Mirwais - Production (2000)

Frankrijk
Electronic
Label: Epic

1. Disco Science (3:34)
  2. Naive Song (4:23)
  3. V.I. (The Last Words She Said Before Leaving) (6:51)
  4. I Can't Wait (3:15)
  5. Junkie's Prayer (3:50)
  6. Definitive Beat (3:55)
  7. Paradise (Not for Me) (6:28)

met Madonna

8. Never Young Again (5:37)
  9. Involution (5:38)
avatar van NERD
Ik ken alleen Disco Science van Snatch en Naive Song maar dat zijn 2 erg lekker nummers met name die eerste wat best wel wat weg heeft van het nummer Da Funk van Daft Punk, maar dan wat ruiger

avatar van T.O.
NERD schreef:

maar dan wat ruiger

maar ook wel wat slechter helaas.

avatar van NERD
Mwah, ik vind Disco Science toch zeker niet slechter en Da Funk vond ik al geweldig

avatar van 93.9
Naive Song is eigenlijk een klassieker, zeker in de elekronik*-scene.

*=electronic met elektro invloeden schrijft men als elektronik.

Disco Science (ja ja met dank aan the Breeders) en Naive Song worden regelmatig als hoogtepunten van dit album genoemd. Terecht; het zijn ook de betere tracks van deze cd.
Graag wil ik daar Paradise (Not For Me) i.s.m. Madonna aan toevoegen.
In zijn geheel niet overtuigend genoeg, maar beslist genietbaar op zijn tijd.

Wat is de link met de Breeders dan?

herman schreef:

Wat is de link met de Breeders dan?

Cannonball-sample !!!!!

Ha, klinkt interessant. Ken het nummer dan niet, denk ik.

Electro_
Ik hoor inderdaad ook wel wat van Da Funk erin terug.. Maar béter vind ik hem niet hoor. Klopt het dat Naive Song ook een single is geweest een aantal jaar geleden? Het komt me echt akelig bekend voor namelijk..

Klopt ja.

Electro_
Bij Naive Song; Als je heel goed luistert bij 12t/m14sec. hoor je een soort gekreun. Wel.. Grappig.

Electro_
Paradise (Not For Me) is toch ook best wel een apart nummer. Doet me een beetje denken aan Vitalic's The Past.

'Disco Science' ken ik van Snatch en die is echt f*cking fijn

avatar van Martijn Jonkers
Ik zou de CD heel graag goed willen vinden want ik vind Mirwais een erg interessante producer. Helaas lukt dat niet. Er staan teveel zwakke nummers op. Toppers zijn natuurlijk Naive Song en verder Paradise (Is Not For Me) en I Can't Wait.

avatar van bver
Vond het een leuk album toen het uitkwam, maar was het ondertussen al lang weer vergeten. Geen blijvertje dus....

ps: Heeft Mirwais ook geen album van Madonna geproduceerd?

avatar van musicfriek
Yep, het album Music. Wat ook overduidelijk te horen is.

Martijn Jonkers schreef:

Hmm, pas nog gevonden voor 3 euro ofzo.

Het moet gezegd dat ik ook niet echt voorbij de - geweldige singles - kan luisteren. Daarom nog maar even geen waardeing.

Toch blij verrast door deze plaat. Ik dacht namelijk dat alleen Disco Science ertoe deed en dat de rest wat saai zou zijn. Maar integendeel, ik vind eigenlijk alle platen wel tof behalve Junkie's Prayer. Dat vage gerap in die plaat ligt me namelijk niet zo. De laatste 2 vind ik ook niet zo sterk in vergelijking met de rest maar ze zijn zeker niet slecht. En zelfs de plaat met Madonna vindt ik tof. Die plaat doet me namelijk een beetje denken aan The Knife, alleen jammer dat Madonna niet zo'n aparte stem heeft zoals Karin.

Na jaren weer eens opgezet. Singles blijven leuk evenals het nummer met Madonna, alhoewel er natuurlijk ook wel beter is in die stijl. Valt wel op dat de beste nummers allemaal drijven op een bekende sample. De rest van de nummers zijn niet ergerlijk, maar ook zeker niet heel goed. Of op zijn minst redelijk gedateerd.

Er is ook nog een bonustrack, een aardige cover van de Stones' Miss You. Maar die is nog veel beter in de Thin White Duke Remix (na Mirwais de volgende producer die gestrikt werd door Madonna).