H.E.A.T - Address the Nation (2012)

Zweden
Label: Gain

1. Breaking the Silence (4:50)
  2. Living on the Run (4:55)
  3. Falling Down (3:33)
  4. The One and Only (5:08)
  5. Better Off Alone (4:01)
  6. In and Out of Trouble (4:55)
  7. Need Her (3:56)
  8. Heartbreaker (3:05)
  9. It's All About Tonight (3:39)
  10. Downtown (4:30)
avatar van vielip
Nog niks van gehoord maar ben heel erg benieuwd! Volgens sommige recensies op sites is het een topalbum! Heb ze vorig jaar al wel live gezien met de nieuwe zanger. De beste vent kan absoluut zingen maar aan z'n presentatie moet hij nog heel wat verbeteren wat mij betreft. Hij kwam nogal eehh....nichterig over met z'n rare maniertjes en bewegingen. Nu zullen sommigen zeggen; dat past toch prima bij dit soort muziek maar dat slaat natuurlijk nergens op. Enfin, op een cd heb je sowieso geen last van visuele onvolkomenheden

avatar van da dude
Zingen kan ie idd, check bv z'n Idols auditie, of deze, uit de door hem gewonnen finale. Ben dus ook erg benieuwd

En wat dat nichterige en "dit soort muziek" betreft: deze al eens gezien?

avatar van vielip
Tsja Joe Lynn Turner....inderdaad één van de grootste nichten als het op podiumpresentatie aankomt. Maar ook voor hem geldt; zingen kan ie als de beste! Je moet er alleen niet naar kijken want dan wordt het lachwekkend. En let je als gevolg daarvan (bijna) niet meer op de muziek, die doorgaans zeer goed te pruimen is.

avatar van Edwynn
Back to the 80's galore. Denk aan Alias en Survivor enzo. Lekker pompeus en vol met rake melodieën. En waar vind je nog zulke zangers? Klem op de ballen en gaan.
Dappere keus trouwens van een Idolswinnaar om voor zo'n bandje te gaan zingen.

avatar van vielip
Ik begin met 3,5* maar dat gaat meer worden gok ik. Heb 'm nu een aantal keer gehoord en hij wordt per keer beter! Het is één en al 80's wat de band ons voorschoteld en ik smul er van

avatar van Lau1986
Best een lekker plaatje met inderdaad een erg goede zanger. Vooral het openingsnummer en It's all about tonight doen het erg goed! Inderdaad erg 80's, maar eigenlijk niet eens oudbollig. Gewoon erg lekker!

Goede zanger, zeg.

Ik zit nu de clip van Living on the Run te kijken. Ik ga me eens in deze band storten.

Ozric Spacefolk
Ik begin voorzichtig met een 4* score, want ik vind dit wel heel lekker.

De zanger vind ik juist heel leuk eruit zien. Hij doet tenminste niet zijn best om street-tough er uit te zien. Ik houd wel van dat flamboyante.

Downtown is trouwens één van de vetste songs die ik in jaren heb gehoord.

avatar van Lau1986
Aah, goed bezig. Live ook een top zanger! Dit jaar met stip mijn nummer 1 live band.

avatar van vielip
Wanneer komen deze gasten nou eindelijk eens naar Nederland??!!

avatar van Lau1986
Geen idee, maar ze staan af en toe net over de grens in Duitsland.

avatar van vielip
Ja klopt, daar heb ik ze ook een keer gezien (Rock the Nation festival in 2011). Ze deden een jaar of wat terug een tour met Treat en The Poodles waarmee ze wel in Biebob stonden maar helaas niet in Nederland. Die dag in Biebob kon ik niet dus moest ik deze fantastische line-up missen

Ozric Spacefolk
Zijn we hier op onze leeftijd een beetje groupies aan het zijn?

Hahahaha....

Ik zou wel meer zweedse rockbands in Nederland willen zien: Work of Art, Eclipse, Crucified Barbara, Kamchatka etc. etc.

avatar van vielip
Ja laat die ook maar rap komen inderdaad!!

avatar van Lau1986
Crucified Barbara is nog niet zo lang geleden geweest maar meestal spelen die bands in kleine kroegjes. Helaas.

