Anastacia - Freak of Nature (2001)

Label: Epic

1. Freak of Nature (3:39)
  2. Paid My Dues (3:21)
  3. Overdue Goodbye (4:34)
  4. You'll Never Be Alone (4:21)
  5. One Day in Your Life (3:28)
  6. How Come the World Won't Stop (4:03)
  7. Why'd You Lie to Me (3:43)
  8. Don't Cha Wanna (3:43)
  9. Secrets (5:22)
  10. Don't Stop (Doin' It) (4:21)
  11. I Dreamed You (5:04)
  12. Overdue Goodbye [Reprise] (1:35)
Hekel aan!

Best leuke numers anders.

Heb ook nooit kunnen wennen aan haar stem.

moviefreak#1
Ik dacht in het begin echt aan een grap toen haar eerste single een hit werd, ik dacht toen aan de Captain Jack die z'n echte gezicht pas in die 2e clip liet zien

0,5
brrrr ik snap niet dat iemand dit mooi vind. Wat een rotstem, zelfs Celine Dion klinkt goed vergeleken bij dit.

avatar van Nicolage Rico
Als Anastacia op de radio komt, zet ik hem meteen af! Op de één of andere manier irriteert haar stem mij, terwijl ze best goed kan zingen.

Qua gevoel totaal niet mijn ding.

avatar van jordybeukeboom
Lijkt wel of ze een wasbordje heeft op deze hoes... ieks!!!! Vind haar best een aantrekkelijke vrouw, maar een 6pack, nee...

Echt 100x Niks. Ik vind Anastacia echt een knappe vrouw, maar een microfoon is niet voor haar bestemd. Haar stem is echt verschrikkelijk. Las laatst nog een keer dat ze bij een kapper eruit werd gestuurd door haar geschreeuw. Ik kan op dit album ook geen enkel mooi nummer vinden. Misschien moet Anastacia het eens proberen in de acteerwereld.

0,5 voor dit echt waardeloze album

Elvistheking schreef:
Ik vind Anastacia echt een knappe vrouw

En dat was dan waarschijnlijk je reden om dit tweede album ook nog te proberen?
Of heb je er een andere verklaring voor?

Heb hem niet gekocht. Mijn zus is fan van Anastacia, dus moet ik het nogal vaak aanhoren. Deze cd heeft mijn zus namelijk. Maargoed het heeft er niet mee te maken dat ik haar een knappe vrouw vind, want dat wil natuurlijk nooit zeggen of je een goede zangeres bent

Kijk en dat wilde ik weten: dat snap ik dan volkomen

............mij zul je er nu niet meer over horen.

No problem

avatar van Ericos
Anastacia is gewoon een topperdje!
Tenminste een artiest die lekker kan uithalen en LIVE kan zingen ..
Daar zouden andere een voorbeeld aan moeten nemen.
Het is een super goed album! Dus een 5,0.

Ik geef deze cd 5 sterren want ik kan er maar geen genoeg van krijgen en vindt alle nummers super. Mijn favoriete nummer van deze plaat is You’ll never be alone want ik vindt het een bloedmooi nummer en live is hij nog mooier, ik moest zelfs huilen lol.
Anastacia kan heel goed live zingen, haar stem is op de eerste twee cd’s een beetje schreeuwerig maar dat valt wel mee op de derde cd. I LOVE ANASTACIA 4EVER

Als ik ooit nog eens vroeg zou sterven zou ik Anastacia You'll never be alone op me begravenis willen

Ik vind deze cd niet super maar wel goed. Ik heb hem nog niet heel goed kunnen beluisteren maar nu zijn mijn favoriete liedjes Paid My Dues, Why Did You Lie to Me, One Day in You Live en You'll never be Alone. Ik geef dit album 3,5 *

0,5
Tsja, vroeger vond ik hem leuk. Nu vind ik er geen reet meer aan.

avatar van FunkStar
Een krachtig album, met de nummers Paid My Dues en One Day In Your Life. Een mooie overgang van rustig tot wild. Goede lyrics, waarvan bijna allemaal ook geschreven door Anastacia. Maar ik vond deze CD nogal tegenvallen tegenover het eerste album!

