Wovenhand - Live at Roepaen (2012)

Folk
Label: Glitterhouse

1. Hutterite Mile (4:30)
  2. Swedish Purse (4:34)
  3. Speaking Hands (5:20)
  4. Sinking Hands (4:32)
  5. His Rest (4:32)
  6. Flutter (4:17)
  7. Horse Head Fiddle (6:03)
  8. Orchad Gate (6:59)
  9. Kingdom of Ice (6:26)
  10. Singing Grass (3:25)
  11. Deerskin Doll (5:32)
  12. Raise Her Hands (6:13)
  13. Whistling Girl (5:48)
  14. Off the Cuff (7:09)
avatar van Madjack71
Dat is helemaal mooi....heb het genoegen gehad om erbij te zijn en er ook van te genieten. Dus dit album staat op mijn things to buy lijstje. De DVD heb ik al in mijn bezit, maar om het ook op vinyl terug te kunnen luisteren, geeft het wel iets extra's.

Ik ben hier ook bij geweest; mooi en sfeervol en prachtig gefilmd door het team van Rockpalast.

avatar van Gringo_m
Blij dat Hutterite Mile en Swedish Purse er opstaan want die werden destijds niet uitgezonden.
Mooi concert in een sfeerrijk gebouw.
Ook ik was er destijds bij (zie me zelf regelmatig zitten..), heb er toen erg van genoten.

avatar van thebestfreaks
Erg mooi dit zeg !! Ik heb de dvd nog niet gezien, maar ben erg benieuwd. Ik heb WovenHand in 2005 in Paradiso gezien, ook erg mooi. Zo te horen heeft de intensiteit weinig ingeboet.

avatar van Madjack71
Voor mijn verjaardag gekregen jl. Zou het zelf niet direct hebben aangeschaft; € 36,- is toch wel aan de forse kan, ondanks het dubbel 180gr vinyl + DVD. Maar het mag gezegt, het is zekers de moeite waard en ben er dan ook blij mee. Een mooi geluid en de sfeer van het concert zelf komt goed naar voren. Zoals toen ook bij het concert is het enige minpuntje dat hij zowat constant door de distortion microfoon blijft zingen. Het geeft de muziek wel een aparte sfeer mee, maar iemand als Eugene met zo'n mooie stem, komt ook normaal goed tot zijn recht. Zijn shamanistische bombast blijft een aparte verschijning, maar wel eentje om van te genieten.

avatar van Fake_world
Prachtige sfeer op de dvd. Slechts nog maar de helft bekeken en het brengt je na enkele nummers al in een soort van trance. Volgende keer eens bekijken/beluisteren met de teksten erbij. Maar nu al een mooi, hoge score.

avatar van Gringo_m
Heb nu de officiele uitgave ook binnen en ik sta (zit) zelfs in de inlay !
Nu dus al een collectors item...

Maar blij dat nu het hele concert te horen en te zien is, blijft genieten.

avatar van TJN
TJN
Nice.. ben hier erg benieuwd naar .. wellicht iets voor een duistere luisteravond!

Prachtig, ben toch meer een fan van een wat ingetogener Eugene (zoals ik ook de debuutlp van 16HP zonder concurrentie zijn mooiste lp is). Inderdaad kom je in een soort van trance. En leuk voor de narcisten dat ze op de DVD/inlay staan (-:

avatar van Don Broccoli
Ben hier destijds niet bij geweest. Misschien dat ik daardoor minder onder de indruk ben van deze plaat (de dvd heb ik niet).
In september Wovenhand voor het eerst gezien in Paradiso, afgelopen woensdag in de Tivoli voor de tweede maal. Dit waren twee shows waarin het nieuwe album The Laughing Stalk centraal stond. Om die reden waren dat veel hardere shows dan dit optreden in de Roepaen. Denk dat dat op een liveplaat goed zou werken.