John Legend - Solo Sessions Vol. 1: Live at the Knitting Factory (2003)

R&B
Label: Sony

1. Introduction (0:40)

met J. Ivy

2. Lifted (3:49)
  3. Do What I Gotta Do (3:56)
  4. She Don't Have to Know (3:47)
  5. Don't Let Me Be Misunderstood (3:52)
  6. Sun Comes Up (3:59)
  7. Stay with You (3:22)
  8. So High (6:12)

met J. Ivy

9. If This World Were Mine (4:58)

met Imani Uzuri

10. All Falls Down (3:45)

met Kanye West

11. Motherless Chile (2:40)
  12. Refuge (4:32)
  13. Must Be the Way (3:53)
avatar van Reijersen
Is deze in de winkel te verkrijgen???

chrismusic
Reijersen schreef:
Is deze in de winkel te verkrijgen???

nog nooit gezien deze cd volgens mij is deze niet uitgebracht in nederland

chrismusic schreef:

gekocht in nederland?

Nee, besteld via internet

avatar van Reijersen
Sterk live-optreden van Mr. Legend. Zijn talent is al goed te horen op deze live-opname. Maar het grote succes kwam nog iets later.

wel wat kippenvel momentjes wanneer je deze cd luistert

avatar van musicman13
waar kan ik deze kopen?!

t-h-y-$
Niet,,
hij is niet uitgekomen in nederland
mischien dan je op internet kan kijken

t-h-y-$
Ik heb hem inmiddels wel
gedownload

Als dit volume 1 van zijn solo sessions is, wat is dan de 2e?

avatar van UmindC
Geweldige plaat, dit is hoe ik John Legend het liefst hoor. Heel erg kleinschalig concert voordat hij echt bekend werd. Leuke nummers als Sun Comes Up en Must Be The Way, welke voor zover ik weet nog nooit gereleased zijn. De spirituele woorden van J. Ivy op So High vind ik ook echt iets toevoegen aan het nummer. Ook het duet met Imani Uzuri, een cover van Marvin Gaye geloof ik, is prachtig. Dan komt Kanye West ook nog even langs, die geloof ik ook niet echt bekend was rond deze tijd, vooral als producer geloof ik. Maar ook hij levert een prima bijdrage.
Motherless Child kende ik al van dit, maar dit album bewijst maar eens dat dat een prachtsong is. Ik wist trouwens niet dat dat nummer al zo oud is, vreemd dat Legend dit nooit op cd heeft gezet. Had het niveau van Get Lifted wel iets opgekrikt.
Van mij mag Legend wel een volume 2 van deze plaat maken. Heerlijk!

avatar van Silky & Smooth
Heerlijke muziek. John Legend is hier nog vrij onbekend, dus de popinvloeden zijn al veel minder dan later. Hij weet nummer hier heel mooi te brengen met veel gevoel. Een uitgekauwd nummer als Misunderstood zingt hij hier werklijk prachtig en zoals UMC al zegt, de gastbijdrages zijn meer dan prima! Het is misschien nog wel beter dan de gewone soloalbums. Ik voel wat meer passie, maar dat komt waarschijnlijk door het live-aspect. Erg mooi allemaal!