Infadels - The Future of the Gravity Boy (2012)

Dance / Rock
Label: Sony

1. From Out of the Black Sky (4:41)
  2. The Future of the Gravity Boy (3:56)
  3. Ghosts (3:53)
  4. We Get Along (4:09)
  5. Violent Oblivion (4:34)
  6. Encounters of the First Kind (3:38)
  7. Mercury Rising (4:38)
  8. Jupiter 5 (3:46)
  9. Explain Nothing (3:17)
  10. 5:03 (4:58)
Ze bestaan blijkbaar nog.
Hopelijk sluit dit album meer aan op hun debuut.
Het tweede album vond ik een stuk minder.

Ze bestaan zeker nog!
Ze hebben nogal wat problemen gehad met hun platenmaatschappij, ze zijn zelf ook absoluut niet blij met die tweede plaat. Hier zijn ze dan wel weer erg blij mee. Ben er zelf heel benieuwd naar in ieder geval!

Hij is hier legaal te downloaden:
Where to download “The Future Of The Gravity Boy” | Infadels - infadels.co.uk

avatar van pjh1967
Ben benieuwd hoe deze gaat klinken en hoop dat ze de clubs ook weer langsgaan. Heb ze 2 keer in Doornroosje gezien en het was 2 keer feest.

Ja, ik zag ze ook in Doornroosje.
Misschien wel het meest energieke concert wat ik ooit gezien heb.

Ik zag voor het op London Calling in de bovenzaal van Paradiso. Het was al 2 of 3 uur 's nachts en ik had al een band of 10 gezien, maar dat maakte niets uit, van deze band krijg je vanzelf wel energie. De vloer ging helemaal op en neer, heb ik eigenlijk bij geen enkel ander zaalconcert mee gemaakt. Ze gaan er gewoon vol voor, elk concert weer.

BSound
Explain nothing is een intro op 5:03 en 5:03 zou best wel eens mijn nummer 1 van dit jaar kunnen gaan worden.

Dit album lijkt verder totaal niet op oud werk, dit is veel elektronischer. Ik zou het eerder vergelijken met The Presets.

avatar van Apieknar
Heeft lang geduurd met deze! Toen ik ze in de zomer van 2009 live zag zeiden ze dat ie in januari 2010 zou uitkomen... Achja, beter laat dan nooit I guess? Misschien toch maar even een luisterbeurtje geven?

Ik zou het maar doen, want het is echt wel een toffe plaat geworden.

Inderdaad meer dance- dan rockgeoriënteerd zoals de eerste twee albums, maar wat nog wel hetzelfde is zijn hun warme, persoonlijke melodieën. De band begint echt in de volste versnelling met een paar feesttracks, neemt even gas terug om met Violent Oblivion toch wel echt te pieken. Dit is een nummer om concertzalen en festivals mee af te breken.

Ben blij dat ze weer terug zijn.

avatar van Sound
Helemaal eens met Bsound. Alhoewel ik mezelf niet bepaald een danceliefhebber noem; Explain Nothing als intro op de knaller 5:03 is echt geweldig! Volgens mij een plaat waar menig DJ/producer jaloers op zou zijn en wat als je hem voluit zet geheid gaat zorgen voor een publiek wat helemaal uit z'n dak gaat!

Andere tracks die er bij mij wel ingaan zijn Ghosts, Violent Oblivion(!) en Jupiter 5. We Get Along vind ik echt een verschrikkelijk kutnummer en zonder de geniale afsluiter zou ik wederom denk ik toch wel wat teleurgesteld zijn geweest (zoals bij het 2e album).
Cijfer dat ik het geheel geef zou een 3,5 zijn, maar door hiervoor genoemde tracks een half punt erbij.

Violent Oblivion is toch wel de feestplaat van het jaar tot nu toe. Ik draai hem nog maar een paar keer.

avatar van woutorrmusic
Ik heb het album nu één keer geluisterd en kan al een paar, voorzichtige, conclusies trekken; ze doen hetzelfde trucje, wat op zich niet erg is, en ik heb meer zin in een optreden dan nog een luisterbeurt. Violent Oblivion is wél echt genieten, zij het op de dansvloer.

Ook ik vond het optreden van Infadels in Rotown wat jaren terug één van de meest energieke ooit meegemaakt.
Het vorige album deed me niet zo veel dus voor mij was het blijkbaar een eenmalig gebeuren (debuut + optreden).
Ik was verrast dat ze nog bestonden en was wel nieuwsgierig naar de stand van zaken anno 2012.
Inderdaad iets meer electro dan rock maar ergens mis ik toch de opwinding die ik wel had ten tijde van het debuut.
Nu draai ik dat album eigenlijk ook nooit meer dus het zou best kunnen dat ik die ook wat minder vind dan hoe ik dat toen ervaarde.

The Future of the Gravity Boy is zeker weten een fun-album en is energiek genoeg maar blijkbaar ook iets te veel 'dat was toen leuk' voor mij en weet mij net als het vorige album wederom niet te overtuigen en daarmee is het energiek bandje nummer zoveel uit die periode die voor mij alleen met het debuut echt leuk weet te blijven (ik noem Kaiser Chiefs of een Maximo Park).

avatar van pjh1967
Dit album is hun zwanenzang geworden. Ze hebben net bekend gemaakt dat ze stoppen. Jammer, live waren ze een erg leuke band. Deze nog niet beluisterd.