Duran Duran - A Diamond in the Mind (2012)

Alternatieve titel: Live 2011

Label: Tape Modern

1. Before the Rain (4:18)
  2. Planet Earth (5:22)
  3. View to a Kill (3:54)
  4. All You Need Is Now (4:36)
  5. Come Undone (4:45)
  6. Blame the Machines (4:18)
  7. The Reflex (5:14)
  8. Girl Panic! (6:38)
  9. Ordinary World (6:12)
  10. Notorious (3:59)
  11. Hungry Like the Wolf (4:06)
  12. (Reach Up for the) Sunrise (5:34)
  13. Wild Boys (5:56)
  14. Rio (7:23)
  15. Is There Something I Should Know? * (4:52)
totale tijdsduur: 1:12:15 (1:17:07)
avatar van vigil
Dit 2011 live album zal vast niet in Nederland opgenomen zijn...

avatar van SirNoodle
Jammer dat er blijkbaar geen 'being followed' en 'the man who stole a leopard' zal op staan, terwijl ze die toch ook gespeeld hebben tijdens de tournee. Release gaat trouwens ook een dvd zijn dacht ik.

avatar van Benito Gianni
Op de dvd staan die nummers wel geloof ik ! opgenomen in Manchester, Nederland doen ze niet meer aan want daar word je opgelicht als fan en artiest !

avatar van Benito Gianni
Ik ben in de Westfalen hallen in Dortmund bij ze geweest afgelopen januari, was een super concert dus de dvd is een aanrader !

avatar van Ralph 1983
SirNoodle schreef:

Die komt op dvd en blu-ray, aldus hun site.

Dat is vooral de schuld van organisatie The Hague Jazz die in november 2011 failliet is gegaan, dus DD moet nog opzoek naar een nieuwe promoter om hun concert in NL door te laten gaan.

avatar van lennon
Vandaag de box met BluRay en cd (en dvd (waarom in Godsnaam?) besteld.

Inderdaad een groot gemis dat er weer dezelfde oude nummers op de cd staan.

Dat die op de dvd terecht komen snap ik uit commercieel oogpunt nog wel, maar op de cd hadden ze mooi veel meer nieuw werk kunnen zetten.

Dit is inderdaad het enige wat ik ga zien van deze tour aangezien ik ook kaarten voo4r Den Haag had.

Ben al heel lang fan van de mannen, en live zijn ze echt ok, maar begin me wel te irriteren aan die eeuwige afsluiters Wild Boys, Girls on fil en Rio.. Zo ook weer hier.

Ooit in Antwerpen de Christmas versie van de Astronaut tour gezien (welke ik al 3 keer had gezien inmiddels) en die setlist was zo anders ineens.. ze kunnen het dus wel!

Anyway... als een echte DD fan moet deze er wel bij, ben erg benieuwd naar het video deel, de live cd zal ik waarschijnlijk niet heel veel spelen vrees ik...

avatar van lennon
BluRay inmiddels binnen, inclusief de audio cd. (special edition)

Moet me zeggen dat het me heel erg meevalt!

Ook de audio cd is erg de moeite waard!

De eerste keer kijken gaf me kippenvel! De manier waarop LeBon Before the rain brengt is echt zo enorm mooi!

Hij zingt echt fantastisch! Op de dvd (nu weet ik waarom die er bij zit, er staat een 12 minuten durende achter schermen docu op, die niet op de Blu Ray staat) komt zijn stem verlies ten sprake, en daar wordt verteld dat hij expres opent met dit nummer om zijn stem op te warmen. Ook verteld ie dat zijn stem alleen maar beter is geworden na het debacle.. Is tenminste nog iets positiefs na de ellende over de gencancelde show in NL.

Door het zien van deze dvd, doet het alleen maar meer pijn dat ze hier niet meer komen spelen met deze show.

Echt de moeite waard! Wat een leuk bandje is dit toch!

avatar van Joy4ever
lennon schreef:
Hij zingt echt fantastisch!

Sorry, maar ik kan het onmogelijk eens met je zijn. Ik beluister nu mijn favo nummer, Ordinary World, en daar klinkt diezelfde LeBon heel erg onzuiver. Sowieso komt LeBon een beetje verveeld over in de songs. Jammer. Prima band verder.

Joy4ever schreef:

Maar ik heb het over Before the rain Luister daar eens naar, en laat me dan eens weten of je het oneens ben.

Ordinairy world heb ik live altijd een vervelend nummer gevonden.

avatar van lennon
Dit album komt uit in een gelimiteerde vinyl uitgave, met een bijzondere hoes.

Heb m al besteld, ben erg benieuwd

ATZ
Veel te korte live cd!
Ze hadden beter een dubbelaar met het hele concert kunnen uitbrengen.
Nu kan ik alleen maar zeggen: "Ik wil meer!!!"

avatar van rockbitch
Dit album is ècht een heerlijk optreden. Juiste keuze wbt de nummers en mooie sfeer. Ik zal hem nog zeer regelmatig draaien.