Archive - Noise (2004)

8. Pulse (4:50)
  9. Wrong (0:57)
  10. Love Song (6:21)
  11. Me and You (7:57)
  12. Get Out [Remix Uminski] * (3:59)
Deze nog veel te weinig beluisterd. Zouden ze nu terugkomen naar Nederland?

Ik luister deze eigenlijk ook veel minder dan YALTSTO. Ik heb een tijdje geleden gelezen dat ze wat problemen hebben met de zanger?? of een ander lid
In ieder geval toeren ze niet met de volledige band.

Ze stonden laatst in Brussel met een orkest...

avatar van Koston
Zeer goed album , jammer dat ze niet bekender zijn. Ze verdienen het nogthans....

Er scheelt wel iets met de playlist hier , de tijden kloppen totaal niet :s

avatar van Jeroen enzo
Kan iemand mij vertellen wat voor soort muziek dit is?
heb vaak gehoord dat het ontzettend goed is, nooit geluisterd..

avatar van Koston
Je kan de muziek beluisteren op hun website. http://www.archives-archive.com

Hun muziek is een mengeling van Radiohead en Massive Attack

Koston schreef:

Hun muziek is een mengeling van Radiohead en Massive Attack

Dat vind ik een inderdaad een mooie omschrijving. Ze hebben zelfs nummers van 16min daar kan Radiohead zelfs niet tegen op...

vooral Fuck U is erg leuk
ik ken 'm eigenlijk als cd/dvd waarbij op de dvd 2 clips en een akoestische versie van consciens staat

Ik vind dit een ontzettend goede CD. Hun ander werk ken ik eigenlijk niet, enkel het 16min. lang durende Again ken ik en dat vind ik ook ontzettend goed. Ik ben al een tijdje aan het rondzoeken naar deze CD maar ik kan hem spijtig genoeg nergens vinden. Ik vind het een fel ondergewaardeerde band.

avatar van Koston
Het blijft toch een doodzonde dat deze groep niet bekender is...

avatar van lebowski
Halve ster erbij, naar 4,5*, voor dit superalbum. Een kruising tussen Radiohead en Massive Attack las ik, maar dan wel met een stevige scheut ELO. Mooie teksten en bijna geen inzinkingen. Fuck U is voor mij het beste nummer.

lebowski schreef:
Fuck U is voor mij het beste nummer.

Die laatste zin moet ik na weer tien luisterbeurten inslikken, het is wel de track die het makkelijkst naar binnenglijdt. Maar daarna volgt het rijtje Waste-Here-Sleep-Get Out. Meeslepend, melodieus, kippenvel

Deze plaat heeft 5 sterren voor mijn volgende scheerbeurt.

avatar van lebowski
Deze cd is zojuist mijn Top 10 binnengesneakt. Heb hetzelfde gevoel dat ik had bij mijn kennismaking met Porcupine Tree, ik kan er domweg geen genoeg van krijgen.

avatar van Wall'doh
Leuk weetje: 'Fuck U' is een mooie 'ode' aan dhr. Blair.

avatar van misja82
Ken deze plaat nog niet zo goed. Alleen het nummer Fuck U kan ik mee schreeuwen. Wat goed als je diepe booshed jegens een ander voelt.

avatar van snarf349
why the fuck are you lookin at me,so fuck you anyway.

ik vind sleep ook een machtig mooi nummer.

avatar van puppy
Koston schreef:
Er scheelt wel iets met de playlist hier , de tijden kloppen totaal niet :s

Verbeterd.

avatar van Joy4ever
There’s a look on your face I would like to knock out
See the sin in your grin and the shape of your mouth
All I want is to see you in terrible pain
Though we won’t ever meet I remember your name

Can’t believe you were once just like anyone else
Then you grew and became like the devil himself
Pray to god I think of a nice thing to say
But I don’t think I can so fuck you anyway

You are scum, you are scum and I hope that you know
That the cracks in your smile are beginning to show
Now the world needs to see that it’s time you should go
There’s no light in your eyes and your brain is too slow

Bet you sleep like a child with your thumb in your mouth
I could creep up beside put a gun in your mouth
Makes me sick when I hear all the shit that you say
So much crap coming out it must take you all day

There’s a space kept in hell with your name on the seat
With a spike in the chair just to make it complete
When you look at yourself do you see what I see
If you do why the fuck are you looking at me

There’s a time for us all and I think yours has been
Can you please hurry up cos I find you obscene
We can’t wait for the day that you’re never around
When that face isn’t here and you rot underground

Can’t believe you were once just like anyone else
Then you grew and became like the devil himself
Pray to god I can think of a nice thing to say
But I don’t think I can so fuck you anyway

So fuck you anyway

avatar van vigil
Ik gooi er nog een halfje bij, wat een wereldplaat! Eigenlijk vind ik enkel de 1ste helft van Pulse wat minder anders had er zo maar een 5 ingezeten...

Mocht je deze plaat goed vinden check dan vooral de live plaat (Zenith) want daar komen een hoop nummers van deze cd voorbij. Aangezien ze live nog beter zijn dan in de studio

avatar van Saldek
Dit is een fantastische plaat. Ingrijpende zang in perfecte balance met de dikwijls toch wat eenvoudige melodie maakt dit toch echt een intens stukje muziek.
Een maat van me heeft voor mij deze ge-empeedriet en ben er zeer over te spreken.
Wat ik, voor mijn beleving dan (misschien begrijp ik het nog gewoon niet helemaal, zou zomaar kunnen) niet te rijmen vind is die negativiteit van de lyrics. Hoor je de diepe sferen in de emotionele passages en klinkt er opeens iets als 'Fuck You' door de speakers. Die match ontgaat mij een beetje. Maar de pret mag het al met al niet drukken. Een vier ster issie voor mij zeker waard.

bas1966
conscience !
<een van hun beste nummers>
luister maar eens vanaf 2:16

Vppr de liefhebbers van dit album.....ik zou de bijdragen uit 2002 en 2012 eens beluisteren. Vooral de door Youtube gedistribueerde live-bijdragen uit 2012. Prachtig.

Archive is live nog vele malen beter dan op een album.

Archive Transbordeur Lyon 2012 720p - YouTube