Kyo Itachi & Ruste Juxx - Hardbodie Hiphop (2012)

Frankrijk / Verenigde Staten

10. Darkest Nights

met Blaq Poet en Dirt Platoon

11. Hardest from the Underground
  12. Victory Is All Mine
  13. I'm Def (Thug Angelz)

met 6th the Sky

14. Strapped Wit a Whut!

met Little Vic

15. Boom Bap Classic

met Rh Bless en King Magnetic

16. Alibi

met Milez Grimez, Shabaam Sahdeeq en Comet

avatar van He$$el_01
Gewoon een vermakelijk album dit. Ik had eigenlijk nog niet van Kyo Itachi gehoord, maar hij komt met 15 redelijke tot goede beats. Meestal simpele boom bap beats en daar is niks mis mee. Ruste Juxx is een leuke rapper, maar hij kan in zijn eentje niet een heel album dragen en daarom is het goed dat er is gekozen voor veel goede gastartiesten. R.A., Rock en King Mag is altijd goed natuurlijk, maar de andere rappers komen ook allemaal met goede verses.

Het album moet even op gang komen, maar vanaf No Prints, met een rustige beat met lekkere sample en een heerlijke verse van R.A., komen er daarna meteen een paar erg sterke nummers achter elkaar. Hierna behoud het album een constant niveau dat lekker weg luistert. Zoals ik al zei, degelijke boom bap beats, goede verses afgewisseld met erg sterke verses en aan het einde van de meeste nummers nog even een half minuutje lekker scratchen. Gewoon relaxt.

avatar van He$$el_01
F*ck het maar, gewoon een halfje omhoog. Dit album is gewoon best wel bazig.

Rene1979
Kyo Itachi is een dope producer. Ken hem al een tijdje.

avatar van Nr.4
Tof album. Basic boombap hiphop en Ruste Juxx doet eigenlijk gewoon het hele album wat ie altijd doet. Lompe stoerdoenerij, maar ik kan het bij hem altijd wel waarderen. Op de juiste momenten ook wat gastbijdragen voor de afwisseling. Nice.

avatar van Nr.4
Staan nog altijd wel wat knallers op deze. No prints, Darkest nights en zeker Hardest from the underground. Het is allemaal hetzelfde recept, maar zo op z'n tijd fijn om even uit de speakers te knallen.