Triggerfinger - Faders Up 2 (2012)

Alternatieve titel: Live in Amsterdam

Belgiƫ
Label: Excelsior

1. Intro (1:45)
  2. I'm Coming for You (3:27)
  3. On My Knees (5:37)
  4. Short Term Memory Love (5:03)
  5. Cherry (3:26)
  6. My Baby's Got a Gun (7:36)
  7. All This Dancin' Around (5:49)
  8. Drum Solo (4:38)
  9. First Taste (3:56)
  10. Is It (5:55)
  11. Feed Me (5:38)
  12. Let It Ride (3:31)
  13. It Hasn't Gone Away (5:59)
  14. I Follow Rivers * (3:34)
  15. It Hasn't Gone Away * (6:32)
  16. Love Lost in Love * (3:41)
  17. Cherry [Christmas Version] * (3:04)
  18. All Night Long * (4:17)
  19. Ballad of a Thin Man * (6:07)
totale tijdsduur: 1:02:20 (1:29:35)
Op www.triggerfinger.net kun je de deluxebox bestellen en de normale vormen van lp + cd of alleen cd en op Deezer kun je het album alvast beluisteren.

avatar van Rockfan
I follow rivers is voor mij geen reden om de rest te gaan luisteren. Integendeel zelfs, wat een k*tnummer is dat zeg

Je kunt zeggen wat je wilt over albums als Made In Japan, maar dit is toch wel een van de allerbeste livealbums die ik ooit gehoord heb. Zit enorm veel energie en kracht in.

I Follow Rivers wijkt aardig af van de rest van hun muziek.
Daarbij moet ik aan Paul Young denken, in andere nummers hoor ik eerder Queens Of The Stone Age terug.

avatar van muziekobsessie
Iedereen zegt live zijn ze veel beter en heb ze meerdere malen gezien en is live geweldig maar thuis luister ik liever de studioalbums deze vind ik niet om aan te horen kwa sound. 1 enorme brei!

overigens op 3 voor 12 te horen nu

Deze net ontvangen vanuit het Excelsior Supporters lidmaatschap, ik ben benieuwd.

Het geluid is inderdaad niet zo goed.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Zeer vreemd, want dat was de reden waarom ze zelf niet te spreken waren over deze liveplaat.

Inderdaad vreemd.

Er zal wel gecasht moet worden. Op de radio hoor je ook de ene Triggerfinger-cover (Lykke Li, Rihanna, Rod Stewart) na de andere de laatste tijd. Het wordt een beetje genant eigenlijk. Het laatste nummer hier zal wel een cover van één van de beste Bob Dylan-nummers zijn, ben ik bang.

Geluid is inderdaad best een muur maar de energie maakt wel erg veel goed.

herman schreef:

Is inderdaad een Bob Dylan cover; wel mooi uitgevoerd, al vind ik de versie van Willard Grant Conspiracy beter.

avatar van CWTAB
uitgave voor vooral de fans denk ik.. leuke bonus cd met on the road sessions... zeer gunstig geprijsd ook....

had toch liever stiekem ook een dvd erbij gehad...

avatar van Stalin
herman schreef:

Van deze versie ter ere van Dylan's 70e verjaardag vorig jaar, krijg ik in elk geval geen strakke plasser.
Vooral dat irritante effect over zijn stem is niet bepaald bevorderend voor het nummer...

Nee, na al die decennia is het credo ''Nobody sings Dylan like Dylan'' ook hier weer van toepassing, wat wel blijkt uit deze versie van de grootmeester zelf uit Manchester vorig jaar !

Sjakiebakker
Mooie uitgave. Ook binnen als Excelsior Supporter... Muur van geluid maar geeft een goed beeld van deze bij uitstek Live band. Ben niet van alle nummers gecharmeerd maar de bonus disc vergoed een hoop. Verrassende uitvoeringen (Dylan cover) en het overbekende I Follow Rivers.

woordenaar
I Follow Rivers vind ik Triggerfinger onwaardig, wat een prut nummer.

Het moet gezegd: Ruben Block laat zich aardig gaan in It Hasn't Got Away.

avatar van Don Broccoli
woordenaar schreef:
I Follow Rivers vind ik Triggerfinger onwaardig, wat een prut nummer.

Wat een onzin.

woordenaar
Hoe zo onzin? Het rockt niet, het is gewoon geen Triggerfinger. En bovendien: wie heet er nu Lykke Li? Zo noem je je paard nog geen eens.

woordenaar schreef:

Triggerfinger mag toch ook wel eens een niet-rockend nummer maken, maar gewoon een rustig nummer maken?!?!?!?! En trouwens, Lykke Li is waarschijnlijk gewoon een Zweedse naam.

avatar van spoiler
Heerlijke moddervette live plaat van Triggerfinger. Zo hoor/zie ik ze het liefst......live

avatar van Don Broccoli
woordenaar schreef:

Zeer conservatief antwoord, maar dat lag in de lijn der verwachting.

Ik vind I follow rivers een zeer sterke cover, een nummer dat triggerfinger zich eigen heeft gemaakt. Het ligt in de lijn van It hasn't gone away en love lost in love, deze zijn wat gelijkaardig

avatar van Zuurmatje
Ik mag hopen dat de die fantastische Ruben Block die houthakkers om hem heen 's een keer vaarwel zegt en gaat doen waar ie echt goed in is: mooie rustige liedjes zingen.

avatar van freakey
Zuurmatje schreef:

avatar van freakey
Deze cd bevalt me elke draaibeurt beter!!! Energiek zoals liveplaten bedoeld zijn!!

avatar van chevy93
herman schreef:
Misschien doel je op een ander nummer, maar I Follow Rivers is juist een Lykke Li-cover.

Nee, met "Triggerfinger-cover" bedoel ik een nummer dat door Triggerfinger gecoverd wordt. Inderdaad het nummer van Lykke Li, maar bv. ook Man Down van Rihanna.

avatar van chevy93
Ah, op die fiets. Ik heb die Rod Stewart nog nooit gehoord eigenlijk en wist niet eens van het bestaan af van die Rihanna-cover. Toegegeven, ik heb de afgelopen maanden zeer zelden radio geluisterd, maar die Rod Stewart-cover is toch niet echt iets wat op de radio gedraaid wordt (misschien 3FM)?

Ik luister nooit naar 3FM, alleen een beetje tijdens Serious Request. Ik heb ze op StuBru gehoord en vaak ook.

YouTube - Studio Brussel: Triggerfinger & Little Trouble Kids - Do you think I'm sexy (Rod Stewart cover)
YouTube - Triggerfinger - Man Down (Rihanna) / Kashmir (Led Zeppelin)

Die van Man Down is dus eigenlijk op de muziek van Led Zeppelin's Kashmir.