Dat was dan ook net de band uit het rijtje van Ozric die ik niet hoef te zien

vielip schreef:
Dat was dan ook net de band uit het rijtje van Ozric die ik niet hoef te zien

Dit lees ik nu pas. Wat is er mis met Crucified Barbara?

avatar van vielip
Niks, alleen heb ik ze ooit een keer live gezien en dat viel me niet mee eerlijk gezegd...

Ozric Spacefolk schreef:
Downtown is trouwens één van de vetste songs die ik in jaren heb gehoord.

Zoooo mee eens!! Wát een goed nummer is dat zeg. Op een of andere manier was dit album erbij ingeschoten, en in het kader van vanavond ging ik er toch maar eens goed naar luisteren. Toen kwam dit nummer: WAUW!! En ineens viel ook het kwartje; vorig jaar op Hi Rock Festival gezien/gehoord, toen kwam dat nummer ook al zo binnen. Het heeft iets mysterieus ofzo.

Ozric Spacefolk
Het is het meest volwassen nummer dat ze hebben. Had zo een Steve Perry nummer kunnen zijn.
De opbouw is ook zo subliem.

avatar van vielip
Downtown is inderdaad een te gek nummer! Beste nummer van het album wat mij betreft. Mooie opbouw, geweldige melodie- en zanglijnen.

avatar van Stormwind
En zo werd ie gisteren ook weer briljant gespeeld....!!
Hier m'n favoriete nummer maar even aangepast van "Better Off Alone" naar "Living on the Run", want die is na gisteren toch wel favoriet!

avatar van vielip
Gek genoeg vond ik Late night lady van het debuut (wat mij betreft nog steeds hun beste album) gisteravond het minste nummer dat gespeeld werd. Downtown was inderdaad fantastisch!!

Ozric Spacefolk
Waar speelde HEAT? Jammer dat ik zelf geen geld heb voor dit soort luxe uitstapjes...

Wie speelden in het voorprogramma? Leuk dat HEAT zoveel aandacht krijgt, nu de andere hardwerkende Zweeds AOR (Work of Art, W.E.T., Eclipse etc.)

avatar van Stormwind
HEAT speelde in De Pul in Uden. SuperCharger (Deense band, erg leuk) was voorprogramma.
In verhouding was het een goedkope avond; € 12,50 + € 1,25 servicekosten ofzo. Niet om te (ver)oordelen dat je niet kunt gaan naar dit soort dingen hoor, want dat is echt vervelend natuurlijk... Maar om aan te geven dat ik persoonlijk wel blij ben fan te zijn van bandjes die nog betaalbaar zijn. Iedere maand Robbie Williams oid bezoeken zou er voor mij ook niet inzitten.

avatar van vielip
SuperCharger was inderdaad ook goed! Kende ze alleen van naam maar heb op basis van wat ik gisteravond zag en hoorde toch maar hun lp gekocht
Ik zat me te bedenken dat het lang geleden is dat zowel het voorprogramma als de headliner te gek waren.

Ozric Spacefolk
Supercharger kende ik wel al een geruime tijd (zie mijn reviews op de site).

Vind ik niet echt gek veel aan, geloof ik.

12,50 is in principe wel te doen, maar de reiskosten zijn vaak het duurst.

Zo, dit album maar eens in de auto. Dat krijg je als je in een H.e.a.t-flow zit
Ik vind het echt een heerlijk album, de 80s sound is duidelijk aanwezig.
Dieptepunt is wat mij betreft "Need Her". Ik vind dat echt een boy-band nummer. Niks tegen dat cheesy geluid, maar dit gaat zelfs mij te ver....

Stormwind schreef:
Zo, dit album maar eens in de auto. Dat krijg je als je in een H.e.a.t-flow zit
Ik vind het echt een heerlijk album, de 80s sound is duidelijk aanwezig.

Leuk dat je je lekker onderdompelt in jonge AOR bandjes.

Ik ga ervan uit dat je op de hoogte bent van alle andere awesome releases de laatste tijd?

Ozric Spacefolk schreef:

Leuk dat je je lekker onderdompelt in jonge AOR bandjes.

Vast niet van alles waar jij van op de hoogte bent!