Rogier van Otterloo - Verzameld Werk (2003)

Score / Pop
Label: Sony

1. Rosa Turbinata (3:50)
  2. Help (3:32)
  3. Irene (3:28)
  4. Ik Gooi Heel Duitsland Plat (1:51)
  5. Keetje Tippel (1:50)
  6. Turks Fruit (3:51)
  7. Wil Je Met Me Trouwen (3:17)
  8. Juliana 70 (1:38)
  9. Nederland Mag Trots Zijn op Zijn Leger (3:04)
  10. Soldaat van Oranje (1:48)
  11. Esther (3:57)
  12. Grijpstra & de Gier (2:53)
  13. Te Gek Om los Te Lopen (2:31)
  14. Geen Gesodemieter in Mijn Huis (1:14)
  15. Dat Mistige Rooie Beest (6:28)
  16. De Vlaschaard (1:56)
  17. Palfium (4:44)
  18. Oh My Heroes (3:16)
  19. Op Hoop van Zegen (4:25)
  20. Rondo 1 (3:04)
  21. Make It Easy on Yourself (3:59)

met Rita Reys

22. 1948 (3:47)

met Gerard Cox

23. Go on Forever (5:27)
  24. Chanson des Vieux Amants (5:17)
  25. Green in Between (3:40)
  26. 'S Wonderful (3:41)
  27. The Gift (Czechoslovakia) (3:28)
  28. Liedje van de Wind (2:30)

met Frits Lambrechts

29. Munich 74 (3:14)
  30. Sandra (2:58)

met Frans Halsema

31. Focus 5 (4:44)
  32. Swingin' Swayers (1:33)
  33. Alone at Last (4:00)
  34. Strolling Around (4:02)
  35. Sing a Rainbow (3:47)
  36. God Rest Ye, Merry Entlemen (3:00)
  37. Ack Värmeland du Sköna (4:59)
  38. Heartbeat (4:10)
  39. On the Move (3:50)
  40. Waters of Balaton (Hungary) (4:33)
  41. Pavane (5:51)
  42. Sweet Lorraine (4:28)
  43. Two of a Kind (4:08)
  44. How Insensitive (4:29)

met Rita Reys

45. Cent Mille Chansons (3:48)
  46. Exercises in Fast Tempo (4:49)
  47. Merck Toch Hoe Sterck (3:19)
  48. A Child Is Born (4:22)
  49. The Windmills of Your Mind (5:10)
  50. Alfie's Lullaby (5:15)
  51. Rondo 2 (3:02)
  52. Dimanche (3:44)
  53. Guter Mond du Gehst So Stille (5:15)
  54. Nature Boy (4:12)
avatar van Pelk
Okay, okay van Otterloo is God voor wat hij voor de Nederlandse filmmuziek heeft gedaan (en het nummer met Ome Willem is ook een classic), maar hij heeft ook een hoop lichte meuk gemaakt die ik niet echt te pruimen vind. Daarom toch maar 3.5

neo (crew)
Beter nog, ik ken geen klank op deze van Otterloo verzamelaar die fout klinkt... Ik geef je gelijk dat buiten zijn filmscores het allemaal erg relax/lounge achtig klinkt, maar er is een verschil. Net als met zijn scores weet zijn andere werk ondanks een soms simpele weg die ie inslaat, veel complexer te zijn. Nu is dat bij zijn non-filmscores werk dit minder van toepassing, maar voor mij zelf nog steeds een handige ''regel''.

avatar van JohnWilliams
Rogier van Otterloo was echt de beste Componist die Nederland heeft gehad, zelf beter dan Ruud Bos (al hoewel de Efteling muziek wel héééél mooi was). Maar Efteling muziek is geen film dus géén Score, daarom kan ik zeggen de R.van.Otterloo de beste NL Componist was, jammer dat hij is overleden misschien hadden we wel nog meer van hem kunnen verwachten...

Top 2000 oproepje dat ook al bij een ander album van Van Otterloo staat verwijderd. Dubbelposten lijkt me nu niet echt de bedoeling.

avatar van dynamo d
Schitterend is dit verzameld werk van Rogier van Otterloo. Op CD 1 staan zijn beste score-tracks zoals Soldaat van Oranje, Op Hoop van Zegen, Turks Fruit, Dat Mistige Rooie Beest, Esther en Oh My Heroes. Deze filmmuziek drukt ook naar mijn gevoel een bepaalde Nederlandse/Hollandse sfeer uit en is tegelijkertijd ook van wereldklasse.

avatar van FunkStar
ohh, ik hou van Rogier van Otterloo! Wat een prachtige muziek heeft die man nagelaten!

avatar van blur8
Het is die heerlijke seventies sound die heel veel van Gogier's werk nu zo tijdloos maakt. Dit is de best denkbare verzamelbox met al de bekende filmmuziek en de rondo's van Thijs vanLeer, maar ook veel onbekender juweeltjes: Heartbeat, Munich, Juliana en Liedje vande wind Overal dat volle en warme orkest.
De mindere kant van het werk blijftt het Easy-Listening gedeelte, maar ook dat klinkt vaak zo sprankelend dat het mij niet stoort. Het doet goed dienst als afwisseling van de momenten waar het orkest vol mag gaan.

avatar van louistje
Zonde dat deze man zo vroeg moest overlijden, hij had nog veel goed werk kunnen schrijven!
Je hoort vaak genoeg nog fragmenten uit zijn muziek op televisie, maar helaas weten veel mensen al niet meer wie Rogier van Otterloo was.

Overigens is dit een heel mooi pakket om kennis te maken de muziek van Rogier van Otterloo.
Veel van zijn beste composities staan erop.

Zeker de moeite waard om aan te schaffen!