Prefab Sprout - 38 Carat Collection (1999)

Alternatieve titel: The Collection

Label: Columbia

1. Lions in My Own Garden (2:36)
  2. Don't Sing (3:53)
  3. Couldn't Bear to Be Special (3:50)
  4. When Love Breaks Down (4:07)
  5. Faron Young (3:48)
  6. Appetite (3:54)
  7. Johnny Johnny (3:55)
  8. Cars & Girls (4:27)
  9. The King of Rock 'N' Roll (4:23)
  10. Hey Manhattan! (4:46)
  11. The Golden Calf (5:05)
  12. Looking for Atlantis (4:01)
  13. We Let the Stars Go (3:36)
  14. Carnival 2000 (3:23)
  15. The Sound of Crying (4:43)
  16. If You Don't Love Me (3:43)
  17. Life of Surprises (4:04)
  18. A Prisoner of the Past (5:01)
  19. Electric Guitars (3:40)
  20. Cue Fanfare (4:06)
  21. Cruel (4:20)
  22. Bonny (3:44)
  23. Moving the River (3:58)
  24. Desire As (5:20)
  25. Horsin' Around (4:36)
  26. Pearly Gates (5:29)
  27. 'Til the Cows Come Home (4:10)
  28. Enchanted (3:47)
  29. I Remember That (4:14)
  30. Nightingales (5:52)
  31. Jordan (4:11)
  32. All the World Loves Lovers (3:50)
  33. Jesse James Bolero (4:09)
  34. Doo Wop in Harlem (3:43)
  35. Life's a Miracle (3:42)
  36. Swans (2:35)
  37. Andromeda Heights (4:04)
  38. Where the Heart Is (2:03)
avatar van Lukas
2 uur, 34 minuten en 48 seconden Prefab Sprout lijkt me geen straf ... Is dit ding een beetje betaalbaar?

Pieter Paal
Een goede samenstelling, maar waarom niet alle reguliere albums van deze super-formatie aanschaffen?

avatar van LucM
Zo'n compilatie-dubbelaar is natuurlijk veel gemakkelijker dan alle reguliere albums opzoeken (ik bezat reeds "Steve McQueen" op LP), er staat heel wat op voor een lage prijs en als ik zoiets toevallig in een CD-winkel vind laat ik dat niet liggen. Temeer omdat er heel wat mooie songs op staan zoals "Appetite", "The King of Rock 'N' Roll" (wordt nog vaak op de radio gedraaid), en "A Prisoner of the Past".
Inderdaad een goede samenstelling.

nijme255@adsl
Ben op een gegeven moment in slaap gevallen. Ze hebben hun momenten gehad hoor , zie Steve Mc Queen, zie Jordan maar ze hebben ook een heleboel skyradiobehang op hun lever. Daar bedoel ik mee, dat het aan staat maar dat het niets doet...Toch 1 van de basisvoorwaarden waaraan muziek moet voldoen?

avatar van Horsepower
Enkele leuke singles (vooral uit Steve McQueen) maar vooral veel gedateerde deuntjes.
Na lange tijd nog eens beluisterd en het viel niet mee.

nijme255@adsl schreef:

Bij een van mijn vorige werkgevers stond Sky Radio dag in, dag uit aan, maar ik heb Prefab Sprout daarop nooit gehoord. Wel kwam onze grote, kleine vriend Phil Collins over de speakers met zijn softste nummers.
Je zou bijna denken dat mijn werkgever die zender opzette om ons te pesten. We gingen door die slaapverwekkende muziek juist langzamer werken. Kink was weer te hard voor onze werkplek.