First Serve - First Serve (2012)

Alternatieve titel: De la Soul's Plug 1 & Plug 2 Present... First Serve

Label: Duck Down

1. Opening Credits (3:37)
  2. Pushin’ Aside, Pushin’ Along (4:13)
  3. The Work (4:05)
  4. Small Disasters (2:38)
  5. We Made It (4:27)
  6. We Made It (Interlude) (0:47)
  7. Must B the Music (4:07)
  8. Goon TV (Interlude) (1:20)
  9. The Book of Life (3:59)
  10. Clash Symphony (3:23)
  11. Pop Life (5:15)
  12. Tennis (4:13)
  13. The Top Chefs (2:58)
  14. Backstage (Interlude) (1:30)
  15. Move 'em In, Move ‘em Out (5:06)
  16. Ending Credits (3:08)
avatar van WeztSide
Nieuwe De La Soul, nou, ook weer niet. Het zijn Posdnuos en Dave (aka Plug 1 en Plug 2) met producers Chokolate en Kahlid (2 en 4) aan de knoppen. First Serve is een conceptalbum waarin Plug 1 en Plug 2 rappers zijn die een naam voor zichzelf willen maken. De sound is ontzettend vrolijk en nostalgisch naar de jaren '90 zonder dat dat vervalt in ongeloofwaardig gezeik over 'vroegâh'. The Work en Opening Credits geven de sfeer van dit album goed weer. Als je van die twee kan genieten geldt hetzelfde voor de rest van het album.

avatar van Rhythm & Poetry
Heerlijk, vrolijk album van Plug 1 en Plug 2. Goede beats, waar ouderwetse hiphopelementen op een prima manier vermengt worden met gezellige popdeuntjes. De gemoedelijke raps passen daar perfect bij: geen ingewikkelde rijmelarij maar prettige onzinnigheid.

avatar van thgryda
Ik had hier om de een of andere reden veel minder van verwacht, maar dit klinkt gewoon erg goed, vooral erg constant

avatar van kobe bryant fan
Erg lekkere plaat.
Sterke en zomerse beats, en af en toe erg grappig. Ook de raps zijn goed.
Ruime 4*.

avatar van Kos
Kos
Klinkt erg prettig.

avatar van Thomas91
Ik vind hem ook goed. Lekker vrolijk, zal deze zomer nog wel vaker gedraaid worden.

avatar van Linius
Even een praktisch vraagje, gaat deze nieuwe groep nou door het leven als "De La Soul`s Plug 1 & Plug 2 present First Serve" of kortweg "First Serve"? In verband met Last.fm tags, daar word ik er ook niet echt wijs uit

Album klinkt lekker in ieder geval, maar dat valt ook wel te verwachten bij deze jongens

avatar van kobe bryant fan
Ja, begrijp ik ook niet helemaal. Want Luisterpaal noemt ze De La Soul`s Plug 1 & Plug 2 present First Serve, en Mume First Serve.

avatar van Rhythm & Poetry
Begin dit jaar verscheen een kleurrijk promofilmpje van Plug 1 en Plug 2 (oftewel Posdnuos en Trugoy the Dove) voor hun gezamenlijke album De La Soul’s Plug 1 and Plug 2 Present… First Serve. Een kleine verrassing, aangezien De La Soul een tijd geleden wel het - nog altijd niet verschenen - achtste studioalbum You’re Welcome aankondigde, maar niets over dit project vertelde. Dat maakt dit hiphopextraatje van twee van de drie De La Soul-rappers echter niet minder welkom.

Lees de recensie op Hiphopleeft hier verder.