Halestorm - The Strange Case Of... (2012)

Label: Atlantic

1. Love Bites (So Do I) (3:12)
  2. Mz. Hyde (3:23)
  3. I Miss the Misery (3:04)

met Brent Smith, Myles Kennedy, James Michael, Tyler Connolly, David Draiman en Maria Brink

4. Freak Like Me (3:39)
  5. Beautiful with You (3:17)
  6. In Your Room (2:47)
  7. Break In (4:46)
  8. Rock Show (3:19)
  9. Daughters of Darkness (3:55)
  10. You Call Me a Bitch Like It's a Bad Thing (3:12)
  11. American Boys (3:29)
  12. Here's to Us (3:00)
  13. Don't Know How to Stop * (3:55)
  14. Private Parts * (3:59)

met James Michael

15. Hate It When You See Me Cry * (3:12)
  16. Slave to the Grind (3:31)
  17. Bad Romance (4:08)
  18. Hunger Strike (4:14)
  19. All I Wanna Do Is Make Love to You (5:02)
  20. I Want You (She's So Heavy) (6:49)
  21. Here's to Us [Guest Version] (3:15)

met Slash

totale tijdsduur: 1:08:02 (1:19:08)
avatar van Thomas86
Ergens gewoon simpele pubermeisjesrock, maar dan wel van een erg hoog niveau. Geweldige vocalen en catchy nummers. Staan binnenkort in het voorprogramma van Slash in de HMH.

Benjamindaxx
leuke plaat. Maar weet me toch minder te raken dan het debuutalbum. Zangeres Lzzy Hale schreeuw hier gevoelsmatig toch net iets meer. en net iets te vaak.
Neemt niet weg dat het verder een prima rock album is met een paar sterke nummers. met als favoriet: Mz. Hyde en Here's to Us.

3.5

avatar van Thomas91
Best een grappig album. Zoals die andere Thomas al zegt pubermeisjesrock, maar er zitten wel een paar gave nummers bij. Voornamelijk aan het begin eigenlijk. Bij de rustige nummers krijg ik een naar Avril Lavignegevoel, da's dan wel weer jammer.

Verder zou mijn nichtje hier 3-4 jaar geleden waarschijnlijk helemaal wild van worden.

avatar van Ducoz
worden in het verleden?

Begint sterk met Love Bites ( beste nummer ), maar kakt halverwege in met inderdaad "pubermeisjesrock" niveau. Vond hun cover EP veel sterker/steviger.

avatar van R-Know
Leuk, maar niet iets wat je 3 keer per week draait.

avatar van permafrost
Veels te lang man. had het nou gewoon bij 43 minuten gehouden of zo . alles wat daarna komt hebben we dan al lang gehoord. wel lekkere korte en puntige nummers maar te veel in aantal.

avatar van Mr. Rock
Halestorm is zo'n band waarvan ik me er een tijdlang niet toe kon zetten een volledig album te luisteren. Voor een paar nummers wel leuk, maar al gauw 'te'.

Nu toch eens overgegaan tot enkele volledige luisterbeurten van deze en mijn inschatting was niet helemaal juist. Het blijft wel degelijk een album lang sterk, er is voldoende afwisseling, de melodieën zijn pakkend. Overigens stopt mijn versie na Here's to Us, nog een hele rits bonustracks lijkt me dan wel weer 'te'.

Die zangeres probeert misschien af en toe iets te nadrukkelijk de stoere bitch uit te hangen, zowel qua teksten als zangstijl. Daardoor voelt het allemaal niet heel volwassen aan. Maar ik heb nauwelijks zwakke nummers kunnen ontdekken. Ook ballads als Beautiful with You en Here's to Us komen lekker uit de verf.