2 Brothers on the 4th Floor - Dreams (1994)

Dance
Label: Lowland

1. Dreams (Will Come Alive) (4:25)
  2. Never Alone (5:52)
  3. I Can't Believe It (4:09)
  4. Let Me Be Free (3:26)
  5. Feel So Good (3:45)
  6. Do It (3:26)
  7. Dance with Me (4:10)
  8. Smile (3:36)
  9. Can't Help Myself (5:17)
  10. Turn da Music Up (4:38)
  11. Dreams [Twenty 4 Seven Trance Mix] (5:49)
  12. Never Alone [Beats 'R' Us Mix] (5:23)
  13. Turn da Music Up [Beats 'R' Us Mix] (4:55)
Shelter schreef:
als jij haar hoort schreeuwen op een gemiddelde 2brothers track, vind jij dat dan erg conservatorium klinken???

Ze heeft er na pas conservatorium gedaan. Met een tien Cum laude afgestudeerd in de richting jazz en lichte muziek.

Dat ze hier 'schreeuwt' zegt natuurlijk niet zoveel over haar talent/mogelijkheden in het algemeen. Heb haar nog regelmatig met serieuze muziek aangekondigd zien staan voor theater- en schouwburgshows.

herman schreef:

dat was mijn punt ook, we beoordelen op deze plaat. En wat ze hier doet is toch alles behalve bijzonder. Dat anderen dan komen aanzetten met conservatorium verleden, alsof je dat kan horen hier op deze plaat wat een onzin zeg.
tnf kan horen aan haar zang op Dreams dat ze nog flink wat meer in haar mars had
Wellicht is de zangeres van Aqua ook wel een wereld zangeres, maar in desbetreffende groep zou je dat nooit van zijn leven kunnen horen.

Dat is ook wat overdreven, ben het wel met haar eens dat de zangeres hier toch wel beter zong dan veel van haar genregenoten. En al helemaal dan die van Aqua, dat klinkt echt nergens naar. Dat verschil hoor je toch ook wel mag ik hopen?

avatar van Shelter
ja dat verschil hoor ik ook wel maar je mist het punt, ik neem die van Aqua juist daarom als een voorbeeld aan. Stel...ik zeg niet dat het zo is maar stel, iemand komt ineens met een feit dat zij de achtergrond zang van mariah carey heeft gedaan...dan gaan we toch ook niet vermelden op het Aqua album..ja dat kon je toch wel horen. Puur en alleen om dat het feitelijk waar was dat...
Daarom zei ik ook ze kon er niet heel veel van (gezien dit album, ik ken haar niet prive of in conservatorium zoals tnf), maar goed om de disucssie niet eeuwig open te houden...diep respect voor de mensen die kunnen horen op deze plaat dat ze conservatorium niveau had ..waar is mijn sarcasme smiley?

Dat we dat kan wel konden horen heeft ook niemand op die manier gezegd, dat heb jij ervan gemaakt.

avatar van Shelter
ja hoor herman, lees maar eens terug en de strekking is in die aard of moet bij jou alles zwart op wit genoemd worden. strebertje

avatar van tnf
tnf
Eens met Herman. Zo hysterisch uitte ik m'n mening nou ook weer niet.

Shelter zeurt een beetje.

Mag deze discussie nu gesloten worden, a.u.b.?

avatar van Shelter
tnf schuilt een beetje...

sluiten/verwijderen etc

avatar van Trephine
Tja, als eurodance liefhebber blijft dit voor mij toch wel een lekkere plaat. 'Never Alone' is een klassieker in het genre (wat an sich natuurlijk geen hoogstaande composities betreft)
Verder is het een redelijk standaard album, waarbij 'Can't Help Myself' en 'Turn Da Music Up' iets uit de toon vallen. Wat logisch is, omdat die twee tracks een paar jaar ouder zijn dan de rest (resp. uit 1990 en 1991)