God Is an Astronaut - All Is Violent, All Is Bright (2005)

Ierland
Label: Superadmusic

1. Fragile (4:34)
  2. All Is Violent, All Is Bright (4:14)
  3. Forever Lost (6:22)
  4. Fire Flies and Empty Skies (3:55)
  5. A Deafening Distance (3:49)
  6. Infinite Horizons (2:28)
  7. Suicide by Star (4:38)
  8. Remembrance Day (4:16)
  9. Dust and Echoes (4:13)
  10. When Everything Dies (10:00)
avatar van Eveningguard
Fragile heeft een van de mooiste, zoniet de mooiste videoclips allertijden. Terwijl het eigenlijk een heel lelijk iets is. Brrr... Je wordt even met je neus op de feiten gedrukt.

avatar van yoshimitsu
suicide by star is een van de beste postrock liedjes ooit

avatar van Dakduivel
Soundscape schreef:
Forever Lost blijft toch wel een prachtig stukje muziek

En de rest mag er ook zeker wezen.

avatar van andnino
Ik vind dit in ieder geval het album van GIaA waarop de kwaliteit het meest consistent is over de verschillende nummers. Elk nummer heeft wel zijn eigen schoonheid.

avatar van IllumSphere
In het begin vond ik dat dit maar langzaam op gang kwam, toen vond ik het geweldig, maar de laatste minuten van deze plaat vond ik teleurstellend. Deze plaat zal ik zeker nog een paar keer moeten beluisteren eer ik er iets van weet.

avatar van IllumSphere
Ook bij deze plaat had ik wat last van ups en downs en moet ik eerlijk bekennen dat dit meer aanvoelde als de zoveelste post-rock plaat, maar wel zijn doel min of meer raakte. Nu verwacht ik niet dat iedere post-rock band gelijkenissen moeten hebben met GY!BE of Mogwai, maar toch verwachtte ik wel een eigen geluid en geen herkauwde formule die maar enkele nieuwe regels kent. Ik klink nu wel een beetje negatief en dat verdient de plaat niet echt, het is en blijft een goede plaat die ik zeker kan aanbevelen.

Misterfool
Ik beaam wat de vorige user zei, alleen zou ik dit album zelf niet aanbevelen. Niet dat de muziek echt verkeerd is, maar de plaat neemt totaal geen risico's. Hierdoor trekt dit album aan me voorbij zonder dat het een indruk achter laat. Kleurloos! 2.5*

avatar van andnino
Misterfool schreef:
Kleurloos!

Scherp

avatar van jorro
Als ik de scores mag geloven zou dit het beste album van God is An Astronaut zijn. Toch vind ik de voorganger (debuutalbum) minstens zo goed als deze opvolger. Dus ook 4* voor dit album.
Geen muziek om elke dag te draaien maar als je wat rust zoekt is het lekkere wegdroommuziek. Ik kan er heerlijk bij ontspannen.