Fatal Flowers - Fatal Flowers (1985)

Label: WEA

1. Midnight Train (4:13)
  2. Cryin over Sin (3:52)
  3. Billy (3:16)
  4. Rip Off (2:07)
  5. Fatal Flower (3:05)
  6. We Thought They Loved You (3:39)
hier luisterde mij pa vroeger naar, onder het mom dat het eindelijk weer nbs fatsoenlijke muziek was tussen al die jaren 80 derrie en slecht nederlands product.. kon er weinig in ontdekkken eigenlijk, haha. 2 voor de moeite

solida schreef:

Dan heeft je pa overduidelijk meer smaak dan jij. Crying over sin en We thought they loved you zijn topnummers.

deric raven
Ik heb deze in combinatie met Younger Days, die wel een stuk beter is.

Hmm lastig. Ik heb beiden op LP, dus Younger Days begint dan bij Deep Inside. Kant 1 vind ik helemaal geweldig met als absolute topperrrrrs Ballroom en vooral Nowhere to lay my head (lekker meeschreeuwen als het uit is met je moppie), maar kant 2 (alles na Younger Days) draai ik een stuk minder vaak.
Op het debuualbum Fatal Flowers vind ik daarentegen geen slecht nummer staan en is het net even allemaal wat subtieler. Dus uhh, allebei even goed voor mij, allebei 4*.

avatar van Rainmachine
De Fatal Flowers is een van mijn favoriete NL bands aller tijden. Dit is de debuutplaat van de Flowers en je kunt hier al een beetje horen waar het allemaal naar toe zou gaan. Het rammelt nog wel wat op verschillende vlakken maar voor mij zijn de Flowers (Richard Janssen) heilig dus voor mij is dit prima te pruimen. Het is wel een echte studioplaat want live spatten de vonken er helemaal af!!!

avatar van TEQUILA SUNRISE
Fraai debuutalbum van vaderlandse bodem.
De platen zijn verrekte moeilijk te krijgen dus heb ik momenteel alle albums van de Fatal Flowers van mijn broer geleend.
Vooral Crying Over Sin springt eruit maar de rest is ook helemaal OK

avatar van EttaJamesBrown
Het begin van veel moois. Met Johan en the Serenes het allerbeste uit Nederland van de laatste 31 jaar.

avatar van jailhouserocker1
EttaJamesBrown schreef:

Wat was 32 jaar geleden mooier dan? Je maakt me nieuwsgierig.

avatar van EttaJamesBrown
jailhouserocker1 schreef:

Wat was 32 jaar geleden mooier dan? Je maakt me nieuwsgierig.

Ja, daar heb je mij. Ik zou het niet weten. Dat was voor mijn bewuste poptijd. Ik wilde geen uitspraak doen over een tijd die ik niet zo goed ken. Al vind ik Cuby...

buizen
Fatal Flowers was een fantastische band. Zo jammer dat je dan van die ego;s hebt die een band niet bij elkaar kunnen houden. Live kickte deze band echt ass. Vind het een geweldig minpunt van de band dat ze ermee gestopt zijn.
Deze EP helemaal grijs gedraaid. Zet tegenwoordig nog wel eens Fatal Flowers op maar dan hun elpees.
3,5 sterren.

avatar van koosknook
Dit debuut (mini) album vind ik van de eerste twee albums de beste. Leadzanger Richard Janssen wilde zich, in mijn optiek, steeds meer met zijn stem en dictie voordoen als een Yankie. Zulke pretenties zijn onnodig en getuigen van een minderwaardigheidgevoel.
Op dit album hoor je daar gelukkig nog zeer weinig van.
Tof dat de band weer gaat toeren door Nederland, zoals o.a. op Dauwpop (30 mei 2019) in Hellendoorn.