Billy Woods - History Will Absolve Me (2012)

Label: Backwoodz

1. A Mis Enemigos (High Tide) (3:03)
  2. Crocodile Tears (3:33)
  3. The Man Who Would Be King (3:36)
  4. Ca$h 4 Gold (3:15)
  5. Body of Work (4:31)

met Masai Bey en Roc Marciano

6. The Foreigner (3:39)
  7. Bill Cosby (1:49)
  8. Freedman's Bureau (3:58)

met Elucid

9. Headband * (5:14)
  10. Blue Dream (3:41)

met L'Wren

11. DMCA (2:53)
  12. Pompeii (4:22)
  13. Duck Hunt (4:03)
  14. Nigerian Email (3:36)
  15. Pump Up the Volume (3:12)

met L'Wren

16. Famous Last Words (4:30)

met Junclassic en Marq Spekt

17. Sour Grapes (3:52)

met Elucid

18. Human Resources (3:34)
  19. The Wake (3:04)
  20. - (0:20)
  21. The Darkness * (4:04)

met Vordul Mega

totale tijdsduur: 1:04:31 (1:13:49)
avatar van Dakduivel
The Wake

avatar van Heester
Goed album, lekkere beats.

avatar van Paalhaas
Ietwat verbaasd toen ik "Famous last words" hoorde, de basis voor dit nummer zijn diverse samples uit Calexico's "Black heart". Niettemin heel mooi gedaan! Verder een strak album dat geen echte inkakmomenten kent.

avatar van niels94
Het had misschien ietsje compacter gemogen, maar wat is deze man toch goed. Hier is zijn flow nog iets meer 'standaard' dan tegenwoordig, maar nog steeds erg karakteristiek. Uitstekende producties ook; Sour Grapes bijvoorbeeld, geweldig.

avatar van Osiris Apis
Is toch Mugabe op de cover?

Paalhaas schreef:
Sinds een paar weken herhaaldelijk Famous Last Words beluisterd n.a.v. je comment. Hard nummer! Idd mooi gesampled.