Sepultura - Roorback (2003)

Braziliƫ
Label: Steamhammer

1. Come Back Alive (3:06)
  2. Godless (4:22)
  3. Apes of God (3:36)
  4. More of the Same (3:59)
  5. Urge (3:17)
  10. The Rift (2:56)
  11. Bottomed Out (4:36)
  12. Activist (1:53)
  13. Outro (11:36)
  14. Bullet the Blue Sky * (4:31)
avatar van twin
eindelijk weer eens een cd van sepultura die richting het oude niveau gaat, de meeste nummers klinken wel goed, al is het nog lang niet wat ze ooit gepresteerd hebben 3 *

DutchViking
Behoorlijk goed album van Sepultura, waarop men inderdaad nogal teruggaat naar de goede oude tijd. Derrick Green zal Max wellicht nooit weten te evenaren, maar desondanks vind ik 'm zeker geen slechte zanger/frontman. Dit is, tot nu toe, veruit het beste album dat met Green is opgenomen. Songs als Come Back Alive, Godless, Corrupted en Mind War zijn uitstekend, de rest doet daar nauwelijks voor onder.

avatar van Eddie
Typisch dat zowel Sepultura als Soulfly op hun laatste platen weer enigszins terug keren naar hun roots. Max heeft laten weten niet negatief tegenover een hereniging me Sepultura te staan. Bij deze voorspel ik Max Cavalera Keert binnen twee jaar terug op het oude nest, en gaat met Sepultura de beste Sepulplaat alletijden maken.

DutchViking
Ik hoop dat je gelijk krijgt, Eddie Max hoort gewoon bij Sepultura. Ik vond de Sepultura-platen met Max stuk voor stuk beter dan zijn Soulfly-werk.

Ik stel voor: Derrick Green naar Soulfly en Max terug naar Sepultura. Zou denk ik voor beide bands goed zijn

De beste Sepultura-plaat aller tijden is denk ik - in de vorm van Arise - al gemaakt. Ik hoop dat Max terugkomt (die kans is er inderdaad) en dat de oude tijden weer zullen gaan herleven.

avatar van Eddie
Laat soulfly maar een zij project van Max blijven (ik ben altijd wel een soulfly fan geweest). Tsja wat Derrik zal gaan doen dat zal me een zorg zijn, ik vind hem een zeer matig zanger/performer (dat licht misschien alleen aan mij)
Derrik Greene naar soulfly zou ik eeuwig zonde vinden.

Maar let maar op Max keert binnen twee jaar (en ik denk zelfs nog veel eerder, al voor de zomer) terug naar Sepultura, en of ze arise zullen overtreffen we zullen zien, maar feit is wel dat veel comeback platen van diverse artiesten tot hun beste werk behoren: Fear Factory - Archetype, Megadeth - The System Has Failed, Exodus - Tempo Of The Damned, Judas Priest - Angel Of Retribution enz enz)

Ik heb hem pas geleden gehuurd en ik moet zeggen dat ik hem niet slecht vind.
mooie gitaren en rock mag zeker gezegd worden.
Een goede 4*

avatar van Eddie
Na zeer lovend te zijn over Dante XXI, en dus ook voor het eerst (gematigt) enthousiast te zijn over derrick green. Heb ik ook deze nogmaals een luisterbeurt gegunt. Ik vind het niet slecht maar het kan me eigenlijk ook niet echt boeien. Het klinkt allemaal lekker stevig, maar ik mis iets, ik mis de spirit die ik op Dante XXI wel hoor. 3*

brecht geers
zo slecht is hij toch niet?
in tegendeel zelfs , ik vind hem een pak beter dan max, derrick zingt teminste nie vals zoals max soms wel es durft te doen.
niets tegen zangers die af en toe vals zingen hoor maar vals zingen op een cd!!! da zou toch nie mogen vind ik hoor

bendrino
brecht geers schreef:
zo slecht is hij toch niet?

Daar kan ik je gelijk in geven,
ik vind niet dat men Sepultura met Green moet vergelijken met Sepultura met Cavalera.
Max is zeker niet slecht,
maar Green is zeker niet slechter dan Max.

bro
Green is super goe!!!
zijn stem past prefect bij de soort muziek hoor.
max is idd niet echt slecht maar green hoort gewoon bij sepultura, niet max!!!

avatar van bennerd
Daar kan ik me volledig bij aansluiten,
Sepultura + Max is een klassieker, Sepultura + Derrick is een parel!
Ik hou gewoon van de ruige zang van Derrick, deze cd + de briljante opvolger is gewoon een slag recht in het gezicht voor de mensen die Derrick afschreven.

Deze cd heerst, de opvolger is zo nodig nog beter!
4.5*

Charles Manson
Wat is Come Back Alive toch altijd weer een bijzonder fijn nummer!!!!

avatar van james_cameron
Iets beter dan de vorige twee albums met de nieuwe zanger, maar het houdt nog steeds niet over. De songs en de produktie zijn van een middelmatig niveau. Iets meer passie en energie dit keer, maar het album kan niet in de schaduw staan van het oude materiaal met Max.

avatar van Soulmaggot
Zonder de gebroeders Cavalera is Sepultura niets waard!!
Enkel Godless kan me nog iets bekoren

battlemaniac
Blijft een sterk album en lijkt alleen maar beter te worden naarmate ik deze weer eens opzet.

avatar van Guinness1980
Deze heeft toch als bonustrack Bullet the blue sky (U2 cover) ?

avatar van krosnicky
brecht geers schreef:
zo slecht is hij toch niet?

Beter dan Max ik hoop dat dat een grap was green is in geen 1000 jaar beter dan max green heeft gewoon weg sepultura verkracht

PriestMaiden
Nadat ze wegzijn bij Roadrunner Records blijken ze hun toch serieus verbeterd te hebben. Against en Nation waren tegenvallers. Vanaf deze stijgt het niveau terug.

Wat zit er toch een lekker zwaar ondersteunend bassachtig geluid in corrupted

nice