Renaissance - Illusion (1971)

Label: Island

1. Love Goes On (2:51)
  2. Golden Thread (8:15)
  3. Love Is All (3:40)
  4. Mr. Pine (7:00)
  5. Face of Yesterday (6:06)
  6. Past Orbits of Dust (14:39)
knight3
Op deze CD wordt het estafettestokje overgegeven van Relf c.s. naar Dunford en co.

avatar van postman
maar 8 stemmen voor dit ongelooflijke mooi album van renaissance, zonder annie haslam maar met jane ref die samen met een aantal ander leden later nog 2 albums uitbrachten onder de naam illusion......

avatar van captain scarlet
Prachtig, sfeervol album, tijdloze muziek.

avatar van BoyOnHeavenHill
Kan er niet warm voor lopen. Stuurloze composities, vreemde arrangementen, suffe teksten ("My love is below and above / And everywhere love is love", "Has a friend called Gypsy Joe / Wears an earring through his nose"). Af en toe aardige ideeën, maar het leidt allemaal nergens toe, met als dieptepunt het slotnummer. Uitzondering is Face of yesterday, dat in 1977 door de eerste reïncarnatie van deze band (dan Illusion geheten) op hun "reünie-debuut"-album Out of the mist opnieuw zal worden gebruikt.

De echte Renaissance begint voor mij bij het hierna volgende album Prologue.
Ik heb het geprobeerd met Illusion en met Renaissance uit 1969, maar kon er niet goed doorheen komen.