Curren$y - The Stoned Immaculate (2012)

Label: Warner Bros.

1. What It Look Like? (4:08)

met Wale

8. Sunroof (4:34)

met Corner Boy P

9. Chasin' Papers (3:45)

met Pharrell

10. That's the Thing (4:02)

met Estelle

11. Chandelier (5:07)
  12. Fast Cars Faster Women (3:46)

met Daz Dillinger

13. Jet Life (3:30)

met Big K.R.I.T. en Wiz Khalifa

14. Audio Dope 3 * (2:43)
  15. One More Time * (4:03)
  16. J.L.R. * (4:39)

met Smoke DZA en Young Roddy

17. Lost in the Bossness * (4:42)

met Trademark da Skydiver en Young Roddy

18. Off That * (4:08)
  19. Legal Crack * (4:41)

met Daz Dillinger en Fiend

bennerd
Fijn, dit zie ik zitten. Voorspelbare, maar goede gastartiesten.

avatar van Rhythm & Poetry
Pharrell en Estelle zijn kleine verrassingen. Ik kijk hier uiteraard ontzettend naar uit. What It Look Like is alvast een van de fijnste nummers van dit jaar.

Harco
Haha, 2 Chainz duikt ook echt overal op, hè? Ik heb echt al heel lang geen Curren$y meer geluisterd. Maar even de video's bekijken.

Best wel ziek hoe Daz rappend nog altijd zijn mannetje staat. Vrijwel alle grootheden uit die tijd zijn niks meer.

Rene1979
volgens de man zelf zjn eerste album

Klikkerdekik

Eerste track vind ik wel behoorlijk saai...

avatar van Rhythm & Poetry
Te beluisteren via Curren$y's Soundcloud. Veel luisterplezier iedereen.

avatar van D-Clutch
Beste Curren$y project tot nu toe. Weggeblazen ondanks hoge verwachtingen. Voor mij persoonlijk het beste album van 2012 tot nu toe. Had ook veel verwacht van Big K.R.I.T.'s nieuwe, dit is natuurlijk een hele andere stijl, maar Live From The Underground haalt het naar mijn mening bij lange na niet bij deze.

De beats op dit album, hou op hoor Mijn soundtrack voor de zomer is bekend.

avatar van thgryda
Ik ga me dan toch maar eens aan Currensy wagen. De vorige albums ben ik niet verder gekomen dan een paar tracks op youtube. Toen had ik zoiets van: als ik 16 was dan had ik dit geweldig gevonden, maar het is me ontgroeid. Ik ben benieuwd of dit album die indruk kan uitwissen!

avatar van Rhythm & Poetry
Je weet denk ik zelf het antwoord al. Curren$y doet op dit album namelijk niet heel veel anders dan op zijn voorgaande platen, dat zou raar zijn. Het is allemaal net wat verfijnder, de beats net wat toffer, de raps nog wat fijner, de gastartiesten net wat beter uitgekozen. Maar als je zo af en toe wat muziek van Curren$y opzet zul je dat verschil niet merken. Ik adviseer jou dan ook de plaat gewoon links te laten liggen. Scheelt een onnodige daling in het gemiddelde van deze plaat.

avatar van thgryda
Als ik het meteen niks vind omdat het niet in mijn straatje ligt, dan vote ik ook niet! En trouwens een daling is niet slecht, onnodig hoge gemiddeldes zijn voor op hiphopdx imo... Killer Mike, EL-P en in mindere mate Big KRIT liggen me ook niet zo en toch vond ik dat gewoon erg goeie albums, ik laat me graag verrassen.

avatar van Jordyp
Keek hier zelf ook niet zo naar uit, maar dit is voor mij het beste album van 2012 tot nu toe. Veelal duidelijke teksten, heerlijke producties, en uitstekende gastartiesten. Dat laatste had ik niet verwacht, maar de gastartiesten leveren stuk voor stuk fijne verses en passen allen prima op dit album. Het nummer met Estelle ben ik alleen niet kapot van.

Favorieten: Chasin' Papers, Capitol, Privacy Glass

Rene1979
JETS-- Here's 5 Reasons Why You need To Purchase Spitta's New The Stoned Immaculate Album!

1. Cause it's extra dope (no seriously, it's amazing! He has has this one track with Wale, another one with Wiz Khalifa produced by Big K.R.I.T, and then there's this one with… well I'll get back to that later.
2. The Stoned Immaculate is actually good for the economy… I mean, think about all the Butterfingers, Snickers and countless other munchies that'll be purchased as a result of this album.
3. It's Spitta's first studio album.
4. The album has Estelle, Daz, Pharrell, Wiz Khalifa, Marsha Ambrosius, 2 Chainz, Smoke DZA and more.
And lastly, 'cause you're you a JET, and what do Jet's do? They hold Spitta down!

