,5 van mij

avatar van Reijersen
Aardige opvolger van het leuke vorige album, maar helaas teveel van hetzelfde en vooral de ballads zijn te zwijmelend. De uptempo nummers zijn zeer aardig te beluisteren (op het verschrikkelijke Survivor na).

avatar van musicman13
eerste cd die ik ook ooit heb gekocht!!! brown eyes en my heart still beats zijn prachtig!!

avatar van dj maus
NIet echt mijn stijl, maar om knallers als Independent Woman en Bootylicious kan niemand heen.

Tegen het einde aan wordt deze plaat wel heel erg weeïg.

Gewoon een geslaagde pop-cd met sterke nummers. Niks mis mee.

avatar van NewYorkCityLight
Is dit de officiele cover? Het ziet er gewoon uit als een plaatje van de drie meiden. (Zal wel komen omdat de naam van de groep en de CD er niet op staan vermeld).

avatar van Arrie
Jep, is de officiele cover.

avatar van kella1993
Na mijn mening is dit een mooi albuw.

Zeker met de nummers emotion, brown eyes en survivor

avatar van Psycholamp
Een heel album van deze meiden is een beetje te veel van het goede. Op een gegeven moment gaan de uithalen van Beyoncé me op de zenuwen werken en de ballads vind ik te veel gekwijl. af en toe een nummertje opzetten, maar niet de hele cd achter elkaar gaan luisteren.

avatar van bertrammeijer
Mooi album, maar 'Gospel medley' had van mij er niet opgehoeven.

avatar van pureshores
Nasty girl wordt door niemand genoemd terwijl dat een leuke en tekstueel hilarische track is met leuk tarzan gilletje gekopieerd in het midden. Het album duurt iets te lang en na Dangerously in love was het wel genoeg al. Ook Survivor heb ik altijd een verschrikkelijke track gevonden die veel te tekentafel achtig klinkt waar elk element 59x is ingepast en gecheckt. Het verschil met Writing's is vooral dat het rauwere eruit is en het allemaal sterieler klinkt.
Perfect man is nog een track die eruit springt in goede zin