James Newton Howard - The Hunger Games (2012)

Score
Label: Universal Republic

1. The Hunger Games (1:10)
  2. Katniss Afoot (1:49)
  3. Reaping Day (1:35)
  4. The Train (1:27)
  5. Entering the Capitol (2:28)
  6. Preparing the Chariots (1:04)
  7. Horn of Plenty (1:59)
  8. Penthouse / Training (3:35)
  9. Learning the Skills (1:40)
  10. The Countdown (1:58)
  11. Booby Trap (2:37)
  12. Healing Katniss (3:04)
  13. Rue's Farewell (4:59)
  14. We Could Go Home (1:15)
  15. Searching for Peeta (1:26)
  16. The Cave (3:12)
  17. Muttations (4:45)
  18. Tenuous Winners / Returning Home (3:25)
avatar van JohnWilliams
Leuke score met als hoogtepunt de tracks met het mooie hoofdthema.
Ik heb het dan over Rue's Farwell en Tenuous Winners/Returning Home, erg mooi!

avatar van FB.
FB.
Prachtige soundtrack! Vooral Healing Katniss, Rue's Farewell en The Train springen er voor mij ver bovenuit.

avatar van HANSZIMMER
Leuke score. James Newton Howard schept een triestige ingetogen sfeer. De mooiste nummers zijn voor mij dezelfde als degene die hierboven zijn opgesomt. Vooral in Rue's Farewell toont JNH dat hij de meester in emotie is. Alleen op de grote momenten waarop je een beetje epiek verwacht (aankomst Capitool en Horn op Plenty) schiet hij tekort. Bij the Dark Knight Rises zei ik "Waar is JNH als je hem nodig hebt". Wel hier zou ik zeggen "Waar is Zimmer als ge hem nodig hebt". Beide mannen zouden meer mogen samen werken (maar dan wel in evenwicht en niet Zimmer domineert).
Alleszins, deze score toont dat JNH in tegenstelling tot Zimmer de draar nog niet verloren is =) Grootste klacht blijft wel de korte duur van de tracks!!

avatar van HANSZIMMER
Trouwens na Zimmer vorige jaar en Shore het jaar ervoor, is het nu aan James Newton Howard om in Gent een pracht van een concert te geven. Allen daarheen zou ik zeggen want deze zit er sowieso in!

HANSZIMMER schreef:

Ik ga al naar een concert ter ere van de verjaardag van John Williams

avatar van HANSZIMMER
Demax, waar is dat Conert??

Londen

avatar van tbouwh
JohnWilliams schreef:
Leuke score met als hoogtepunt de tracks met het mooie hoofdthema.
Ik heb het dan over Rue's Farwell en Tenuous Winners/Returning Home, erg mooi!

Precies mijn twee favorieten na drie zorgvuldige luisterbeurten

avatar van tbouwh
Goed! ik heb de Hunger Games-scores in een wat aparte volgorde beluisterd; na Catching Fire en Mocking jay Ben ik nu bij de eerste score aanbeland. En wat blijkt: deze score is voor mij de beste van de 3. De emotionele thema's ( geweldig te horen in Rue's Farewell, maar ook in de afsluitende track) komen écht aan, waarmee Newton Howard aantoont toch wel een van de meester van drama in de filmmuziek te zijn. Het goede aan deze score is dat er eigenlijk geen nummers tussen zitten die matig of slecht zijn. Howard weet van het begin af aan de spanning vast te houden. De sfeer in de arena en bij het aftellen is mystieker dan in deel 2. De muziek komt hier ook authentiek en origineel over, iets dat je bij de 2e en 3e score dan toch mist. Nadelen? Muttations, de actietrack aan het einde, vind ik wat minder. Het zijn toch de dramastukken en de sferische stukken die mijn aandacht het meest trekken. Daarnaast is er ook wat weinig evenwicht tussen kortere en langere tracks. Wat wel fijn is, is dat de tracks goed in elkaar overlopen, en een mooi geheel vormen. Ook de korte tracks dragen hierin bij. Ik ben aangenaam verrast, dit is toch wel een erg fijne score, die ruim 4* ontvangt.