Ik vind allebei de albums heel sterk. Ze heeft de bijnaam "de blanke negerin" verdiend. Ik vind ook dat zwarte mensen een prachtige krachtige stem hebben! Hup Anastacia Hup!

avatar van Rinus
Een album, dat in het verlengde ligt van haar eerste album. Nog steeds aardig R&B georienteerd. Maar ze bewijst weer, dat ze een geweldige strot heeft. En gelukkig maakt ze met haar derde, "self-titled" album, de geode keuze om meer in de rock hoek te zetten kwa stijl.

avatar van Reijersen
Vind haar debuut toch echt sterker als deze plaat. Dit is weer teveel van hetzelfde en weinig verrassende nummers. Het verveelt erg snel en echte toppers mis ik toch ook wel.

avatar van Emile93
Leuke cd! Alleen buiten de singles niet echt heel veel soeps, muv Overdue goodbye en Secrets! Haar debuut was toch sterker!
4 sterren!

avatar van Angelo
Een mooie opvolger voor Not that kind. De elementen van eigentijdse funk die op haar vorige album veelvuldig te horen waren, zijn hier ingewisseld voor een meer mainstream pop geluid. Alleen het titelnummer Freak of nature had van haar vorige album kunnen komen qua stijl. De ballads op haar vorige album irriteren me bij vlagen, maar op dit album vind ik juist de ballad You’ll never walk alone het mooiste nummer. Vooral het pianospel aan het begin en de melodie van het nummer vind ik mooi. Dat in combinatie met haar krachtige stem, zorgt voor het meest fraaie moment op Freak of nature.

De drie andere singles Paid my dues, One day in your life, en Why’d you lie to me staan wat mij betreft ook nog steeds als een huis. Vooral die eerstgenoemde is tekstueel toch wel erg sterk; het was een sneer als het ware naar de mensen die niet in haar geloofden. Dat terwijl One day in your life bij mij altijd een zomers gevoel weet op te wekken, zal deels ook wel komen door de mooie videoclip die met het nummer gepaard ging. Met de nummers Overdue goodbye en ook in mindere mate How come the world won’t stop probeerde ze een beetje te flirten met het folk genre, zo lijkt het wel. Uiteraard blijft het pop, maar toch. Na nummer zeven wordt alles toch wel wat minder memorabel, die nummers blijven me dan ook het minst bij. Vervelend zijn ze niet hoor, maar 't zijn in mijn ogen niet meer dan b-kantjes.

Over de gehele linie wel een prima album. Wat minder dan d'r debuut, maar alsnog één van de betere (pop) albums uit die tijd. Iets wat voor mijn gevoel meer te danken is aan Anastacia’s mooie stem, dan aan de individuele nummers (al hebben de vier singles de tand des tijds doorstaan, vind ik tenminste).

avatar van Emile93
Angelo schreef:

Heb je per ongeluk naar een album van Lee Towers geluisterd ofzo? Ik ken namelijk geen You'll never WALK alone van Anastacia! Al is het een erg leuke vertyping!!!!!

avatar van edje1969
Heb dit album, maar een heel album vol geknauw is teveel van het goede. Singles maken het nog tot 2,5

Toen Anastacia helemaal hot was en niet van de radio te branden vond ik het afgrijselijk. Toevallig kwam het liedje One Day In Your Life voorbij. Wat een mooie melodie ! En haar zang waar ik zoveel moeite mee had past er perfect bij. De rest van het album ken ik niet.

avatar van Style.Girl
Minder dan haar debuut! Er staan weinig uitschieters op die ik echt goed vind. Behalve Paid My Dues, die is echt goed. You'll Never Be Alone, Why'd You Lie to Me, Secrets en One Day in Your Life zijn ook leuk. De overige nummers zijn wel leuker dan de heleboel nummers die ik op haar debuut zo slecht vond.

Toch een lager cijfer, omdat er weinig goede hits en uitschieters op staan!