Dus ik denk dat alles behalve deze naar verzamel gaat op basis van deze officieele mail van Curren$y

avatar van Rhythm & Poetry
Maar misschien was Curren$y stoned toen hij dat verklaarde.

avatar van He$$el_01
Vooral die vijfde reden is natuurlijk gewoon .

avatar van Harderwiek
Net twee keer geluisterd tijdens het schrijven van mijn essay. Moet zeggen dat ik het erg relaxed vind om dit album te beluisteren. Curren$y is alles behalve mijn favoriete artiest, op veel van zijn voorgaande albums wist ik mijn aandacht en interesse er niet bij te houden. Bij dit album is dit anders. De producties zijn lekker toegankelijk en curren$y rapt bijzonder vrij. Gastartiesten doen het ook goed. 3,5*

Harco
Rene1979 schreef:

Ik heb het ook gelezen, inderdaad, maar destijds zijn alle albums die hier onder regulier staan gepromoot als zijnde een studioplaat. Zoals Rob al zei: hij zal vast stoned zijn geweest toen hij dit verklaarde.

avatar van thgryda
Of hij wou gewoon betere verkoopcijfers... Ik vind het nog wel een aardig album, al had ik het meer kunnen appreciëren als ik zelf nog rookte

avatar van nega
Ik las ergens dat dit zijn eerste "echte" album is. Curren$y ken ik al een tijdje maar nooit echt een album gecheckt, alleen wat losse nummers van zijn mixtapes. Moet zeggen dat dit echt een dope album is !!!!!! Op het begin is het wat rustiger maar vanaf Take you There is het echt knallen. Mijn favorieten hierop zijn: Chandelier, One More Time en Audio Dope 3. 4*

Morgen naar de stort voor nieuwe boxen, Chandelier heeft de linkerspeaker van mijn auto opgeblazen

avatar van Harderwiek
Nooit gedacht dat ik iets van Curren$y echt zou kunnen waarderen, maar moet er nu toch echt aan toe geven en deze verhogen naar 4*. Wat een heerlijk relaxed plaatje! Erg constant en bijzonder relaxte producties.

avatar van Kos
Kos
Deze man begint echt serieus overschat te worden.. heeeeel klein 3tje kan er van af, enkel en alleen omdat ik vermoed dat ie in een cabrio in de zon wat beter zal klinken.
Ongeinspireerde raps en veel mindere producties dan al zijn albums en EP's er voor.

avatar van He$$el_01
Een paar heerlijke nummers (Chandelier, No Squares en Fast Life Faster Woman) afgewisseld met te veel matige nummers. Gewoon een leuk album bij mooi weer.

avatar van Rhythm & Poetry
Na vijf maanden matige tot hooguit redelijke releases te hebben beoordeeld, begint 2012 op het gebied van hiphop eindelijk goed los te komen. De platen van El-P, Killer Mike en Big K.R.I.T. vallen bij Hiphopleeft goed in de smaak, en met The Stoned Immaculate van Curren$y is er opnieuw een wonderschoon album uitgebracht. De goedgehumeurde, traag rappende artiest uit New Orleans bewijst nog maar eens waarom hij tot de beste rappers van dit moment mag worden gerekend en schotelt de toehoorders een klein uur vermaak van het hoogste niveau voor.

Lees de recensie hier verder.

avatar van niels94
Chasin Paper is echt heerlijk: die beat Als zo'n vervelend kutrefrein niet stoort doe je iets goed Ik ga dit album zeker opzoeken. Ik voel het ultieme album voor deze zomer aankomen.

avatar van niels94
Valt toch een beetje tegen. Sterker nog: ik vind dit erg saai en eentonig. Dat heeft te maken met het continu lage tempo van gelijksoortige beats en de (vinnik) niet boeiende flow van Curren$y en zijn gastartiesten. Het is me een beetje té relaxt allemaal, dat gaat me gewoon vervelen. Een paar nummers, zoals de opener en Chasin Paper, zijn de moeite zeker waard, maar als geheel duurt dit me echt veel te lang.

avatar van j.b.b.l
The Stoned Immaculate voelt heel erg luxe aan. Het heeft niks met Curren$y te maken, die heeft het namelijk nog steeds over roken en auto's. De beats hebben een flinke update gehad.niet dat Curren$y zwakke producties heeft gehad hiervoor

avatar van KILLERBEE99
Leuk album. Mooie lay back music.

avatar van Shelter
producties nice, raps kut.

PETExFISH
2 jaar later nog steeds een zeer dope plaat, met name in de zomer. Sterretje erbij!