Autopsy - Severed Survival (1989)

Label: Peaceville

1. Charred Remains (3:40)
  2. Service for a Vacant Coffin (2:51)
  3. Disembowel (4:04)
  4. Gasping for Air (3:20)
  5. Ridden with Disease (4:53)
  6. Pagan Saviour (4:11)
  7. Impending Dread (4:46)
  8. Severed Survival (3:28)
  9. Critical Madness (4:33)
  10. Embalmed (3:02)
  11. Stillborn * (2:50)
  12. Funereality * (2:53)
  13. Destined to Fester * (4:32)
  14. In the Grip of Winter * (4:06)
avatar van apusapus
moet bekennen dat ik 'm nooit meer draai - maar heb de plaat wel grijsgedraaid,.. wat zeg ik - zwartgedraaid, destijds

hij was goed - of is, nog steeds (zal 'm weer eens onder de naald leggen)

avatar van exodus
Als binnenkort mijn platenspeler weer netjes aangesloten is gaat deze lp als één van de eerste weer erop! ! ! De oude vleesbotten weer uit mijn vriezer toveren....en drummen maar! Krankzinnig...wat een plaat! 'K raak er maar niet over uitgescreamd! Veel goede deathmetal platen gehoord, vooral de oude shit van heel erg vroeger, maar dit is echt één van de beste deathmetal lp's ever!

avatar van B.Robertson
Deze lp heb ik gebruikt als testplaat voor m'n nieuwe stereo-hoek. In eerste instantie was ik niet tevreden over de speakers dus heb ik wat duurdere speakers genomen. Kost een lieve duit maar je moet er ook nog lang naar luisteren. Bevalt wel weer goed dat plaatje draaien al bevat mijn exemplaar van Severed Survival de nodige tikken en is de cd de hoofdmoot van m'n collectie geworden.

Death metal zoals het hoort te zijn! Beukend, smerig, met splatter teksten, dito hoes en geniale composities. En Autopsy is ook nog eens een pionier in dit genre. Dit was inderdaad de verboden hoes maar heb destijds nog een tshirt kunnen bemachtigen met de originele afbeelding en daar was ik als een kind zo blij mee. Alleen om de titels zou je de plaat al kopen, Service for a vacant coffin, Critical madness! Ik vind de productie zeker niet goed maar zo perfect voor deze plaat! Een klassieker die elke zichzelf respecterende death metalfan in z’n collectie moet hebben!