Motörhead - The Best Of (2000)

Label: Metal-Is

1. Ace of Spades (2:47)
  2. Overkill [Long Version] (5:11)
  3. Bomber (3:41)
  4. Please Don't Touch (2:48)
  5. Motorhead (3:10)
  6. No Class (2:39)
  7. Louie Louie (2:51)
  8. Damage Case (3:02)
  9. Too Late Too Late (3:22)
  10. Dead Men Tell No Tales (3:04)
  11. Killed by Death (3:53)
  12. Metropolis (3:34)
  13. Emergency (2:58)
  14. Tear Ya Down (2:39)
  15. White Line Fever (2:43)
  16. Iron Horse / Born to Lose (5:19)
  17. City Kids (3:43)
  18. Hawkwind - Motorhead (3:02)
  19. Fire Fire [Live] (2:44)
  20. Bite the Bullet / The Chase Is Better Than the Catch [Live] (6:57)
  21. Iron Fist (2:52)
  22. Heart of Stone (3:02)
  23. Girlschool - Bomber (3:35)
  24. Shine (3:09)
  25. I Got Mine (5:22)
  26. Ain'T My Crime (3:43)
  27. Doctor Rock (3:38)
  28. The Chase Is Better Than the Catch (4:16)
  29. Deaf Forever (4:26)
  30. Orgasmatron (5:22)
  31. Eat the Rich (4:35)
  32. Rock 'N' Roll (3:48)
  33. Dogs (3:48)
  34. The One to Sing the Blues (3:08)
  35. Sacrifice (3:16)
  36. Overnight Sensation (4:09)
  37. Snake Bite Love (3:31)
  38. God Save the Queen (3:18)
  39. Shoot You in the Back [Live] (2:46)
  40. The Hammer [Live] (3:07)
avatar van steve harris
Voor iemand die 1 plaat van Motorhead in huis wil en ook vanaf hun meer metal periode vanaf 1916 iets in huis wil is dit de beste verzamelaar die er is.

Die lemmy heeft de 1e wereldoorlog nog meegemaakt , taaie rakker !!!

avatar van Supersid
Tja, ik denk dat deze 'normaal' rockers toch echt helemaal niet in de buurt komen van AC/DC, laat staan van de solo's van Angus Young.

Laten we het juist toejuichen dat deze twee iconen heel erg anders klinken. Er is geen toekomst voor eenheidsworst in gelijk welk muziekgenre!

avatar van Funky Bookie
Mijn enige album van Motorhead en het overtuigt niet helemaal.
Ik heb niets tegen stevige rock and roll en daar zijn de heren goed in. Ik denk dat het voor mij aan de zang ligt.

avatar van AOVV
Sterke compilatie, alle toppers staan erop. Dat mag ook wel, want dit verzamelalbum duurt bijna tweeënhalf uur, verdeeld over twee schijfjes. De balans tussen schijf 1 en 2 is echter wat in onevenwicht, daar bijna alle knallers vooraan te vinden zijn. Hoe dan ook biedt deze plaat een fijn en vooral accuraat overzicht van het Motörhead voor de eeuwwisseling.

4 sterren

avatar van B.Robertson
Hé ja deze opent met zo'n beetje de drie grootste klassiekers. 'Stone Dead Forever' ontbreekt helaas en 'Killed by Death' staat er in een edit-version op (hoort eigenlijk op de 2de disc). Deze heb ik in 2000 aangeschaft mede omdat hier toen voor het eerst ook nummers van voor de Bronze periode opstaan, namelijk 'Motörhead', 'Iron Horse / Born to lose', 'City Kids' en 'White Line Fever'. Ik zak toch in waardering omdat ik sommige nummers al zo vaak op compilaties heb en om deze 'Best Of' niet hoger in te schalen dan 'No Remorse'.

avatar van B.Robertson
Herstel: reeds in '97 werden er nummers van 'On Parole' en 'Motörhead' uitgegeven, samen met heel wat meer moois Motörhead - Protect the Innocent 1976-1992 (1997)

avatar van ProgMetal
Uit jeugdsenriment (en aantrekkelijk ) deze verzamelaar gepakt. Mis wel het briljante heroes wat mijn inziens toch echt een weergaloos nummer is ook al is het een cover en dus hierop had moeten staan.

Voor mij prima overzicht en juiste dosis Motörhead

avatar van ProgMetal
Motörhead is zo’n band die bij de soundtrack van mijn jeugd hoort en natuurlijk was (RIP) Lemmy een iconisch figuur. Een goede verzamelaar in mij collectie was dus een must. Een die-hard fan ben ik ook weer niet.

Nu hebben ze meer verzamelaars dan reguliere albums dus dank aan MuMe om mij het duwtje in de goede richting te geven.

Deze volstaat perfect alleen persoonlijk mis ik de geniale, beter dan het origineel : Heroes. Maar is een cover dus misschien ook niet zo gek dat hij niet op een verzamelaar staat.

Verder voldoet deze perfect aan mijn Motorhead behoefte en is een zeer geslaagde geluidstechnisch goede verzamelaar en daar baseer ik dan mijn opwaardering naar 4 ⭐️ op.

Misschien alleen voor Heroes toch nog extra aanschaffen maar verder voor mij afdoende.

avatar van B.Robertson
ProgMetal Heroes behoort tot het laatste dat Lemmy heeft opgenomen en staat op het postuum uitgebrachte Under Cöver. Op deze The Best Of compilatie kon dat nummer sowieso niet staan maar op de meest recente compilatie die ertoe doet, Everything Louder Forever, ontbreekt dat ook. En alhoewel ik zelf naar de die-hard fans neig is dat coveralbum een (bewust) hiaat in mijn collectie. Nu te laat om nog redelijkerwijs snel aan te komen (maar dat hangt ervan af waar je kijkt).

B.Robertson
En alhoewel ik zelf naar de die-hard fans neig
………
Motörhead - Motörizer (2008) - MusicMeter.nl en dan nummertje 9

Dus ik heb 2 opties.

avatar van B.Robertson
Dacht ik ook al aan, maar is dat geen eigen compositie? of ken ik David bowie en / of Motörhead zo slecht, zal het later even nazoeken

B.Robertson
I stand corrected mijn welgemeende excuses en blablablabla

Om verwarring bij mij te zaaien inderdaad gelijke titel en totaal ander nummer.

Terug naar 1 optie dus, achteraf misschien maar goed dat ook hun eigen nummer niet op een verzamelaar stond anders had ik er blind ingetrapt.

avatar van B.Robertson
Ja dan was het op een teleurstelling uitgelopen, ProgMetal, als je Motörizer had gekocht, daar je al aangeeft dat The Best Of haast wel volstaat voor je. Goed overzicht dat ook de beginperiode behandelt en eindigt op een punt dat de discografie in grote lijnen meer van hetzelfde werd: om de twee jaar een nieuw album, zonder bezettingswijzigingen en met een vaste producer. The Best Of schaar ik onder de drie beste Motörhead compilaties ( met als hiaat de Stone Deaf Forever! box in mijn collectie).

ProgMetal schreef:

Motorhead | Under Cover | 1 CD | 4943674272853 | Sounds.nl

Het album is via Japanse import nog verkrijgbaar. Kost even wat maar dan krijg je ook een Shm-cd. Enige wat mij ervan weerhoudt is het verplichte account aanmaken. Under Cöver standaardversie is op de Duitse Amazon zo'n 22,- maar dan komen er nog verzendkosten van bijna 6 € overheen. Dan heb je Heroes wel.