The Kik - Springlevend (2012)

Label: Excelsior

1. Springlevend (2:42)
  2. Simone (2:13)
  3. Cleopatra (2:03)
  4. Even voor Altijd (3:09)
  5. Van Wie Hij Was en Wie Hij Is (3:37)
  6. Zeg Dat Je van Me Houdt (2:07)
  7. Luchtballon (2:16)
  8. Want Er Is Niemand (2:16)

met Armand en Lucky Fonz III

9. Het Is Zoals het Is (2:49)
  10. Verliefd op een Plaatje (2:56)
  11. Kom Terug bij Mij (3:09)
  12. Later Als Je Groot Bent (0:26)
  13. Zevenhuizer Zondag (4:10)
avatar van spoiler
The Kik in Effenaar was geweldig. Wel jammer dat die jandoedel van een Armand erbij aanwezig was. Ik ga zeker nog eens, maar dan zonder Armand erbij!!!

avatar van Metalhead99
Toch eens beluisterd en ik ben er toch niet heel erg enthousiast over.
Heel slecht is het niet, maar de teksten zijn soms wat aan de knullige kant. Daarnaast zijn de bands waar ze door geïnspireerd zijn zoveel beter dat ik me hier bij Stijn aan moet sluiten: waarom zou je dan naar dit gaan luisteren?
Wel een sympathieke band, maar het stelt gewoon niet zoveel voor.

avatar van IMPULS
Pretentieloos? Tis maar hoe je er naar kijkt en naar luistert of vice versa.
Neem het zoals het is, draai het gepast aantal malen op dito momenten.

Eens per twee maanden zeer prettig om te beluisteren. Schatplichtige liedjes en deuntjes, met Monkees cover als afsluiting.

Geinige band met geinige muziek.
Pretentieloos.

Aks
Ik heb de cd beluisterd: het is terug naar de jaren 50 en 60 muziek. The Kik is een Nederlandstalige versie van de Amerikaanse band Weezer. Alleen dan met slappe teksten en muziek.

avatar van nlkink
Ik had deze al in 2012 aangeschaft omdat ik ook alles van The Madd had. Het Nederlandstalige vervolg vind ik prima. Dat de teksten af en toe wat knullig zijn, ik vind het wel passen bij het kneuterige van de muziek. Hun theatershow vond ik ook zeer vermakelijk. In Groningen heb ik ze gezien, nog met Armand als gast.
Vandaag vond ik in een kringloopwinkel in Oosterwolde voor € 0,35 de promo versie van deze CD. Kon 'm voor dat bedrag niet laten liggen.

Door de live tribute aan Boudewijn de Groot toch eens wat meer gaan luisteren van deze band. Ik kende ze voor de rest helemaal niet. Ik ben plezierig verrast. Mooie melodieën, leuke teksten en een hoog feelgood gehalte. Erg prettig. Knap als je anno 2012 zulke heerlijke sixtiesnummers kunt componeren en zo opnemen dat ze klinken alsof ze zo uit 1968 zouden kunnen komen. Fijne plaat!