A Place to Bury Strangers - Worship (2012)

Label: Dead Oceans

1. Alone (2:28)
  2. You Are the One (4:10)
  3. Mind Control (3:15)
  4. Worship (3:56)
  5. Fear (4:54)
  6. Dissolved (5:27)
  7. Why I Can't Cry Anymore (3:40)
  8. Revenge (5:06)
  9. And I'm Up (3:47)
  10. Slide (3:47)
  11. Leaving Tomorrow (4:08)
avatar van Sandow
Wat een lelijke hoes! En die eerste single vind ik nogal braaf. Maar ik ga het zeker weer eens beluisteren.

avatar van IllumSphere
Indeed, de hoes is echt afschuwelijk. Ik heb daarnet You Are the One gehoord en het klinkt best wel aardig. Dit album zal ik zeker volgen.

avatar van WesleyX16
Hé?! Staan Onwards To The Wall en So Far Away er niet op?!

avatar van evil23
WesleyX16 schreef:
Hé?! Staan Onwards To The Wall en So Far Away er niet op?!

Nee, gelukkig staan die 2 tracks niet op het nieuwe album. A Place To Bury Strangers kiest voor 11 andere nummers. De hoes vind ik juist wel mooi. Het heeft een mysterieus sfeertje dat goed bij de band, en de muziek past.

avatar van Sandow
Veel mysterie vind ik er niet aan... lijkt wel een poster voor de 87ste film van Transformers ofzo.

avatar van WesleyX16
evil23 schreef:

Waarom vind je dat gelukkig. Ik vind vooral Onwards to the wall een heel mooi nummer.

avatar van evil23
WesleyX16 schreef:

Omdat ik de gelijknamige E.P al in bezit heb. Daar staat die track ook al op. Dat ben ik met je eens: OTTW is erg goed.

avatar van starsailor
Niets nieuws onder de zon, maar wel weer erg goed. Met name de titeltrack is weergaloos!

avatar van Sandow
Na 2 keer blijft het allemaal nog niet echt hangen... maar 'And I'm Up' vind ik echt een heerlijk nummer.

avatar van itchy
Gewoon weer goed, maar dan met voor het eerst een "ik heb het nou wel gehoord" gevoel. APTBS doet heel goed een leuk kunstje, maar zelfs de leukste kunstjes gaan vervelen.
Af en toe iets gepolijster maar net zo vaak weer spijkerhard.

avatar van handeman
zet de rookmachine maar weer ff open.! lekkerrr

avatar van Sandow
Ik moet Itchy gelijk geven, ik denk ook niet dat ze hier mee blijven wegkomen. Hoewel het allemaal niet slecht klink, heb ik niet meteen de neiging om deze snel opnieuw te beluisteren, terwijl dat bij de voorgangers toch anders was.

avatar van itchy
Tegelijk, als Jezus (and Mary Chain) himself alleen maar op de eerste platen echt origineel was, dan kan je dat van de discipelen moeilijk verlangen

Tsjah, ook ik zet voorlopig nog ietsje lager in dan bij de voorgaande platen. Toch komt dit niet door gebrek aan verandering. Luister aleen al naar Alone, Dissolved en And I'm Up, dan hoor je weel degelijk een duidelijke verandering in songwriting en sound. Niet een verandering die ik gelijk aanmoedig, maar ze komen er aardig mee weg.

Met Revenge hebben ze trouwens een nummer te pakken dat aardig als afsluiter gebruikt kan worden. Hoe zeer ik het Ocean/I Lived My Life tweeluik ook waardeer, verandering is ook wel eens een keer leuk. Kan trouwens best dat ze deze in Utrecht al speelde, op het eind van de set, want het tweeluik werd gespeeld, maar niet direct na elkaar.

avatar van jellecomicgek72
Wreede band dit! Cd vandaag in huis gehaald. Deze gaat hoog op m'n eindejaarslijstje eindigen denk ik. Voor nu 4* maar dat gaat zeker weten nog hoger worden!

avatar van Lost
een lekkere wave-feel over de plaat... klinkt alvast veelbelovend...

avatar van oftewel
Staande ovatie! Waar hun vorige werk sterk was maar iets te gelardeerd met herrie maken om het herrie maken, is het A Place to Bury Strangers gelukt om een plaat lang poptraditie met herrie te omhullen. En dat is meer dan een compliment.

avatar van Booyo
Jezus, HARD. Dit moet live wel erg vet zijn. Met name die dreunende baslijnen zijn een genot voor het oor. Zo uit mijn eigen speakers moet ik er weliswaar maar net zin in hebben, maar op een dag als deze kan ik dit ontzettend waarderen. Favorieten zijn Fear en Dissolved en met name And I'm Up.

Mooi: ze gooien er meer melodie in zonder de noise los te laten.

shadowboxer
Totaal onbekend met deze groep en gezien de reacties zijn voorgaande albums een tik origineler, maar ook wat minder glad?

avatar van IllumSphere
Mijn mening en beoordeling verschillen eigenlijk weinig als de mening en beoordeling die ik had bij Exploding Head. Het is weer goed, maar dat komt omdat de inhoud weinig verschilt met die van de net genoemde plaat. Uiteraard klinkt het wel anders, maar toch blijven ze nog steeds binnen de grenzen die zij enkele jaren terug hebben getrokken. Als ze nu eens die grenzen enkele mijlen verder trekken, dan zouden ze zeker een dijk van een plaat neerzetten. Niettemin blijft deze plaat ondanks de kanttekeningen die ik net plaatste gewoon goed en doen ze weinig verkeerd.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Veel postpunk invloeden in op deze plaat, minder hard en experimenteel dan de voorgangers, maar luisterd nog steeds lekker weg.

@Booyo: ze spelen echt de spijkers uit de vloer. Oordopjes verplicht... Ik heb ze nu 4x gezien, en elke keer vond ik het gaaf. Ze spelen dit jaar ook weer in Nederland, ik ga ze weer zien in onze hoofdstad...

Dit album krijgt van mij blind een 3,5. Als start. Maar ik denk, net als jellecomicgek72 dat mijn uiteindelijke waardering hoger zal worden.

avatar van hidalgo
Worship is subliem

avatar van VanDeGriend
10 jaar nadat ik hem voor het laatst gedraaid heb, tegen de vinylversie aangelopen. Toch wel weer leuk om te horen. Gruizige lawaaipostpunk, inderdaad in het verlengde van de twee eerste albums. Gewoon wel lekker.