Triggerfinger - Faders Up 2 (2012)

Alternatieve titel: Live in Amsterdam

Belgiƫ
Label: Excelsior

1. Intro (1:45)
  2. I'm Coming for You (3:27)
  3. On My Knees (5:37)
  4. Short Term Memory Love (5:03)
  5. Cherry (3:26)
  6. My Baby's Got a Gun (7:36)
  7. All This Dancin' Around (5:49)
  8. Drum Solo (4:38)
  9. First Taste (3:56)
  10. Is It (5:55)
  11. Feed Me (5:38)
  12. Let It Ride (3:31)
  13. It Hasn't Gone Away (5:59)
  14. I Follow Rivers * (3:34)
  15. It Hasn't Gone Away * (6:32)
  16. Love Lost in Love * (3:41)
  17. Cherry [Christmas Version] * (3:04)
  18. All Night Long * (4:17)
  19. Ballad of a Thin Man * (6:07)
totale tijdsduur: 1:02:20 (1:29:35)
avatar van CWTAB
Man Down met Kashmir riff is geniaal gewoonweg, in de Red Bull Sound Clash tegen De Jeugd Van Tegenwoordig zag je Willy Wartaal gewoon kijken met een blik van: shit hier kunnen we niet tegenop.

Beenharde riff met drumwerk, gevolgd door een werkelijk alle duivels ontbindende Ruben Block, zalven en slaan tegelijk, heel hoog gaan... ik had eigenlijk stiekem gehoopt dat dir hier op ging staan.. zag dan de tracklist en hoopte nog stiekemer dat het als hidden track ging zijn... helaas, kon nog perfect op cd 2...

Rik H.
herman schreef:
Het moet gezegd: Ruben Block laat zich aardig gaan in It Hasn't Got Away.

Vorige week de vinyl versie (3 LP's + CD) gekocht en ben inmiddels al drie keer uit de stoel gekomen om op kant vier de naald terug te zetten naar dit geweldige nummer!
Het gitaargeweld lijkt een beetje op Neil Young met een slecht humeur.

Achteraf inderdaad jammer dat ManDown de bonus plaat niet gehaald heeft, één van de betere covers die ik ooit gehoord heb.

Fantastisch live album waar de beleving van een Triggerfinger concert vastgelegd is. Is It klinkt live geweldig, net zoals On My Knees. Beide zijn beter dan de studioversies.

Goede songkeuzes, opener I'm Coming For You knalt meteen de speakers uit en er staan ook een aantal rustige parels op zoals It Hasn't Gone Away en All Night Long.

5 sterren.

avatar van Funky Bookie
Geluid van het album valt wat tegen, maar verder een heel energiek live album. De heren hebben er zin in en als ze vol gas geven, hoor je bijna niet dat het een trio is.