Kim Wilde - The Gold Collection (1996)

Alternatieve titel: Greatest Hits

Label: EMI

1. Kids in America (3:25)
  2. Chequered Love (3:21)
  3. Water on Glass (3:35)
  4. Everything We Know (3:42)
  5. Young Heroes (3:16)
  6. 2-6-5-8-0 (3:10)
  7. You'll Never Be So Wrong (4:10)
  8. Falling Out (4:02)
  9. Tuning in Tuning On (4:24)
  10. Ego (4:10)
  11. View from a Bridge (3:30)
  12. Words Fell Down (3:30)
  13. Action City (3:23)
  14. Just a Feeling (4:09)
  15. Chaos at the Airport (3:18)
  16. Take Me Tonight (3:51)
  17. Can You Come Over (3:34)
  18. Wendy Said (3:48)
  19. Our Town (3:47)
  20. Cambodia [Reprise] (3:19)
avatar van Eppers
Geen volwaardige versie van Cambodia. Dus troep.

avatar van musicfriek
Er mist nog veel meer op deze 2e-rangs verzamelaar..

avatar van dazzler
Bedrieglijke verzamelaar
die alleen selecteert uit haar eerste twee albums.

Kim Wilde (1981) en Select (1982) staan er zelfs integraal op,
behalve de hit Cambodia zelf, want Cambodia (reprise)
is een instrumentaaltje met het thema van Cambodia.

Foei! Foei! Foei!

Deze verzamelaar is al ontelbare keren
met een verschillende hoes heruitgebracht.

Foei! Foei! Foei!

avatar van foxhusky
Toch niet zo slecht hoor, want ik heb de eerste twee albums Kim Wilde uit 1981 en Select uit 1982 niet op CD (beide wel op vinyl). Deze verzamelaar heb ik in versie uit 2005 van het Disky label met de titel The Ultraselection en een andere hoes.

Nu heb ik dus toch de eerste twee albums van Kim Wilde op CD, dankzij deze goedkope verzamelaar. Dat de normale versie van Cambodia er niet op staat kan ik mee leven, want ik heb ook The Very Best of Kim Wilde uit 1984 op CD en daar staat Cambodia wel op.

Eén van de mooiste nummers van Kim Wilde ooit, stond op Select en dus ook op dit verzamelalbum: Just a Feeling. Ik hoorde dat nummer voor het eerst in de LP show van Wim van Putten en was meteen verkocht. Daarna snel Select op vinyl gekocht en pas dit jaar op CD via deze verzamelaar.